Tjola hopp tjola hej!
Var på Annas föreläsning i göteborg och då pratade hon om hennes sova hela natten kur? Behöver lite pepptalk så att jag vågar börja känner mig lite hönsig. Måste man sluta med nappen? Någon som inte har gjort det? Min goding till tjej är 10månader.
hej
vi genomf;rde kuren n'r sonen var 5 mån . Det enda vi ångrar är att vi inte gjorde det tidigare. hart ingen koll på det där med napp eftersom ingen av mina barn använt det
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Hej!
Slängde napparna da jag drog igang kuren vid 5,5 månaders ålder och det är det absolut bästa jag gjort. En 10 månaders behöver inte ha napp så ta bort den så fort som möjligt, ju längre du väntar ju svårare blir det. Om man måste ta bort den... För mig var det helt klart ett måste, hade inte kunnat köra kuren med napp eftersom denna då skulle vara tvungen att stoppas in stup i kvarten. Måste bara ställa motfrågan; Varför vill du ha nappen kvar? Det äar du som infört denna "drog" och således alltså du som måste se till att ditt barn kommer ur nappträsket nu då han faktiskt inte har något skäl till att ha napp. Vill du ha nappen kvar för att slippa "jobbet" med att ta bort den?
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Håller absolut med Camilla. Vi kastade nappen, flyttade henne till eget rum och slutade med nattmat och började med kuren. Allt på en enda natt. Nappen var ingen reaktion alls och jag är så glad att hon idag inte har napp. Känns som en mer äkta kommunikation.
Lycka till
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Att ta bort nappen i sammanhanget kommer inte att märkas, om inte du gör det. Det tar en dag, sedan är den glömd. 8)
Den ställer till mer besvär eftersom du inte kommer att veta om du ska gå in för att hon tappat nappen, om hon vaknar. Och det ska du ju oftast inte, mer än första natten.
/LO
Lotta, mamma till Vera född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 Ivar född juli 2008 Nattmålskurad december 2008 Nytt fotoalbum
Hej igen!
Kul med massa svar. Nappen har hon när hon skall sova kanske är det en dålig vana men den har hjälpt henne när hon var mindre. Men det är väl dags att se att hon har blivit stor tös och hjälpa henne på traven hmmmm har det gått så fort att bli stor?! Nåväl har börjat att införa att ligga på magen när hon skall somna funkar oftast bra. Har ni någon bra ramsa? Säger ni bara den nu och så somnar dom i sin säng?
Laddar massor.
Hej!
Vi har en liten dotter på 5 månader och vi är mitt uppe i shn-kuren. Nappen var absolut inget problem. Jag rekomenderar er att verkligen läsa på så att ni vet vad ni ska göra och varför. Innan vi körde igång beställde jag Annas sova hela natten-boken sen satte vi igång att plugga. Boken är verkligen tummad vid detta laget.
Anni
Mamma till en son f?dd 23 mars-01 och en dotter f?dd 4 januari-05
Nappen ska väl ändå bort nån gång så varför inte köra det racet i samma veva? Nu när hon snart vill prata mer och mer så är den mest i vägen.
Vi tvekade med nappen när vi körde kuren men ångrade det ganska snart. Kuren tog längre tid med napp, helt enkelt. När vi väl bestämde oss att ta bort nappen så glömde han den mycket tidigare än vad vi gjorde...
Lycka till!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".