Forskning??

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
Kine
Inlägg: 44
Blev medlem: fre 02 maj 2008, 09:45

Forskning??

Inlägg av Kine »

Hei. Jeg er rimelig ny på forumet. Jeg startet på sidene for eldre SHN-kurbarn og nå er jeg litt rundt å leser overalt. Jeg har etter en meget vellykket kur fått et nytt syn på dette med dagis for min lille. Hun skulle egentlig begynt i barnehage nå til høsten, selv om jeg skulle være hjemme. Riktignok bare 3 dager men dog. "Barn har jo så godt av det. De trenger å sosialiseres." :roll:
Nå er jeg inne på et norskt forum og har havnet i en diskusjon ang ettåringer i barnehagen. Ganske bastant sier jeg at jeg ikke kan forstå de som har skrevet at deres ettåring har bra av det og trenger det. Ei der inne skriver at kanskje har barn det godt hjemme hvis oppfølgingen er like god som i barnehagen. :shock:
Hun krever at jeg legger frem forskning på mitt bastante innlegg. Finnes det egentlig noe slik? Personlig forstår jeg ikke at det må bekreftes av forskning for å bli en sannhet.

Noen som kan hjelpe meg med noen gode argumenter? Evt forskning, hvilket jeg egentlig tviler på at finnes. Hvem skulle finansiert noe slik? Hjemmeværende over hele landet? :lol:
Mamma til storesøster mars-04 og
lillesøster des-06 (shn-kur mai-08)
-og bittelillesøster juni-11 (sm fra starten)
mammapamma
Inlägg: 420
Blev medlem: sön 21 aug 2005, 13:08
Ort: Göinge

Inlägg av mammapamma »

Hejsan!

Ja en del personer måste över-bevisas även om sunt förnuft säger att det är si eller så.

Jag sökte på internet och fann då snabbt detta:

”Dagis är skadligt för små barn”
Expert: Barnens mentala utveckling kan skadas
Dagis är skadligt för barn under tre år, säger en känd expert.

Han varnar nu föräldrar för att placera små barn på daghem.

- Mammorna borde få bidrag för att vara hemma i stället, säger Steve Biddulph, psykolog och bästsäljande författare.

Länk:http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article353141.ab

Det finns säkert massor mer att finna!

Lycka till med argumenten o diskussionen!
8) Kram! :!:
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
AMAMA
Inlägg: 376
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 10:09

Inlägg av AMAMA »

:D
Hei!

Litt sent for tråden kanskje, men jeg fyller på:
http://www.barnehage.no/no/Nyheter/2008 ... med-barna/

Debatten går for fullt i Norge nå - bl.a. i Bergens tidende har det vært svært mange innlegg - flest for å fjerne kontantstøtten - men også et par innlegg imot. Felles for innleggene så langt er dessverre at de glemmer barna...

Den rød-grønne regjeringen vil fjerne kontantstøtten fordi de nå mener å ha full barnehagedekning - hva nå det er - Alle, både de som vil og ikke vil skal ha tilgang på barnehageplass fra barnet er ett år. De som ikke vil skal tvinges til det gjennom at kontantstøtteordningen, drygt 3000,- i mnd skal fjernes. Grunnen skal bl.a. være at så få benytter seg av det - (ca 50 000 barn fra 1-3 år), i tillegg til at alle behøves i arbeidslivet for å få samfunnshjulene til å gå rundt.

Ja, nok for i dag - jeg blir provosert over at ingen evner å nevne de pliktene og valgmulighetene man har til å gi barna en egnet start på livet. Det finnes jo også andre løsninger for de minste dersom man må jobbe enn barnehage.

Mvh
__________________
mamma til
Storebror 06
Lillesøster 10
AMAMA
Inlägg: 376
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 10:09

Inlägg av AMAMA »

__________________
mamma til
Storebror 06
Lillesøster 10
AMAMA
Inlägg: 376
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 10:09

Inlägg av AMAMA »

Jeg holder på med Simen Tveitereids nye bok nå. Den er interessant og den er herved anbefalt. Synd den (og hans artikkel) ikke kommer med i så mange medier bare. Men det har jo sine politiske grunner - akkurat som Anna blir bemøtt i mange fora.

Mvh
__________________
mamma til
Storebror 06
Lillesøster 10
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"