Jag har en son på 10 veckor. Min äldsta son kurade jag vid 1½års ålder med bra resultat, så den här graviditeten läste jag på ordentligt om standard modellen. Nu föddes den här lilla grabben 7 veckor för tidigt så livet var lite kaotiskt i början vilket lett till att jag inte har gjort några rejäla försök fören nu när det börjar bli lite rutin på tillvaron.
Jag har dock upptäckt att det är mycket svårare än jag trodde att följa ett schema. Nu sover han ändå rätt bra på nätterna och vaknar bara för mat var 3-4 timme.
Men mitt sora problem är att få honom att somna själv på dagen. På kvällen runt 23-tiden fungerar det riktigt bra. På dagen lyckas jag aldrig söva honom om vi inte ska iväg någonstans. Han sover väldigt bra i bilbarnstolen eller om jag promenerar med vagnen. Det här resulterar i att ibland så kan han vara vaken upp till 4-5 timmar utan att sova några längre stunder. Han somnar till och så fort jag lägger ner honom så vaknar han direkt eller inom 20 min. Lägger jag honom vaken blir det gallskrik. Är det någon med ett bra sövtrick?
Somna själv
-
ilindstrom
Hej Eva_E!
Först och främst vill jag grattulera till din nya juvel
Om du istället skapar en tråd under forumet "späda och små" kommer du att få hjälp med standardmodellen. Din son är ju för liten för en kur.
Men det jag tycker att du ska ha i bakhuvudet är just att din son är 7 v tidig. Så egentligen är han ju inte ens en månad. Så läs på om standardmodellen för just en treveckors så kommer det här gå hur bra som helst. Kommer med spänning att följa dig på späda och små. Välkommen dit
hälsningar
Ida
Först och främst vill jag grattulera till din nya juvel
Om du istället skapar en tråd under forumet "späda och små" kommer du att få hjälp med standardmodellen. Din son är ju för liten för en kur.
Men det jag tycker att du ska ha i bakhuvudet är just att din son är 7 v tidig. Så egentligen är han ju inte ens en månad. Så läs på om standardmodellen för just en treveckors så kommer det här gå hur bra som helst. Kommer med spänning att följa dig på späda och små. Välkommen dit
hälsningar
Ida
-
ilindstrom
Japp, och Anna skriver i Barnaboken att ett prematurbarn ska just räknas som prematur hela första året. Så använd dig hela tiden av den korrigerade åldern. Standarmodellen beskrivs super i Barnaboken tycker jag. Det finns ett kapitel som heter 3 veckors PM. Där tror jag du finner mycket som skulle passa er just nu.
hälsningar
Ida
hälsningar
Ida