Vad har ni för ramsa?
Vad har ni för ramsa?
Hej!
Jag ska börja med kuren men kan inte komma på ngn bra ramsa. Vad har ni för ramsa? (Jag har alltid sjungit.)
Jag har gjort kuren 2 ggr förut och det har funkat jättebra men nu har hon tappat alla efter en tids sjukdom.
Jag ska börja med kuren men kan inte komma på ngn bra ramsa. Vad har ni för ramsa? (Jag har alltid sjungit.)
Jag har gjort kuren 2 ggr förut och det har funkat jättebra men nu har hon tappat alla efter en tids sjukdom.
Döttrar födda feb -04 och maj - 06
-
Gäst
Mitt bästa tips är att INTE ha en för lång ramsa, samt att ha en ramsa som det är lätt att säga "rytmiskt". Orden spelar mindre roll.
Vår ramsa, "Nu ska Elsa sova, godnatt, godnatt" var nog inte den allra bästa. Det är svårt att säga den riktigt rytmiskt med magstöd, och svårt att variera den på det olika sätt som behövs (prova själv får du se
) Självklart går det, men det hade nog underlättat lite om vi haft nåt i stil med Mammuts, mer taktfasta ramsa.
Nästa barn ska nog få en ramsa som låter så här "Godnatt lilla Ida (eller vad det nu blir) sov så gott". Vet inte varför, men jag gillar att ha namnet med i ramsan, med det behövs ju inte egentligen.
Vår ramsa, "Nu ska Elsa sova, godnatt, godnatt" var nog inte den allra bästa. Det är svårt att säga den riktigt rytmiskt med magstöd, och svårt att variera den på det olika sätt som behövs (prova själv får du se
Nästa barn ska nog få en ramsa som låter så här "Godnatt lilla Ida (eller vad det nu blir) sov så gott". Vet inte varför, men jag gillar att ha namnet med i ramsan, med det behövs ju inte egentligen.
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!
-
father of sons
Vi har "Godnatti med dig sov så gott" till natten och "Sov en stund så ses vi snart" på dagen. Jag gillar att rymtmen finns i ramsan. Jag tror även barn har en känsla för rytm och ramsan kan då tilltala dom lite bättre. Vild gissning!!
Och som nån redan sagt... Det är praktiskt att inte ha namnet i. Just med tanke på att eventuella syskon ska kunna dras över en kam.
Och som nån redan sagt... Det är praktiskt att inte ha namnet i. Just med tanke på att eventuella syskon ska kunna dras över en kam.
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
-
Gäst
-
father of sons
-
father of sons