Jag funderar lite på ramsan. Den ska ju ta över som mest och jag tycker ju att den tar bra, för hon blir tyst när jag säger den sen sätter hon igång igen. Sen övade jag på att backa och då blev det liksom värre, det var då jag började solfjädra ibland. Nu uppfattar jag det som att hon blir lugnare (dvs jag behöver inte solfjädra) när jag svarar oftare/fortare på hennes frågor. Tycker att hon blir tystare fortare då, backningen funkar alltså inte så bra.
Jag tycker själv att jag har en självklar attityd, gör alltid lika, busar 10 min innan även dagtid och ramsar ut med en glad hög ramsa. Gör husljud, påminner när hon frågar (säger inget om hon pratar). Som sagt läggningarna går ju rätt fort, det är när hon vaknar sen (har försökt med dammsugare).
På morgonen vaknar hon ofta för tidigt. Jag har ramsat en gång när hon börjat gringnälla, annars säger jag inget.
En och en halv vecka till 7 mån. Kan jag börja dra ner till 20 min em-lur redan nu? Hon verkar ju ändå inte lära sig sova hela luren. Jag menar, tänk om hon precis lärt sig och så ska hon sova mindre helt plötsligt. Jag vet att det kanske man märker om de börjar vakna tidigare men jag vill ju göra allt så enkelt för henne som möjligt.
Många funderingar, tack för att ni tar er tid att läsa.
Kram Bea