Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

Jag håller med er alla, Gotlandsmamman är en tillgång :heart: snäll och kärleksfull är hon, jag vet för jag har träffat henne många gånger :lol: vilket gör mig till en lycklig människa. :lol:

Mio har verkligen Astma :cry: vaknade med ett anfall efter vilan idag. Fick andas lite brikanyl så blev det bättre, men nu är hon trött, vilar just nu på golvet med snuttefilt och två nallar :lol: Igår hade hon feber 39.4 i morse var hon feberfri, jag fick kolla i hennes mun och tand nr 17 har brutit igenom
.

kramar speciellt till Gottis :heart: men också till er andra.

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Tack :lol: snälla ni goa kalaspinglor för att ni är så rara. Men det är inte synd om mig, jag väljer själv och ordet var mitt.

Nåväl, jag har funderat på det här hela långa dagen o undrat varför jag reagerat starkt. Jag tror att jag tog illa upp för att jag ville så innerligt dela med mig av mina erfarenheter (då jag upplevt nåt så otroligt positivt) - det är ju det JAG kan. Jag kan inte hänvisa till BB eftersom det är inte mina erfarenheter, utan Annas. Jag kan bara berätta om det jag varit med om. Jag hoppas att det jag skrivit kan vara till hjälp för nån o kan det inte det så det må vara. Jag har nog tänkt att BB läser vi alla o forumet; här kan man delge av sina egna erfarenheter o tankar. Det kändes olustigt att "bli ifrågasatt" för det är ju mina känslor jag skriver om. Mina känslor är mina känslor. Är det så att man ska hänvisa enbart till BB får jag nog bara kackla i Tinis tråd. Jag måste få vara mig själv! :)
(men visst ska jag läsa vad jag skrivit lite oftare)
TACK alla för era tankar! Det är värdefullt.

Varit på kalas med familjen. Cyklade in till stan o det var trevligt, att få gratis motion o frisk luft o vara miljövänlig! God grillad mat å tårta.
Hemma har gossarna hoppat på studsmattan.

Jag skulle egentligen ha åkt till en kompis o fått reiki (healing) men iddes inte. Ska städa i stället.
Ni ser, jag kan inte hålla mig ifrån kacklet. Otroligt ju.
:oops:
Bamsekram! 8) :!:
kiki

Inlägg av kiki »

Välkommen tillbaka :lol: :heart: :heart: :heart: tur för oss att du är kvar :lol:

Här har vi det lungt och skönt, Mio ligger i sin säng och sjunger sen en timme tillbaka :lol: Glad och nöjd :lol: det får hon vara.

Maken har spelat tennis hela eftermiddagen och har nu ondare än någonsing i hälsenan, jag gnäller om att han behöver köpa nya skor :lol: men har är "SNÅL" så då får han ha ont.

Felix är glad och har städat sitt rum, nu stack han till en kompis en stund innan vi ska äta middag.

Själv känner jag mig rätt låg, är trött på mig själv, trött på att vara trött, trött på att gå omkring och vara "högmodig" det här blir en konflikt i mig när jag ju faktiskt känner massa kärlek och mår i själen rätt bra.

Min gudmor (tillika ingift moster) dog för en vecka sen, hon har inte betytt så mycket för mig men jag känner att jag funderar rätt mycket. Det faktum att hon faktiskt var min gudmor gör att jag känner sorg. Det är jag ovan vid och förmodligen rätt rädd för, jag ska ju vara glad hela tiden, sån är ju jag :shock: :shock:

kramar Kristina

Social delaktighet
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Gotlandsmamman vad bra att du är kvar och det är nog ingen som ifrågasatt dina känslor. Jag fick ett bra tips på en kurs engång. Tänk att det är texten som är skriven som kritiseras och inte dina känslor, om du förstår hur jag menar. Nu glömmer vi det här tycker jag, för jag tror att det hela är ett stort missförstånd. Alla kan vi skriva saker som ser annorlunda ut i andras ögon än vad vi själva menat. Så jag kommer också tänka mig för innan jag klickar på skicka. :D

Kiki inte behöver du alltid vara glad. Ingen mår bra av att alltid vara det. Man måste ha svackor för att kunna uppskatta glädje tror jag. Sedan tro jag att begravningar alltid väcker frågor hos oss själva som vi inte alltid har svaret på och det i sig kan vara jobbigt. Så en stor karm från mig till dig. :heart: Och hoppas att Mio är på bena imorgon. Ser fram emot när ni kommer till Vaxholmsträffen :heart:

Själva har vi haft en superdag. Båten kom i sjön igår så idag har vi varit och köpt glass och hälsat på TorsMamma en kortis. Barnen har halvbadat i havet och försökt fångat fisk med en kastrull :shock: . Gick inte så bra :wink:

Sedan har vi suttit ute och grillat och ätit jordgubbar med glass. Känns som rena högsommaren men redan imorgon ska de visst bli rejält mycket kallare.

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Gotlandsmamma

Det regnar här på kobben - hur är det hos er? :?

Ska snart göra mig en kopp rött te o sätta mig i soffan o läsa min bok av Dr Phil. Haft en hemskt morgon men som tur var blev det ändring på det o dagen fortlöpte på ett positivt sätt. Känner mig glad, vid gott mog och lättare i sinnet, än vad jag var för några veckor sen. Skönt!

Caesar han pratar så man nästan får ont i öronen...hela tiden, non-stop. Härmar en också...
Josef är en riktig charmör och myser på bästa sätt. å, vad go han är. Jag blir varm i kroppen när jag tänker på dem.

Må gott!
KRAM :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Jo, här regnar det :cry: kallt och ruskigt.

Idag har Mio lärt sig spela munspel :lol: igår lärde hon sig KLIPPA hos dagmamman :lol:

Vi har haft målare här i tre dagar, suck men nu är dom klara, dom har bättringsmålat fönstrena på utsidan. Ett evigt pulande med mörkläggninen :lol:

Imorrn ska jag klippa mig :lol: på fredag ska jag få ansiktsbehandling :lol: på lördag ska vi på fest :lol: Mio har ingen barnvakt :cry: Felix är hos pappa. Mormor och Moster har annat för sig :cry: håller på att kolla upp dagmammans dotter :lol: annars får hon sova över hos kompisen i porter brevid. Det blir ett äventyr :shock: Dom har just fått en liten Alvar som är en månad, Mio älskar, pussar och klappar så fint så fint :lol:

Var hos doktorn igår, du kommer inte jobba på länge, säger han :cry: :? :oops: han ser rakt igenom mig, även när jag kommer med mitt vanliga klämkäcka jag :oops: det är det där med fasaden :oops: jag har problem med den. Idag var Mio med mig hos provtagningscentralen 8 rör :shock: 4 olika stick, det första kom det inget blod, det andra 2 rör det tredje 2 rör tillslut vara alla åtta rören fyllda. Mio uppförde sig såklart med den äran. Satt intresserad i mitt knä och kollade läget för att sen vandra runt och inspektera rummet :lol:

Jag har tvättat några fönster :lol: fint blev det.

kramar Kristina

Social delaktighet
Krümel

Inlägg av Krümel »

I'm back! 8) :D
Nu har jag varit borta ett tag och fått längta efter både man och barn. Kom hem igen i söndags iofs men på nåt vis kanske mitt forumberoende blev lite botat på kuppen?! Men, det vore väl synd!
Men det är också som KajsaIE skriver, på sommaren vill man vara ute mycket och jag har tillbringat en del tid med att gräva och plantera och rensa i trädgården också när barnen lagt sig. När de är vakna blir det inte så mycket gjort även om vi pysslar i trädgården då också.

Jag är dålig på att kommentera och komma ihåg men jag ser att vi nästan miste dig Gottis! Vad bra att du är tillbaka igen iallafall. :heart: Det är ett rätt speciellt forum det här. På mest gott men lite ont också faktiskt. 8) Nivån här är så hög att jag iallafall känner att det tom kan vara lite nervöst att skriva ett inlägg på något annat forum. :shock: Saker och ting kan ju så lätt missuppfattas, tyvärr. Då får man lägga lite mer tid på sitt inlägg och det kan, iallafall för mig, leda till att jag inte skriver alls istället. Då blir det lite småhafsiga inlägg här istället. :wink: :D
Sen kan du väl inte städa istället för att få Reikibehandling heller! Man ska vara snäll mot sig själv. Iofs känns det skönt när man städat också men det finns en risk i att man tar på sig någon martyrroll också... Tycker jag iallafall.

Här har det blivit äckelkallt och nu på kvällen har det börjat regna också. Tur att jag jobbade idag och ska jobba imorgon också. 8)

Hörrni. Vi skulle behöva lite fler kacklare tycker jag. Om det är någon som läser så kan ni väl hoppa in? Det är så roligt att läsa lite löst om andras dagar och funderingar och man måste ju inte kommentera alla andras inlägg. Jag gör inte det iallafall. Hoppas ingen tar illa upp av det! Det är ju kul när det man skriver blir kommenterat men jag blir inte ledsen om det inte blir det heller.

Satt här på kvällen och tittade på kort ända sen påskas som vi laddade ur kameran nyligen. Har bara tittat på kameran innan. En del bra kort men inte ett riktigt bra på hela familjen från Hannes dop. :cry: Iofs är det inte lätt att få två barn att titta i kameran och det finns nåt som är ok, men ändå. Sen är det nästan inga på mig med barnen. Jag får säga till mannen att ta helt enkelt. Fast så tjock som jag är så kanske det är lika bra att inte vara med. Jag var så nyttig i flera veckor efter påsk och gick ner nåt kilo men nu har det nyttiga tagit slut på nåt vis... Eller, snarare jag har lagt till det onyttiga igen. Måste skärpa mig.
Imorgon ska vi ha konditionstest på jobbet. Jag har inte gjort nåt på evigheter. Hjälp! :? Men kanske kan det blir motiverande. Får se! Jag utlovar rapport imorgon. :D
Godnatt, godnatt.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gotlandsmamma

Vikkken lycka att du ÄR tebax Krumel. Satt å tänkte på di förut (på Gotland säger man di, bara så ni veeet...) o saknade dina inlägg. Welcome!
Vad kul du är...ang det där med städning o reiki...kan säga dig att jag behövde göra lite rent hus och rensa lite, och i måndags var jag efter yoga-pass hos min kära väninna och fick en timmas reiki. Sen på kvällen kunde jag knappt somna för man får liksom en massa NY energi och den for ju runt i kroppen o spökade till det. Dan efter var jag först pigg och sen på em var jag som en klubbad säl o fick lägga mig på soffan efter maten. Händer aldrig annars... :roll: Reiki är gott för själen.
Håller med dig om fler kacklare som berättar om sitt liv och leverne...eller har alla hoppat in till Jannikas tråd? Den är spontan den! Härliga inlägg där!

Nu ska jag hoppa in i bingen och sova. Ingen tandborstning i a f för maken jobbar.
Go natt!
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Hej!

Välkommen hem Krümel och va skönt att tråden ändå hålls i liv...inte särsilt mycket av mig :oops: men av er :lol: !!!

Håller med om nivån på forumet Krümel och det är ju det som är lite unikt jämfört med andra forum. Det gillar jag jättemycket och dessutom kan man "klanta" sig här på kackel istället! Hoppas bara att man VÅGAR klanta sig på andra ställen med, hur ska vi annars lära oss ngnting!!

Här är det ju regn med och lilltjejen hade hög feber iförrgår och igår. Jag har nog aldrig varit så inaktiv som igår. Tjejen sov 2 långa pass på dagen, alldeles feberyr (39,5 hela dagen) och jag satt antingen på golvet med henne liggandes framför mig eller i soffan när hon sov...blev mycket tv och idag är musklerna alldeles stela av allt sittande :shock: :roll:

HAr haft mycket sms kontakt med Tinis här senaste veckan och hon längtar verkligen efter er alla och vi ringer upp varann för att hålla henne uppdaterad :lol: Hon hälsar säkert och är glad för att Gottis håller sig kvar här!!!

Nu ska jag fortsätta skriva på SHN boken och vetni på fredag, då ska maken ta hand om barnen själv en hel dag och jag får "jobba" på boken hos svärmor...DET KOMMER BLI UNDERBART!!! Jag kan nog fuska lite och kika in hos er med, man behöver väl en rökpaus då och då och röker man inte, ja, då får man SURFA!!! :wink:

Ha en fantastisk dag allesammans!
Kram
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej alla goa på kackelråden :heart:
Vill bara säga att VISST ska man skriva och riskera att klanta till det ibland - vi är ju bara människor och man får inte ta det så himla hårt :!: Jag har klantat mig flera gånger, både på det ena och andra sättet, och visst känns det förargligt och man rodnar ända ner i skorna, MEN man lär sig massor av det också!
F ö regnar/snöar det här lite hursom, det är grått och 3 grader - vem tusan vill vara ute då :evil: :?:
Idag har videon gått varm :oops: :lol:

Kram till er alla!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Krümel

Inlägg av Krümel »

Här kommer rapport från konditionstestet. Jag låg på medel och hade precis samma värden som sist. Det är jag nöjd med med tanke på att jag i princip inte motionerar öht. 8) :D Däremot har jag gått upp ett kilo sen sist vi kollade och då var jag gravid... :shock: Det var bara i vecka 10 tror jag men ändå! Men jag vet ju att jag var smalare efter att Lovisa kom och sen har jag lagt på mig under graviditeten och inte gått ner allt sen dess. Rätt klassiskt antar jag. Nu är jag iallafall ganska motiverad att förbättra mig till uppföljningen som vi har nån gång i september. Får nog dra fram motionscykeln framför tv:n igen kanske.

Ni har rätt i att man absolut ska skriva på de andra forumen också. Det är bara det att det finns så många här som är så otroligt duktiga på att svara så jag tycker de skulle jobba med sånt! Till dem hör ju bla du Mia! Ingen annan nämnd eller glömd. No offense! :D

KajsaIE: Stackars tjejen som är så sjuk. Själv är jag ju dessutom lite nojig när det gäller feber eftersom vi har erfarenhet av feberkramp. Det vill jag inte uppleva igen. Men din tjej har nog vuxit ifrån den åldern iallafall.

Gotlandsmamma: Vad spännande med Reiki. Vi har en tjej på jobbet som håller på med det och vi ska erbjuda det till alla anställda nu som friskvård. Ska bli spännande att prova! Jag är ju rätt inne på såna här alternativa saker men inte så att jag har provat på en massa eller "utövar" nåt själv. Jag läser mest böcker vid behov. Om jag känner mig lite deppig är det faktiskt det som hjälper bäst. Att läsa uppbyggliga böcker alltså.

Hm, ska jag ta tag i det där med motionscykeln nu kanske? Mannen är ute och åker rollerblades så jag kan iallafall inte gå någon promenad eller sånt.

Oj, nu såg jag på TV3 att "Arbogamamman" ska vara med i Efterlyst. Undrar om jag öht klarar av att titta på det. :cry: Så mycket elände det finns överallt. Jag måste helt enkelt tro på något "högre" för att inte deppa ihop rejält.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
kiki

Inlägg av kiki »

Vad spännande krümel (:lol: ser ni jag klarade av prickarna, trots att jag har ett europeiskt tangentbord :lol: ) högre makter :lol: jag har ju valt att tro att jag har en högre makt som gör för mig det jag inte klarar av själv :lol: :lol: Häromdagen frågade jag min granne om hon var med i pingskyrkan, för jag hade hört rykten om det, hon uppskattade att jag frågade, hon och hennes man är med sen många år och gillar gemenskapen. Hon kallade sig för troende, :? :shock: då satte det igång tankar hos mig, jag tror ju på en högre makt, som jag faktiskt, av enkelhet, väljer att kalla Gud, då är jag ju troende :lol: rätt ok faktiskt, jag är troende. Problemet som jag ser det är att då kommer alla fördomar in, man har lixom en bild av hur troende är och hur tron ser ut. Detta stämmer ju sällen överens med hur jag lever eller upplever min tro. Därför tror jag att nyandligheten är så stor för då kan människor skapa sin egen tro utan att det blir t.ex bibeln som färgar.

Jag tycker också att det är läskigt att skriva på andra forum, jag har provat några ggr på kurbarnen för äldre barn :lol: och fått jätte bra respons från Miar70 :heart: men sen plöstligt så slås jag av låg självkänsla :cry: så vågar jag inte mer :cry: knäppt, jag vet. Mia är ju helt fantastisk på att peppa och fylla på min självkänsla men jag är perfektionist och då blir kraven från mig på mig så orimligt stora, knäpp man är :shock:

Men jag duger iallafall oftast som jag är :lol:

Jag har klippt av mig håret :shock: ingen mera permanent i mitt hår :lol:

kramar

Social delaktighet
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Go kväll!

Så skönt, febern har gått ner till 38,3 och nu är tjejen rätt så pigg ändå...Nu sover hon sött, hoppas det går över. Hon är inte förkyld förövrigt utan "bara" feber...Feberkramper låter hemskt, vad ska man göra då egentligen?? borde vara beredd iaf... :?

Imorn blir det att jobba med SHN boken hela dagen, ååh va jag längtar redan, känns som om jag ska på semester eller ngt, men så blir det väl, när man jämt jämt jämt är hemma...

Nu blir det regniga och gråa dagar här framöver, hur ska man hålla sig alert och pigg, mycket hemmapyssel kanske, typ baka och greja...japp!! Tur att maken har tagit föräldraledigt fredagar, vilken lyx!!!

JAg kan avslöja att Tinis är mycket nyfiken på vårt kackel och om alla är kvar här osv. Hon är på väg till Öland igen, efter att ha varit hos svärisar ett tag! Jag längtar efter att få träffa er alla och vetni, om en månad ungefär kommer jag och Tinis kackla IRL....nu blev ni väl avundsjuka....mer säger jag inte...jag är så glad i alla fall!!! \:D/

Kram och hoppas ni har bättre väder!
Gotlandsmamma

I morse när jag skulle sätta på mig bh står Caesar i rummet, tittar på mina bröst och säger sabra (jag kan svag arabiska, trots 10 år med arab), vad då frågar jag...vad betyder det? Vad är svaret från lillgrabben??? SNOPP.
Jag höll på att kikna av skratt...ser mina bröst ut som en snopp???
Från barn kommer sanningen, det är sant det!

Kära sol kom tillbaka. Utan dig är det inte lika roligt. Saknar dig! 8)

Har glott på Brottet på tv, i en källare med 15 graders värme...fryser nu o ser fram emot bingen. Så här års ser jag aldrig på tv, förutom på torsdagar kl 21. Ett enda undantag!

Ang träning o gå ner i vikt - mitt bästa bästa bästa tips är - köp en bra cykel o använd den. Att cykla är den bästa fettförbrännaren, o himla miljövänligt o bra på alla sätt o vis. Man måste var motiverad inifrån för att kunna gå ner i vikt, att man bestämemr sig; här och nu, nu vill jag gå ner i vikt och inget annat. Det sitter mkt där uppe...

I morrn ska jag på utv.samtal på dagis o därefter på massage med varm chokladolja...julklapp från maken som är aptrött o utarbetad, tänk om han kunde få in att stress sätter sig i kroppen...kroppen tar stryk, förr eller senare...man kan inte jobba jämt o tro att det är ok o normalt. Ja ja, han måste ta ansvar för sig, det är bara det att barna bli lidande. Caesar känner av oss alldeles för bra...maken sover o har gjort sen 19.30.

KRAM! :wink:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Nu har jag cyklat 30 minuter! Duktigt va?

KajsaIE: Vad jag kommer ihåg är det mest yngre barn som kan få feberkramp. Det kan komma om febern stiger väldigt snabbt. Jag tror absolut inte att det är nåt att oroa sig för. Men det är nog enda "nojan" jag har när det gäller mina barn egentligen. Man kan egentligen bara hålla barnen så svala som möjligt och ge febernedsättande. Sen kan man ge kramplösande medicin också. Vi fick det utskrivet för att ha hemma förebyggande. Men det har inte behövts.
Lovisa fick feberkramp när hon var 1.5 år och vi var på scoutläger allihopa! Vi visste att hon hade lite feber men hon verkade rätt pigg men så plötsligt verkade febern stiga och hon hade lite frossa. Vi dumskallar satte på en tröja... Sen fick hon alvedon och nåt att äta för det var den tiden. Då plötsligt började hon skaka helt okontrollerat och slängde huvudet bakåt och blev medvetslös. Ryser och får tårar i ögonen bara jag tänker på det. Ett kort tag trodde vi hon satt i halsen och dunkade och hade oss sen sa jag att mannen skulle ta henne och springa till sjukstugan. Det var ett rätt stort läger så de hade sjuksyster och läkare där. Jag kunde knappt andas och definitivt inte springa men det kunde han. Som tur var. Det var nog bland de värsta minutrarna i mitt liv innan jag kom dit och fick höra att hon andades igen. De tog ner febern med t-sprit som de baddade på överkroppen. Läkaren och skjuksystern var faktiskt också lite skärrade. De tyckte det var jätteotäckt och ringde efter ambulans. En barnläkare hade nog inte varit så skärrad för vi ringde vår kompis som är barnläkare och hon tyckte inte det var så märkvärdigt precis. Sen fick vi vara kvar på sjukhuset resten av lägertiden vilket var hur trist som helst. Lovisa hade hög feber i flera dygn och det var väldigt jobbigt. Man märkte när febern steg och vanlig alvedon funkade inte. Hon var inte förkyld eller så så de fick ju lov att undersöka vad det var för fel. Det visade sig vara urinvägsinfektion. Det är tydligen inte som för äldre barn eller vuxna utan det läcker liksom inuti kroppen. Man kan säga att en "backventil" mellan urinblåsan och en eller båda av urinledarna inte funkar riktigt. Vi fick ge antibiotika i många veckor och röntga men det växte som tur var bort av sig självt.

He, he. Lång uppsats det här! Men jag skriver faktiskt väldigt fort så det tar inte så lång tid. Här skulle vissa av mina kompisar ha viftat med en "intresseflagga" när vi var tonåringar. Usch vad jag tyckte illa om det. :lol:
Godnatt
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"