Passar på o skriver lite innan maken tar över för han ska fixa lite bokföring sen, han har lite fastigheter på kobben att sköta om...
Jo, i fredags kl 07 gick båten o det var en skön tur med mkt java och avkoppling. I Sthlm flanerade jag runt och åt sushi på ett avskyvärt ställe. Stressig personal och otrevliga var de, fy bubblan. Aldrig igen.
Handlade tyg att klä om köksstolar, på Bruka design, köpte en tröja på Stadium och drack kaffe och åt glass med smarties på Mc Donalds. Sen fick jag nog av stressen och alla stackars barn i fleecefiltar i barnvagnar i stan, har inte alla mammor vettigare saker att göra med sina knoddisar???
Så då for jag till kiki i Norrtälje, i en görvarm buss. Hemma hos kiki är det kalas. Så avslappnat och hemtrevligt, så ni anar inte. Vojne vad hon och hennes man o barn är genomtrevliga. Och så roliga, skrattar massor och bjuder på finfin mat, fast vi åt inte förrän vid 21.30, men jäklar vad hungrig man var då o då satt det fint med lammstek och potatisgratäng! Och gott vin!
På lördagen var vi på suverän kurs som innehöll massor av spännande. Jag rekommenderar den för alla!
På bussen till Nunäshamn på lör-kväll satt jag bredvid 57 åriga Östen som stank sprit och bubblade på om allt möjligt. Hjälp, jag var så trött. Men det var bara att se glad ut. På båten svimmade jag nästan av trötthet. Väl hemma drömde jag mardrömmar om pengar och Östen. Kan det bli värre.
I dag har vi haft familjedag på dagis, hjälpt till med rensa ogräs och sätta upp staket o annat. Vi satt ute och åt grillat, mysigt.
Caesar är nu så go mot sin bror så mamman blir alldeles rörd. Kursen ger så bra verktyg. Men jag inser att allt är process, lite fram o lite bak...inte skynda nej. Men roligt är det att vara glad och uppmuntra och peppa sina barn. Man mår betydligt mkt bättre av att vara
positiv!
Många kramar!