Här på landet gås det ju inte så mycket på trottoarer, så det är ju bara att rusa till närmaste buske, typ. Men att springa och leta toalett lär knappast låta sig göras i alla lägen när man springer runt inne i stan. Och låta henne kissa på sig för att vi inte hittar lämplig hörna låter sig verkligen inte heller göras. Så - hur gör ni som bor så där tätbefolkat, egentligen 8-[
Byfåne i storstan
Byfåne i storstan
Verkligen
. Även om jag bott där i 10 år så blev jag idag lite ställd när jag funderade över hur man i Stockholm (eller andra storstäder) bär sig åt när liten 2-åring blir kissnödig mitt på trottoaren.
Här på landet gås det ju inte så mycket på trottoarer, så det är ju bara att rusa till närmaste buske, typ. Men att springa och leta toalett lär knappast låta sig göras i alla lägen när man springer runt inne i stan. Och låta henne kissa på sig för att vi inte hittar lämplig hörna låter sig verkligen inte heller göras. Så - hur gör ni som bor så där tätbefolkat, egentligen 8-[
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Man springer till närmaste avlopp och håller lillan ovanför den, tex.
Eller närmaste grästuva eller planterade träd som brukar finnas lite varstans.
Har alltid en papperslapp i fickan och en liten ursäktande min på läpparna för ev. förbipasserande
Så gör jag och har alltid gjort, med mina tre ungar i storstan
Det värsta jag har gjort, var när lillan blev kissnödig i ett enormt parkeringsgarage, då fick hon kissa lite diskret vid en pelare...usch... Fanns inte en chans att hinna ut någonstans.
Sen kan man ju försöka "planera" vart man ska vara, när man på ett ungefär vet att det blir kissnödiga. När jag tror att hon är kissnödig går jag in på en toalett och sätter mig själv och låter vattenkranen rinna så att lillan självmant VILL kissa.
Så allting går...
/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
-
TorpSara
Hej!
Och tack för alla tips

Jannika: Jo - det är ju liksom just det vi gjort
AnnaO: Skönt att höra att du gör så, det var ju liksom det jag ville ha bekräftelse på, om man säger. Men tänkte mig att jag skulle få mycket blängande miner på mig och inte riktigt veta ut eller in. Att veta NÄR lilla damen ämnar kissa vet jag dock inte om jag ger mig på - förutom just efter vällingen då - men man kan ju för all del köra samma visa innan man går iväg ut.
TorpSara: Aspelut, men med de planer vi har så är jag a) inte säker på att ställena är öppna då och b) inte säker på att vi är i närheten av så mycket fikaställen.
Tack alla för input!
Och tack för alla tips
Jannika: Jo - det är ju liksom just det vi gjort
AnnaO: Skönt att höra att du gör så, det var ju liksom det jag ville ha bekräftelse på, om man säger. Men tänkte mig att jag skulle få mycket blängande miner på mig och inte riktigt veta ut eller in. Att veta NÄR lilla damen ämnar kissa vet jag dock inte om jag ger mig på - förutom just efter vällingen då - men man kan ju för all del köra samma visa innan man går iväg ut.
TorpSara: Aspelut, men med de planer vi har så är jag a) inte säker på att ställena är öppna då och b) inte säker på att vi är i närheten av så mycket fikaställen.
Tack alla för input!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Annars gör man som i den där filmen.... vad heter den nu igen... pojken får inte kissa på en fin restaurang så då ställer sig mannen och pojken och kissar på deras dörr...
Ni vet, det där filmen med han britten vad-han-nu-heter som spelar i "love actually" och "Bridget Jones dagbok"... vad heter han? *suck* Ni ser... vilket minne...
Kan filmen heta nåt typ... "Om en pojke"?
jaja, lite OT bara
Ni vet, det där filmen med han britten vad-han-nu-heter som spelar i "love actually" och "Bridget Jones dagbok"... vad heter han? *suck* Ni ser... vilket minne...
Kan filmen heta nåt typ... "Om en pojke"?
jaja, lite OT bara
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.