Hej min Fjälla!Fjällmor skrev:Fjällfar 29/7 -69 Lejon med Måne i vattumannen
Fjällmor 31/7 -71 Lejon med Månen i skorpionen (se Elle...)
Stordottern Fjällfolk 9/9 -96 Jungfru med Månen i lejonet
Storsonen Fjällfolk 10/3 -98 Fisk med Månen i lejonet
Lillprins Lo 17/8 -05 Lejon med Månen i stenbocken
Lillskrotan Meja 18/1 -08 Stenbock med Månen i oxen/tvillingarna?
Som jag skrev förut så är det svårt att säga nåt om Månen när den hamnar mellan två tecken, tex Mejas. Då måste jag göra en hel uträkning, vettu. Mejas ligger så preciiis på gränsen så jag vill inte ens gissa.
Alla ni storslagna, stolta lejon i olika varianter har ju inga problem att förstå er på varandra även om det säkert kan bli lite trångt om utrymmet i strålkastarljuset. Ni får ordna en stor scen, haha! Men när det finns starka band brukar det inte vara några problem, tänk lejon som ligger och vilar i stora flockar. Lejonföräldrar har inga problem med att kliva åt sidan för sina barn, malligare föräldrar går nog inte att uppbringa.
Båda storbarnen med sina lite känsligare Solar mår utmärkt av att ha en självsäker Måne att luta sig mot. Det blir trevliga blandningar av självförtroende och ödmjukhet av det. LejonMånar behöver INTE hjälp med nånting, de klarar sig UTMÄRKT själva och bestämmer helst själva vad de får och inte får också. Ackompanjerat av ett punktsättande stamp-i-golvet. Om du undrade?
De små delar stenbockens energi och kommer förstå sig på varandra bra. Meja verkar vara den enda utan lejonpåverkan men det känns inte troligt. Hon kan ha andra planeter eller AC, MC i lejonet eller ett starkt femte hus. Att vara minst i en flock med lejon borde ge en hel del uppmärksamhet, haha!
Stenbocken passar utmärkt med skorpionen, de delar bla kontrollbehov och stenisar och vattumän delade förut horoskophärskare och har samma allvarliga inställning till livet. Så ni föräldrar har band till alla barnen fast på olika sätt.
Du och guben är dubbelfasta båda två! Jag säger som till Tinis: Vem ska bestämma? Ni binds samman av era Solar och att din Sol och gubens Måne står i opposition. Sen blir det kanske lite gnissel när skorpaMånen ska krocka. Fast det brukar generera bra sex, så det får man kanske ta?
Håret har jag inte tagit tag i än. Lite olja kan kanske va nåt. Jag vill ju ha det långt, speciellt till bröllopet men det är inte kul med post-amm-hår. Jag brukar ju bli gravid rätt fort på och då glänser och tjockar det till sig igen. Men nu är det väl bara att genomlida och försöka komma ut på andra sidan.
Hej Jenny rödnäsa! Nu får du sätta bebin på paus så du hinner bli frisk. Jag har hämtat mig efter Engla-köret. Tror jag. Det rörde upp mycket och tog massor av energi. Laddar nu för att åka och vara med på begravningen. Krya på er!
LO, vi har samma telefonnummer som Jajas gudmors födelsedatum!
Mama Su, mig lurar du inte! Din köksfobi beror inte på talanglöshet men däremot ovilja. Vilket jag för övrigt delar med dig. Trots att jag vet det är jag ändå djupt imponerad över tårtbakeriet! Och vilken uppoffring för Emil. Han har tur dom fått dig till mamma.
Ms Sophie. Tidningarnas horos kan jämföras med karikatyrer. De drar fram och betonar vissa särdrag. När man gör ett fullt horo så finns det många fler variabler att ta hänsyn till som nyanserar bilden. Din mans Sol kan ligga i en position där den energin inte syns eller får utlopp tex.
Eller så tror man inte på horoskop alls och då finns förklaringen där.
Lua, hur var vinprovningen? Hur full blev du?
Kram tillbaka Ulrika.
Nu ser jag inget mer i min ämneshistorik, det går undan i tråden!
Kram Jannika