Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Fjällmor skrev:Fjällfar 29/7 -69 Lejon med Måne i vattumannen
Fjällmor 31/7 -71 Lejon med Månen i skorpionen (se Elle...)
Stordottern Fjällfolk 9/9 -96 Jungfru med Månen i lejonet
Storsonen Fjällfolk 10/3 -98 Fisk med Månen i lejonet
Lillprins Lo 17/8 -05 Lejon med Månen i stenbocken
Lillskrotan Meja 18/1 -08 Stenbock med Månen i oxen/tvillingarna?
Hej min Fjälla! :heart: Nu ska vi se om jag får tyst på dig, haha! :lol:

Som jag skrev förut så är det svårt att säga nåt om Månen när den hamnar mellan två tecken, tex Mejas. Då måste jag göra en hel uträkning, vettu. Mejas ligger så preciiis på gränsen så jag vill inte ens gissa.

Alla ni storslagna, stolta lejon i olika varianter har ju inga problem att förstå er på varandra även om det säkert kan bli lite trångt om utrymmet i strålkastarljuset. Ni får ordna en stor scen, haha! Men när det finns starka band brukar det inte vara några problem, tänk lejon som ligger och vilar i stora flockar. Lejonföräldrar har inga problem med att kliva åt sidan för sina barn, malligare föräldrar går nog inte att uppbringa.

Båda storbarnen med sina lite känsligare Solar mår utmärkt av att ha en självsäker Måne att luta sig mot. Det blir trevliga blandningar av självförtroende och ödmjukhet av det. LejonMånar behöver INTE hjälp med nånting, de klarar sig UTMÄRKT själva och bestämmer helst själva vad de får och inte får också. Ackompanjerat av ett punktsättande stamp-i-golvet. Om du undrade? :lol:

De små delar stenbockens energi och kommer förstå sig på varandra bra. Meja verkar vara den enda utan lejonpåverkan men det känns inte troligt. Hon kan ha andra planeter eller AC, MC i lejonet eller ett starkt femte hus. Att vara minst i en flock med lejon borde ge en hel del uppmärksamhet, haha!

Stenbocken passar utmärkt med skorpionen, de delar bla kontrollbehov och stenisar och vattumän delade förut horoskophärskare och har samma allvarliga inställning till livet. Så ni föräldrar har band till alla barnen fast på olika sätt.

Du och guben är dubbelfasta båda två! Jag säger som till Tinis: Vem ska bestämma? Ni binds samman av era Solar och att din Sol och gubens Måne står i opposition. Sen blir det kanske lite gnissel när skorpaMånen ska krocka. Fast det brukar generera bra sex, så det får man kanske ta? :wink:

Håret har jag inte tagit tag i än. Lite olja kan kanske va nåt. Jag vill ju ha det långt, speciellt till bröllopet men det är inte kul med post-amm-hår. Jag brukar ju bli gravid rätt fort på och då glänser och tjockar det till sig igen. Men nu är det väl bara att genomlida och försöka komma ut på andra sidan. :roll:

Hej Jenny rödnäsa! Nu får du sätta bebin på paus så du hinner bli frisk. Jag har hämtat mig efter Engla-köret. Tror jag. Det rörde upp mycket och tog massor av energi. Laddar nu för att åka och vara med på begravningen. Krya på er!

LO, vi har samma telefonnummer som Jajas gudmors födelsedatum!

Mama Su, mig lurar du inte! Din köksfobi beror inte på talanglöshet men däremot ovilja. Vilket jag för övrigt delar med dig. Trots att jag vet det är jag ändå djupt imponerad över tårtbakeriet! Och vilken uppoffring för Emil. Han har tur dom fått dig till mamma. :heart: Födelsedagskrama Fat A!

Ms Sophie. Tidningarnas horos kan jämföras med karikatyrer. De drar fram och betonar vissa särdrag. När man gör ett fullt horo så finns det många fler variabler att ta hänsyn till som nyanserar bilden. Din mans Sol kan ligga i en position där den energin inte syns eller får utlopp tex.

Eller så tror man inte på horoskop alls och då finns förklaringen där. :D

Lua, hur var vinprovningen? Hur full blev du?

Kram tillbaka Ulrika.

Nu ser jag inget mer i min ämneshistorik, det går undan i tråden! :shock:

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

oj hoppsan! :shock: :lol: Nu tog hon till storslägga' :!:

:heart: Läser, skrattar, gråter, och fnissar...jisses qvinna! :heart:

TACK!!!

Jag måste smälta detta...
återkommer självklart med feedback :!:

Rooooaaaarrww!

*lejonflocken spinner vidare i solskenet*
Jannika

Inlägg av Jannika »

Haha! :lol: Knäppo. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev:Haha! :lol: Knäppo. :heart:
totally 8)

:mrgreen:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Kära Jänks :D

Här kommer mina piffigaste vårda-hår-tips som tack för ditt frikostiga snabb-astro :wink:

Dessa råd är tagna ur boken "Naturliga skönhetsmedel" av Lorraine Sutton.

:arrow: Införskaffa ett stycke naturhårborste, d.v.s. en sådan som har gummipliggar istället för plast och trähandtag istället för plast. Motverkar statisk electricitet 8) Dra hundra tag med borsten genom fluret varje dag. Från rot till topp.
:arrow: Kosta på dig en ordentlig toppning av håret var 6:e till 8:e vecka.
:arrow: Innan du schamponerar håret, massera in hårbotten med en vegetabilisk olja som du har värmt så att den är något varmare än kroppstemperatur. Vira en varm, fuktig handduk runt håret och låt den sitta kvar i 20 min. Skölj ur håret med starkt kamomillté efter att du tvättat ur oljan.
:arrow: Borsta håret innan du tvättar det.
:arrow: Använd bara lite schampo, mycket lödder gör inte håret renare.
:arrow: Använd ett "lätt" balsam, som du sköljer ur ordentligt.

Är du brunett kan du med fördel henna håret ca en gång var 14:e dag (min anm). Men använd inte svart henna eftersom den har visat sig kunna vara cancer-framkallande :roll:

Lycka till :heart:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Ett tillägg: Käka silica och/eller öljästtabletter :wink:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack *frieda*! Naturborste låter bra. Olja innan och kammo efter låter som nåt för mig fast liiite krångligt (jag gillar effektivt :lol: ). Men åtminstone oljan ska ju inte vara så himskans svårt att ordna. Idag har jag gått omkring med diverse oljor i topparna hela dagen. Får se om det ger nån effekt utöver att jag ser ut som om jag inte duschat på evigheter. :wink: Det positiva med långt och torrt hår är att det är snorlätt att bara vira fast det med sig självt. Sa hon som gillar effektivt, haha!

Men öljäst - big nono! Mår illa, jäser, blä. Det som är ledset nu går iaf inte att göra nåt åt, eller, det är ju längst ner?

Jag vet inte om jag är brunett? Fjällan, LO, Elle? Kanske på väg att bli iaf. :-k Men nu har jag ofärgad hennabalsam från hälsokosten. Funkar bra för håret men inte hårbotten.

Jag ska snart till frissan som är en människa som får hårklipperi att låta som en smärre vetenskap. Hon börjar alltid med konsultation och analys innan hon sätter saxen i. Och är väääldigt noga med att kolla av att vi tänkt lika innan hon börjar. Men hon är rar och bra och asdyr. :lol:

Fjällan, var tog feedbacken vägen? Sprang du in i fjällväggen? :lol:

Och var är Gablex? Päivi? Nancy? *eko*

Kram Jannika
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:shock: Öh, vad hände med hela sid. 60 i den här tråden, eller har jag drömt sidan 60 :?: :? Jag som skrev ett sånt långt tjusigt hårvårds-inlägg till Jannika, vars tog sid. 60 vägen :?: :shock: 8-[
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jaha, där var den :!: Hjälp, den var helt gone här ett tag :!: Puh :!:

Nä, det kanske inte så smarrigt med öljäst :roll: :oops:

Hoppas du får fason på fluret :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag är här.. nånstans... *letar* intrasslad i alla husets överflödiga sladdar.

Jag läser med stort intresse Jannikas horoskopinlägg och tycker att det låter väldigt intressant. Vinprovning också. :P Jenny - sänder dig massvis med energi - vet hur det där med att vara förkyld på sluttampen är, om vi minns, alla... :roll:

Det blev ju så att sonen viftade till slut sönder sin favoritsladd och helgen har förflutit i letandets tecken. Vilken sladd blir bra :?: Blir någon :?: Jag mitt pucko trodde att sonen och jag hade en resa till SIBA att genomföra i jakt efter ny favvosladd ,tills maken min informerade mig om följande fakta:

:arrow: vilken maskin skall jag köpa :?: De säljer INTE lösa sladdar...

:arrow: de nya sladdarna till min bärbara som vi fick beställa separat efter att de gamla viftats sönder kostade 700... (kan han inte kära ner sig nallebjörnar istället... :roll: ) skall jag köpa in en ny sladd för 400 kronor åt honom :?:

Öuh... :shock: Så vi letade fram alla husets reservsladdar och tack och pris ske G, där fanns en ny favvosladd. 8) Livet är räddat. :roll: Tills nästa gång. Så jag säger: OM ni har någon hushållsapparat som ni planerar att slänga - typ gammal dator eller så - och ni planerar att naivt nog att även slänga sladdarna - gören icke besvär, posta dem till mig istället, jag betalar frakten... :roll: Om ni alltså ändå planerar att slänga. Alltid bra att ha i reserv. Inser jag. :roll:

Vi viftar vidare... 8)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev: Fjällan, var tog feedbacken vägen? Sprang du in i fjällväggen? :lol:
Fjällfolket skrev:
orkar inte skriva mer, har rensat hela köket idag (mot min kropps vilja) men som min kloka mor (som levt med värk i decennier) säger:

- Ibland måste själen få sitt :-({|=

/Fjällmor
:heart: :heart: :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Päivi skrev:Det blev ju så att sonen viftade till slut sönder sin favoritsladd och helgen har förflutit i letandets tecken. Vilken sladd blir bra Blir någon Jag mitt pucko trodde att sonen och jag hade en resa till SIBA att genomföra i jakt efter ny favvosladd ,tills maken min informerade mig om följande fakta:

vilken maskin skall jag köpa De säljer INTE lösa sladdar...

de nya sladdarna till min bärbara som vi fick beställa separat efter att de gamla viftats sönder kostade 700... (kan han inte kära ner sig nallebjörnar istället... ) skall jag köpa in en ny sladd för 400 kronor åt honom

Öuh... Så vi letade fram alla husets reservsladdar och tack och pris ske G, där fanns en ny favvosladd. Livet är räddat. Tills nästa gång. Så jag säger: OM ni har någon hushållsapparat som ni planerar att slänga - typ gammal dator eller så - och ni planerar att naivt nog att även slänga sladdarna - gören icke besvär, posta dem till mig istället, jag betalar frakten... Om ni alltså ändå planerar att slänga. Alltid bra att ha i reserv. Inser jag.

Vi viftar vidare...
:lol: Haha, helt underbart! :lol: Heja Hugo. Nalle, puh! Skulle det va nåt? Tacka vet jag en rejäl sladd att hålla i när åskan går. Ja, eller kanske inte just då'rå. :roll: Vi har massor av konstiga obrukbara sladdar, ni får gärna ta över vårdnanden.

Men lilla Fjällot då! Har du helt tagit ut dig? Kan inte resten av gänget göra och du dirigerar sittandes på en stol pillandes i navelen? Tips från coachen. 8)
*frieda* skrev:Jag som skrev ett sånt långt tjusigt hårvårds-inlägg till Jannika, vars tog sid. 60 vägen
Bara försvann det? Jag hann läsa innan det korsfästes, begravdes och återuppstod så för min del var det lugnt. :lol: Tack rara du och alla andra som förbarmat sig över mitt barr.

Kram Jannika
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jag är här ibland och läser och myser runt i mina tofflor bland er rödrävar.
Men jag har fullt upp här hemma, det visade sig vara ett svettigt jobb att lära känna min Ming- vas Allan. 8)

Päivi: Vi har en laddare till en Mac-book, tunn sladd i ena änden, tjock i andra, en fyrkantig adapterkloss i mitten. Kanske lite farligt med en sån kloss?
Och så har vi sån här USB-sladdar, ett gäng.
Något av detta som låter intressant?
Gäst

Inlägg av Gäst »

USB - USB - USB... :lol: =D> :mrgreen:

Jag har också lagt en sån där "kloss-sladd" i hans påse men han är ju liiite kräsen. :? :roll: Den tar han i absoluta nödfall. Den, eller också leksaksstetoskopet, och när man till och med tar en leksak att vifta med då... :o

Jag tar så gärna över vården över dina öveblivna USB;ar. De får ett gott hem och god kärleksfull vård här. :roll: Tills döden skiljer dem åt. :roll:

Jag PM;ar dig min adress... :P
Gäst

Inlägg av Gäst »

åååh guuud, sitter och skrattgråter över mitt eget senaste inlägg i tråden här.. :lol: :cry: :lol: Gossen fyller år om en månad och folk frågar mig vad han önskar sig. Jaaa-aa, jag har precis tipsat forumväninnorna om USB - sladdar. Ett hett tips. :shock: :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"