hjälp, hon bara skriker!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mamma mia

hjälp, hon bara skriker!

Inlägg av Mamma mia »

Så är det då den andra natten av shn kuren, min man lägger och han är nu inne och buffar... känns som det håller på i evighet även ikväll.. Hur har det varit för er? Trodde det skulle vara lättare ikväll, igår gallskrek hon i 65 minuter innan hon somnade första gången, kan det verkligen bli lika illa ikväll? Vad gör vi för fel? :cry: trodde inte det skulle vara några gallskrik ikväll...

En orolig och upprörd mor!
Mamma till en liten underbart go tjej, Agnes f?dd p? julafton 04!
SHN kur startad 20/5

Bild
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej.
För oss tog det två kvällar.
Vera sov ganska bra innan dess, så jag kan inte säga att vi kurade "på riktigt". Men vi la henne i eget rum, vände till mage och tog bort nappen. Maken hade dessutom burit runt henne rätt mycket när hon skulle sova, dock inte varje kväll.

Hon skrek också mycket de två första kvällarna (som min man tog och jag satt och grät i ett soffhörn).
Några kvällar till gnydde hon lite men sedan har hon somnat lätt varje kväll.

Tänk på att hon protesterar högljutt mot nya saker och frågar om ni verkligen vet vad ni gör. Och det vet ni ju...

Kör vidare, så kommer det gå lysande!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Själva "tiden" löser inget utan det är ni som hanterar situationen som uppkommer!

:idea: Jag tycker att du ska lita på fadern här och sänd ut signaler om självklarhet! Just nu sänder du upprördhet och oro - inte bra! Varken för maken som gör sitt bästa, dej eller för barnet.

:idea: Jag skulle föreslå att du sätter igång med något som skingrar dina tankar! Antingen en promenad eller något trevligt hushållsarbete :shock: ! Hur är det med badrummet? Behöver inte det städas :P :lol: !? Dessa saker (din aktivitet) gör att du får 17 ungar och 18 mjölkstinna kor att ta hand om - vilket innebär attityd av självklarhet och förtroende för barnet (och maken)! Förstår du principen?

:D Lycka till nu - det här går galant!
Mamma mia

Inlägg av Mamma mia »

Tack vad ni är gulliga! Hon har nu somnat (efter 23 låååånga minuter) vet att jag behöver hålla fast vid en självklar attityd men den har svårt att överleva Agnes gallskrik. Har nu i alla fall varit och berömt maken! :wink: Skall komma ihåg alla mina kossor som behöver ses till när det "krisar" nästa gång! :lol:

Kram
Mamma mia
SHN kur startad 20/5

Bild
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Så bra! 23 minuter är väldigt lagom för en insomning :wink: !

:idea: Kom ihåg kossorna och hjälper inte det så tänk och titta på Martin Stenmarck - självaste tjuren :shock: :P från "vad han nu är ifrån" :wink: :lol: !

:D Hälsa faderskapet och hälsa att han gör mycket gott för barnet och hela härliga familjen!
Mamma mia

Inlägg av Mamma mia »

mmm.... Martin Stenmark hjälper i alla lägen!! :wink: :lol: Tack än en gång!
SHN kur startad 20/5

Bild
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"