Åh vad jag känner att jag vill lära mig!! Jag vill verkligen hitta en metod som fungerar... När jag läser runt här så fylls min kropp av hopp å jag känner mig nästan pigg igen.
I vår lilla familj har vi inte svårt med nattningen alls. Hugo somnar på högst en kvart. Då håller vi handen å sjunger en sång. Det har funkat...Förut...förut som i dåtid. Fram till Hugo va ca 6 månader funkade det. Nu blir han ett år på lördag å i ett halvår nu så har det sett ut såhär: vil lägger hugo vid 19.30 å han somnar som sagt ganska snabbt. Exakt en halvtimma senare vaknar han första ggn. Sen håller det på natten igenom. En gång i halvtimman. En gång i timman om vi har tur. SUCK. Vi känner oss ganska uppgivna.
Hur bryter man en dålig vana?? Jag tycker det är svårt! Jag tror att vårat problem (eller ja det finns nog flera) är att vi håller handen. Det har blivit vår grej å det har lett till att så fort han vänder sig å känner att vi inte är där så sätter han sig genast upp å skriker. Å vi kommer genast. Anledningen till att vi har gått in med en gång är för att vi tänkt så att han inte ska vakna till för mkt... MEn vi har verkligen kommit in i en ond cirkel som vi inte kommer ur.
När kl är ca 8 går vi upp för morgonen. Å det låter ju fint att sova från 19.30-8 men då turas vi om en gång i halvtimman hela natten.... tröttsamt värre.
//Hugosmamma
Jag vill jag vill jag vill!!
-
Hugosmamma
-
ilindstrom
Hej och välkommen hit
Jag tycker du ska titta runt lite till och beställa Annas sova-hela-natten-boken. När du läst så fundera om det här är något som skulle kunna passa er. Vi finns här för att svara på frågor och att stötta om ni bestämmer er för att köra en kur (vilket jag absolut tror skulle förändra er familjs situation. Var själv där, där ni är idag för fem år sedan).
Ser fram emot att höra ifrån dig igen
hälsningar
Ida
Jag tycker du ska titta runt lite till och beställa Annas sova-hela-natten-boken. När du läst så fundera om det här är något som skulle kunna passa er. Vi finns här för att svara på frågor och att stötta om ni bestämmer er för att köra en kur (vilket jag absolut tror skulle förändra er familjs situation. Var själv där, där ni är idag för fem år sedan).
Ser fram emot att höra ifrån dig igen
hälsningar
Ida
-
Hugosmamma
Tack tack!
Ja det känns som vi måste göra ngt...Men vill läsa på mer känner jag. Igår skrek Hugo i två timmar på kvällen för att jag gav mig tusan på att idag ska han inte komma upp. Klart det kom som en chock för honom men efter två skriktimmar blev det lugn i ca fem timmar, så länge har han inte sovit sen han va ett halvår tror jag. Men han va väl helt utmattad stackarn. Klarade i allafall att sova i sin säng hela natten men vi var inne sammanlagt fyra ggr å det tog riktigt lång tid innan han somna in... Varje gång han så mkt som pep sa vi: Nu ska Hugo sova, godnatt. För jag läste ju nåt om ramsor men kom inte på ngt annat att säga 
Vet inte om vi orkar ta tag i det å köra kuren fullt ut...
Båda måste ju bestämma sig för att det kommer funka å jag känner mig rätt ensam i det här just nu. Vi har samma mål men min andra hälft tror väl mer på att det löser sig av sig självt...
Hugosmamma
Vet inte om vi orkar ta tag i det å köra kuren fullt ut...
Båda måste ju bestämma sig för att det kommer funka å jag känner mig rätt ensam i det här just nu. Vi har samma mål men min andra hälft tror väl mer på att det löser sig av sig självt...
Hugosmamma
Hejsan!
Det du gjorde inatt var inte shn, men här kommer en lathund på shn´s -4 första nätter. Läs gärna igenom så får du lite med hum om vad det handlar om.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=21
Jag skickar ork för att du ska orka läsa på så du orkar genomföra en kur, och äntligen kan er familj få den sömn ni så väl behöver!
Kram Malin
Det du gjorde inatt var inte shn, men här kommer en lathund på shn´s -4 första nätter. Läs gärna igenom så får du lite med hum om vad det handlar om.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=21
Jag skickar ork för att du ska orka läsa på så du orkar genomföra en kur, och äntligen kan er familj få den sömn ni så väl behöver!
Kram Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12