Fråga innan SHN-kuren
Fråga innan SHN-kuren
Har äntligen bestämt mig för att göra något åt dessa vakna nätter. Nu är det så att vi bor i en etta och har således inget eget rum till lilla killen. Hur är det då med kvällarna...Funkar det fortfarande att vara i samma rum på kvällen( för att kolla tv osv...) Vi har skynke för sonens säng men ljud såväl som lte ljus tränger igenom..Är det någon ide att ens försöka med SHN-kuren med dessa förutsättningar? Tacksam för svar
Det är klart att det är idé
FÖrsök att göra det så mörkt som det bara går och se till att han inte kan se er - det är det viktiga. Om det nu inte är helt mörkt så är det bra att försöka ha så få syniuntryck som möjligt. Alltså inget annat trevligt att titta på som kan distrahera.
Kör på med en känsla/attityd av självklarhet. Nu ska han sova, inget konstigt med det 8)
Återkom med frågor när de kommer (fast kanske på sova-forumet)
/LO
FÖrsök att göra det så mörkt som det bara går och se till att han inte kan se er - det är det viktiga. Om det nu inte är helt mörkt så är det bra att försöka ha så få syniuntryck som möjligt. Alltså inget annat trevligt att titta på som kan distrahera.
Kör på med en känsla/attityd av självklarhet. Nu ska han sova, inget konstigt med det 8)
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Sjalvklart kommer det att ga jattebra! (attityden!!! 8) 8) ) Har ni inte nan garderob (med tillrackligt med luft forstas) eller badrummet eller nat dar han kan somna pa kvallen? Ha dorren lite pa glant sa luft cirkulerar... Om han inte kan sova dar ehla natten sa nar ni gar och lagger er kan ni ju helt smidigt flytta lillkillen (om han sover i insats eller sa) 8) till ett stalle som ar avskarmat, precis som /LO skriver, med sa fa synintryck som mojligt.
... sa hade jag funderat for att losa problemet.
lycka till!
maria
... sa hade jag funderat for att losa problemet.
lycka till!
maria
Mamma till tvillingar fodda 20 april 2004. Sover som anglar O:)
efter SHN-kur vid 4.5 manaders alder