socialdelaktighet för snart 11 månaders gosse
-
162ochenhalv
socialdelaktighet för snart 11 månaders gosse
Har liten fråga angående socialdelaktighet för min 11 månaders gosse. Har försökt söka men inte hittat något. Vad och hur gör ni barnet delaktig. Tycker det är svårt... Han brukar få sitta i sin matstol i köket och leka med köksredskapen när jag lagarmat. Han får följa med och hämta post, och sitta i klädhögen när jag viker tvätt men skulle gärna vilja ha mer tips på hur man gör sitt barn delaktig. Har även en låda i köket som är hans, med kökredskap som han kan leka med.
endast döda laxar följer strömmen - Mini född 2007-05-20 kurad vid 6 1/2 månad. LillTjejen född 2009-03-05
-
ilindstrom
-
Gäst
Hej! Tråden kanske flyttas men då flyttas jag väl med... så jag svarar här ändå. Här kommer några exempel på vad min 12-månaders gör:
Står på en stol vid köksbänken/spisen. Får röra i bunkar, grytor osv på riktigt. Kladdigt blir det och ja, hon har bränt sig någon gång,... men men hon tar det hela på myckét stort allvar...
Får strumpor och kalsonger från rentvättkorgen att lägga i pappas låda (just för att den är i helt rätt höjd för henne). Det är otrolig sött när hon går fram och lägger i med stort allvar.
Får städa med toaborsten i toastolen. Liiiite småäckligt, men vad sjutton, hon älskar det!
Får en egen trasa att gno med vid städning. Ujuj vad en liten gumma kan gno.... 
Rider på dammsugaren och säger ihiaaaa när den kör runt och dammsuger 
Får varor att lägga ner i korgen vid handling