Försvunnen Engla!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lovis

Inlägg av Lovis »

Tack Jannika! Ditt inlägg inger hopp på något sätt..
Det känns skönt att veta att det råder full aktivitet.
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tack Jannika för rapport!

:heart:

Stor stärkande kram!

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

:!: [-o< :heart: [-o< :heart: [-o< :heart: [-o< :heart: [-o< :!:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Har sett inslaget på treans efterlyst nu, och hoppas innerligt att det ska ge något. Och vilken mamma hon har, Engla!
Vilken stark, beslutsam kvinna!
Såklart att Engla måste hem till henne!
:heart: [-o< :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det finns en verkligt kraftfull övning som har att göra med lagen om attraktion:

sätt dig ner för att skriva ett brev till en kompis. Det kan vara e-mail, du kan lägga den i "utkast" facket, sen när du har skrivit färdigt. Skriv i detalj det du VILL skall hända, som om det redan hade hänt. Skriv så detaljerat som ni bara kan. Var var du när du fick höra nyheten? Vad kände du? Vilken var din första reaktion? Exakt vad var det du fick höra? Detaljer, detaljer, detaljer! Nu snakcar vi "bästa möjliga scenario" här :!: KÄNN hur lättnaden och glädjen och allt det där andra kommer översköljande medan du skriver. Där satt du i TV-soffan och PLÖTSLIGT FICK DU HÖRA OM MIRAKLET! :o :D Eller så surfade du in på din nyhetswebbsida OCH DÄR STOD MED STORA SVARTA BOKSTÄVER ETT ORD SOM FICK DITT HJÄRTA ATT SKUTTA TILL OCH DINA ÖGON ATT FÖRSTORAS!

GÖR övningen. NU. KÄNN lättnaden i förväg. Mirakel finns. Det händer. Det går. SE löpsedlarna och fotografierna framför dig. Så detaljerat du bara kan.

Och sedan lägger du brevet i din spara korg och släpper det.

Ju fler vi är som gör detta....

[-o< :heart: [-o< [-o< :heart:

De sitter och förhör mannen nu, ikväll. Varför inte vänta tills imorgon bitti :?: Varför är det plötsligt så angeläget att han talar, nu inatt?

[-o< :heart: :heart:

Det är inte bråttom annat än med levande folk.

[-o< :heart: [-o<
Dixie

Inlägg av Dixie »

Tidigt i morse hörde jag ett ljud från vårt skorstensrör och förstog att en fågel hade ramlar ner där. Det är en färd på ca 8 meter. Jag tog loss alla delar jag kunde och försökte få ut fågeln med det gick inte. Jag kunde bara se ett par fötter och såg att det borde vara en kaja eller liknande kråkfågel.

Enda sättet var att dra ut den vid en passage på ca 3x5 cm. Det går antagligen inte tänkte jag. Min man får på något sätt "ta hand om situationen" när jag är iväg och tränar i kväll :cry: .

Så kom jag hem efter träningen och min man berättar om hur han med hjälp av en tång som har ett slags mellanrum fastän man klämmer ihop den fick tag om foten på fågeln och efter att ha läst en beskrivning på internet om just detta problem så fick han efter många om och men ut fågeln.

Fågelns vingar sträcktes upp över dess huvud och på så vis blev den oerhört smal och smidig. Min man trodde att den nästan var död när den kom ut för så medtagen var den, det stod också att läsa på internet att fågelns vingar kan vara så sotiga och på så vis feta att den inte kan flyga. Sotaren var här och sotade för 8 dagar sedan, det görs en gång/år...

Han gick ut och la fågeln på altanen och när den kände vinden mot kroppen och fick kommit sig på benen så kvicknade den till och flög i väg tills den inte längre syntes...

Mirakel sker, hon lever, det måste hon göra, det finns inga andra alternativ.

Skickar igen all min styrka till Dig Engla.
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Marie
Mamma till Älsklingen :heart: 060501 i mitt hjärta. Godbiten :heart: 070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta :heart: 090414
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Tack Jannika :heart:
Kram/Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej mina vänner!

Är hemkommen från ännu en dag i Stjärnsund. Idag var jag själv och beslöt mig för att mest finnas till för ett av de snabbast spinnande hjulen i organisationen runt letandet efter Engla - min vän Lisa. Och hjältinnan Anna förstås! Darlingen fick ta ledigt en dag till från jobbet för att vara med barnen när jag for mot Dalarna.

Jag har inte gjort så mycket på pappret men jag känner att jag ändå har gjort stor nytta. Jag har masserat Lisa och samordnaren Anna, samtalat och lyssnat och hasat omkring i Fridhem lugn och samlad. Det behövs! Nu börjar tröttheten ta ut sin tribut och irritationen ligger på lur både här och där. Extrareserverna tryter.

Jag har också tillbringat ett par timmar i barnrummet med storasystern, Lisas flicka och deras kompisar vars mammor och pappor är ute och letar eller på något annat sätt jobbar med organisationen. Barnen är trötta eller avtrubbade eller både och, det är svårt att avgöra. De vuxna runt omkring gör ett fint arbete med att hålla dem involverade men ändå skyddade. Det var lugnt i barnrummet.

Fredrik har ägnat dagen åt att ordna ett insamlingskonto till Englas familj så de inte behöver känna att det är resurserna runtomkring som avgör om de ska fortsätta leta eller inte. Har ni möjlighet att bidra tas det tacksamt emot.

I köket finns ett fantastiskt gäng med kvinnor som lagar varm, god och stärkande mat till alla de som är ute timtal i sträck och letar.

Englas mamma pendlar mellan hopp och förtvivlan men håller fortfarande ihop sig. Traktens präst kom precis när jag åkte, mamman vill inte ha hjälp av kommunens krisgrupp. Idag har hennes priviata telefon varit nerringd av allt från underliga samtal till små tioåringar som vill säga ett par tröstens ord. Tyvärr blockerar de linjen för viktiga samtal och tar en massa fokus från det som ska göras.

Nu finns minst en polis i varje sökgrupp som lämnar Fridhem vilket gör att många frivilliga inte kan hjälpa till direkt. Det är polisen som styr ALL avsökning för tillfället och finns ingen polis redo får de frivilliga snällt vänta. Det kan bidra till endel av irritationen.

Anna, denna makalösa människa, rosad av såväl Englas närmaste som polisen, är bonde. Hon arbetade tidigare som simlärare, massör och kampsportsinstruktör (!) men en wip-lashskada gjorde att hon fick sadla om. Hon anmälde sig frivilligt och är inte en person som någon i Englas närhet kände innan. Hon har totalkoll på närområdet och har ordnat fram allt från geologer och orienterare till fyrhjulingar och extrastrumpor. En av de som letade fick fel på bilen och då gick Anna ut och kollade lite, vred lite på nån skruv (eller vad vet jag? :roll: ) och sen var bilen körduglig igen. Hon har en organisationsförmåga utan like och är en naturlig auktoritet med ett stort hjärta. Hon pekar med hela handen utan att vara otrevlig. Rak och tydlig. Finns det såna här människor? :heart:

Igår fick polisen "låna" Fridhems geologer och orienterare för sitt arbete av Anna, haha! :lol: :shock:

Letandet är över för ikväll men imorgon kl 8.00 åker de första grupperna ut. Kl 12.00 drar ett nytt gäng ut. Helgen är färdigplanerad vad gäller frivilliga.

Men nu är det många som hoppas att mannen de häktat ska börja tala. I Fridhem bubblar ändå oron över att det är fel person och att Engla finns tillfångatagen hos någon helt annan som man missar om allt fokus hamnar på 42-åringen.

Idag fick jag förklarinen till att de dröjt med DNA:t från Engla. Det är mycket kostsamt och inget som görs om det inte finns starka skäl. Nu finns det det tydligen.

Jag hann hem för att pussa mina egna gullungar innan de gick och la sig. Det är inte svårt att föreställa sig smärtan hos Carina, det måste vara det värsta som kan drabba en förälder, att ens barn är skyddslösa och utlämnade. Och ovissheten...

Näe, mina vänner, nu måste jag duscha och dricka en kopp te och hinna smälta den här dagen i darlingens sällskap.

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Och TACK Päivi, Dixie, Susanne G och alla ni andra som skrivit i tråden! Det känns bra att det finns många som bryr sig....
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh älskade vän, vilken insats du gör! :heart:

Stor varm kram
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika:
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Känns helt overkligt, men du ger historien en otäck verklighetskänsla. Speciellt när du skriver om Storasyster och de andra barnen, som verkligen måste vara i chock. Finns det någon krisgrupp/präst/erfaren hanterare av känslor för dom? Som hjälper dom att inte helt gå i vilse i sina tankar?

Tack Jannika, både för rapport och för din praktiska insats. Jag tror vi är många som önskar att vi kunde finnas tillhands på samma praktiska vis, men inte kan av olika anledningar.

Finns det något konto att sätta in pengar på än? Eller hur gör man om man vill bidra?

Jag hoppas verkligen att hon återfinns snart, i livet.

Stor varm kram från Jenny, med extra energi till dig Jannika :heart: .
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika :heart: , du underbara kvinna, vilken insats du gör! Jag tänker ofta på Englas familj och här hemma brinner ljusen för Engla! Skriv gärna kontonr här så vi kan bidra på något sätt.

:heart: [-o< :heart:
Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Dixie

Inlägg av Dixie »

Jannika :heart: , tack för att du orkar skriva och delge oss den information du vet om Engla och hennes närmaste!

:heart:
Mamma till Älsklingen :heart: 060501 i mitt hjärta. Godbiten :heart: 070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta :heart: 090414
kiki

Inlägg av kiki »

Tack Jannika :heart: :heart: :heart:

Vilken insats du gör med ditt lugn, tack för rapporten

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
blomman

Inlägg av blomman »

Du är en sådan vän man behöver i nöd, Jannika. Så stark och varm! :heart:

Tack för att vi får rapport från dig.