Vet inte om rubriken riktigt speglar vad min fråga gäller. Jag ska snart börja kura min dotter och ska kanske inte tänka så långt framåt men min fråga är hur länge man ska hålla på schemat vid läggdags? Jag menar min son är 3 år och har iof sovit bra utan SHN men jag tycker att det är trevligt att han är med och uppe ibland då vi har gäster eller bortbjudna. Min dotter då som är 11 mån och ska börja kuras när kan man låta henne göra avsteg från läggtiden? Jag menar är det så att 3, 4 och 5 åringar fortfarande måste följa schemat hela tiden.
Det är som sagt kanske lite tidigt att tänka på det nu men det är mkt tankar som dyker upp när man förbereder sig inför kuren.
/Kelly
Hur länge ska man hålla på??
Hur länge ska man hålla på??
Mamma till pojke född 050307 och flicka född 070515
-
ilindstrom
-
Antonias mamma
Jag vet inte om det finns någon "regel" för detta, men själv tycker jag att man i första hand ska utgå från barnet. Om barnet orkar så är det okej att då och då vara uppe längre om det behövs.
Vi kurade dottern då hon var 8 månader och har mycket sällan gjort några avsteg - eftersom hon bli så himla kinkig efter kl.20.
Nu är hon snart 2½ år och på påskafton då vi hade gäster och traditionell påskbrasa här hade vi bestämt att vi alla skulle vara ute så länge hon orkade. Men det blev fiasko med det
Kl.20 fick jag gå in med henne och lägga henne som vanligt. Hellre det än att ha henne liggande på marken bredvis oss andra och gnälla, gnälla, gnälla...
Så som sagt - där visar nog barnet vad som krävs tror jag.
Vi kurade dottern då hon var 8 månader och har mycket sällan gjort några avsteg - eftersom hon bli så himla kinkig efter kl.20.
Nu är hon snart 2½ år och på påskafton då vi hade gäster och traditionell påskbrasa här hade vi bestämt att vi alla skulle vara ute så länge hon orkade. Men det blev fiasko med det
Så som sagt - där visar nog barnet vad som krävs tror jag.
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia
, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus
, född 17.8.08, kurad 1/09
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
-
Antonias mamma
Jag svarade samtidigt så jag hade undantagslovilindstrom skrev:Så nu är den här tråden avslutad
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia
, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus
, född 17.8.08, kurad 1/09
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com