Hej!
Har varit inne och läst en del om sova hela natten kuren. Undrar om någon av er genomfört kuren med barnet liggandes på rygg eller sida? Berätta gärna om era erfarenheter i så fall, var det "svårare" att genomföra tex?
Kura på rygg/sida?
Jag kurade mina pa sidan vid 5,5 manaders alder och det gick bra men skulle jag fa barn igen sa skulle jag absolut ha dem pa mage med larm. Numera sover de pa mage sedan 8-9 manaders alder, trots att de ar larda att sova pa sida/rygg sa har de nu sjalva valt maglaget och det sager val allt om vilket som e naturligast for dem...
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Tack för svaret. Är i valet och kvalet nu kan man säga, min dotter vaknar varje till varannan timme från ca klockan elva framåt och jag vet att något borde göras. Ska nämligen börja jobba till hösten. (Hon är nu 7 månader). Magläget skrämmer mig väl en aning, och undrarde alltså om man kan kura med gott resultat även med asnra sovställningar. Dessutom verka rhon inte trivas bra på mage utan somnar bäst på sidan...Någon annan som vill dela med sig?
Hej Maria, hon är ju stora damen och kan säkerligen vända runt sig på mage alldeles själv... eller hur? Hon kanske redan nu ligger på mage vissa delar av nätterna utan att du vet det
Hyr ett andningslarm från Techno Media om du känner dig orolig, då kan du lägga henne att sova på mage och själv sova i lugn och ro. 
Den värsta risken är över när barnet har passerat 6 mån, visst det finns barn upp till 1,5 år som dött i psd men flest är de mellan 3-4 mån.
Den värsta risken är över när barnet har passerat 6 mån, visst det finns barn upp till 1,5 år som dött i psd men flest är de mellan 3-4 mån.
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
hej
'vi slutade med andningslarm när sonen var ca 8 månader. Han hade då legat på mage medl larm sedan han var ca 2 månader . Vid 8 månader kunde han vända sig, krypa och ställa sig upp så det kändes onödigt med larm.
Min dotter hade inget larm ,men hon vände sig självmant till mage vid ca 4 mån ålder och då fick hon ligga så.
'vi slutade med andningslarm när sonen var ca 8 månader. Han hade då legat på mage medl larm sedan han var ca 2 månader . Vid 8 månader kunde han vända sig, krypa och ställa sig upp så det kändes onödigt med larm.
Min dotter hade inget larm ,men hon vände sig självmant till mage vid ca 4 mån ålder och då fick hon ligga så.
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Magläget gör att de sover mycket skönare och djupare och lättare sover över alla de "sömnskarvar" vi alla har och som är helt naturliga. magläget underlättar nåt oerhört skulle jag vilja påstå. Hyr eller köp ett andningslarm om du tvekar av den anledningen. www.babysense.se säljer dem, techno medica hyr ut (har inte web-adressen men en snabb sökning på valfri sökmotor ger dig den direkt.
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!