Min dotter är 2,5 månader. För ca: en vecka sedan minskade hennes portioner ganska mycket. Jag ammar inte, tyvärr, så jag vet precis hur mycket hon får i sig. förut åt hon ca 220 ml per mål. Nu får jag TRUGA i mellan 160-200. Men kan det vara att hon kommit över "överlevnadsångesten" kanske? Jag matar under 1 timme, och hon verkar så nöjd. Hon går upp i vikt och är en glad tjej.
Vi ger henne ett nattmål. När är det bra att ta bort det?
Nu ser vårat mat och sov-schema ut så här:
6-7 mat
7-8 vaken med lek
8-9.30 sover i vagn
9.30-10.30 mat
19.30-11.30 vaken
11.30-14.00 sover i vagn
14-15 mat
15-16.30 vaken
16.30-18 sover i vagn
18-20 mat kvällstvätt+gos+kvällsslurk+natt
någon gång mellan kl.2-4 1 nattmål
Hon vill sova vid 20-tiden, så jag kan inte hålla henne vaken längre.
när klarar hon sig tills morgonen kl 6
matmängd och nattmål
-
Nancy
Hej ac
AW skriver ju att runt 3 månader klarar ett normalviktigt barn normalt 10 tim i sträck utan mat. Av vad jag sett på forumet varierar det en smula men min Lussi fick förlänga nätterna på egen hand och hon var som en liten AW-uppslagsbok
Min tanke är att OM du tycker att nattmålet verkar krypa närmre 02 än 04 skulle du kunna sätta klockan och ha en fast tid för nattmålet
Då vagnar du vid ev. uppvak innan det är dags. Sen när du märker att tösen din inte behöver vagnas utan att du får väcka där vid ex 03, ja då är det nog dags att skippa nattmålet helt.
Jag undrar lite över storleken på flasknappen, har du provat att byta till en större
Jag använde Dr Brown till både Leia och Lussi. Med Lussi bytte jag redan då hon var en månad till napp 2 trots att det stod från 3 månader på förpackningen. Hon tyckte helt enkelt det var urtrist att suga sig blå efter mjölken i den mindre nappen. Dagarna efter bytet kan det rinna lite men barnet lär sig snabbt att justera sin teknik.
Fråga igen om du behöver
Hälsningar från Nancy
AW skriver ju att runt 3 månader klarar ett normalviktigt barn normalt 10 tim i sträck utan mat. Av vad jag sett på forumet varierar det en smula men min Lussi fick förlänga nätterna på egen hand och hon var som en liten AW-uppslagsbok
Min tanke är att OM du tycker att nattmålet verkar krypa närmre 02 än 04 skulle du kunna sätta klockan och ha en fast tid för nattmålet
Jag undrar lite över storleken på flasknappen, har du provat att byta till en större
Fråga igen om du behöver
Hälsningar från Nancy