kunde inte tro på det...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
veronika

kunde inte tro på det...

Inlägg av veronika »

men min kille(9 månader) som alltid sovit på ryggen, nu somnar på magen. Även om det händer att han råkar somna på ryggen så vänder han sig om i sömn och fortsätter sova på magen... :lol:
Vi har börjat med kuren igår kväll och jag trodde aldrig att det skulle funka att lägga honom på magen. Redan idag, när jag skulle lägga honom sova så visste han direkt och ställde sig i den position som man ska sova på magen. Vilken kille :wink:
Däremot visste jag inte om jag gjorde rätt, men jag gjorde det ändå. Jag buffade honom i 40 minuter tills han "nästan" somnade(med lugn musik på, eftersom jag kan inte sjunga, bara nynna)och solfjärdern på slutet...eftersom så fort jag slutade buffa så försökte han resa sig på alla fyra...Alltså, gjorde jag rätt?Dessutom, så fort han vaknar till så reser han på sig direkt :?: ...och då när jag kommer in eller kommer upp på natten så är han redan stående...han brukar inte skrika eller gråta utan smågnälla...det är lättare att lägga honom på natten för att då är det mörkt, men på dagen tar det längre stund...räknas det då som sömntid?Vi har inte gjort schemat än eftersom vi började bara igår och idag bara observerar, men det gör vi till imorgon...
tack
Mamma till lille Jonathan Vincas f?dd den 14 augusti 2004.
Vi kallar Jonathan f?r Bubu eftersom han brukar s?ga bubu n?r han ser sig sj?lv p? bilden=)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

HEj.
Vad skönt att han fattar - och att ni fattar :wink: att det är bäst att sova på mage.

De första två dagarna får det ta den tid det tar att buffa, men man ska sluta så fort han tystnar. Håll istället solfjäder tills han är sömntung. Tänk på att från inatt är detta kristilldelning och ramsan ska ta över till största del. Den är väl inövad, antar jag. Att sjunga ingår inte i kuren, men att ha musik på i bakgrunden skadar nog inte i alla fall.
Det räknas som sovtid när han ges möjlighet att sova. Det är inte ovanligt att dagslurarna kan kärva lite i början. Det behöver inte vara så och du måste inte räkna med det, men heller inte bli förtvivlad om det är så.

Jag är lite förvånad att ni inte gjort schema än - det är ju en del av kuren och framför allt väldigt viktig för barn att ha regelbundna tider.

Ett råd på vägen är att läsa på några gånger till, det går alltid in något nytt andra, tredje och fjärde gången man läser.

Återkom med frågor när du behöver!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"