Sova ute i vagn...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Alexandra
Kontakt:

Sova ute i vagn...

Inlägg av Alexandra »

Virve är nu 18mån. Har sovit sin middagsvila ute i vagnen sen alltid :D
Nu har hon börjat krångla så :? Verkar bli störd av stora världen som finns där utanför, fåglar kvittrar, en traktor kör förbi etc. Hon sätter sig upp, ibland försöker hon vräka sig ur vagnen, men jag har sele på ´na (som hon blitt hängandes i :shock: :!: )
Jag är rädd att hon ska välta hela vagnen och få den över sig...

Hur ska jag få henne att lägga sig till ro för sin middagsvila utan att bli störd av allt runt omkring?? Ska jag hålla fast henne tills hon "ger upp" eller ska jag gå ut mellan varven till henne och lägga henne ner???
Dessutom är jag gravid :D i v9 och trött som en bäver... mitt tålamod är inte det bästa och jag längtar efter den där rasten när Virve vilar då jag oxå kan ta det lugnt en stund... Tex sitta här ett tag... :wink:

Idag tog jag helt sonika in Virve igen och stoppa ner henne i sin säng. Det gick ju bra, men jag vill att hon ska sova ute ju!

Hjälp? någon??

MVH,
Alex
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Grattis till nya bebisen!

:idea: Om det handlar om att uteluft skall intagas under middagsvilan så kan han sova inne med förnstret öppet! Same, same but different :wink: !
Alexandra
Kontakt:

Inlägg av Alexandra »

Tack tack!!

Förvisso går det bra att sova inne med fönster öppna, i a f nu på sommarn. Men det är så smidigt om hon kan sova i sin vagn - då kan jag vara på stan en hel dag och veta att hon kan lägga sig ner och sova när den tiden kommer, jag kan ta med henne till ev barnvakt och veta att hon har sin vagn där hon kan sova gott.

Så det är mer praktiskt för mig att ha henne i vagnen på dan, hon är mer "mobil" på det viset, och det behövs när man bor nåra mil utanför citty :lol:
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"