Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Hej alla kämpar!
Mest imponerar naturligtvis alla ni som kämpar i motvind. Men jag måste säga att ni alla är väldigt flitiga, som får till promenader och pass varje vecka!

Själv har jag promenerat en timme alla dagar utom i fredags, men då gick jag TVÅ timmar - med två tunga, sovande barn i dubbelvagnen - i torsdags. Det kändes i vaderna i fredags, kan jag säga!

I onsdags började jag känna på löpsteget så smått. Det går inte fort och jag ska verkligen inte springa långt, men jag kan smyga in lite lätt jogging under promenaderna utan att läcka, utan att få ont någonstans.

Vi har tidigare kacklat om tränings-DVD här i tråden och idag har jag införskaffat en ny sådan från Friskis & Svettis. Stark & Stabil heter den och den verkar jättebra, med ett kortare och ett längre pass. Ska köra i morgon och recensera!

Dessutom har jag kostat på mig en pulsklocka. Det är jättekul att hålla koll på pulsen när man promenerar, man blir motiverande att svänga på med armarna och pinna på ordentligt när man ser resultatet direkt! Och så ser man direkt om man "fuskar"! Kan verkligen rekommenderas!

Dagens promenad var ändå veckans bästa. Jag, skogen och Håkan Hellström i iPoden. Tussilago. Vårsol. Fågelkvitter. Beroendeframkallande.

Kram på er hurtbullar!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, nu har ju jag haft så förfäääääärligt mycket att göra med "sytråden" här på Kackelforum.... :lol: 8)

MEN, ikväll hände det! Jag promenerade 30 minuter! Förbaskad som jag var över att maken kom hem vid 19 istället för vid 17 som utlovat. Där försvann det pilates-passet :evil:. Och så blev det blev så sorgligt med Lasse Winnerbäck i öronen och en såndär vårvemodig kväll som det kan vara i skymningen när värmen är lite på väg, att jag mest gick och småsnyftade för mig själv. Ja, käre nån...

PMS:ig? Jag? :roll:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D HÄRLIGT JOBBAT TJEJER :!:
Och t.o.m en liten rapport från Tinis :o :lol: Nu är det bara att köra, eller hur :wink: !!

min rapport är följande:

tis motionscykel + vikter
tors aerolates
sön step-up

nöjd!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Hej!

Igår utlovade jag en recension av Friskis & Svettis tränings-DVD. Nu har jag kört ett pass och jag tycker att den var kanon!
Min träningsstund levde farligt. Ett paket från Adlibris samt ett paket från Norge, med BAMSEMUMS - underbara chokladdoppade skumbjörnar - anlände och lockade mig att stana i soffan under barnens långlur. MEN. Jag är på hugget nu, så det fick bli träning först och bok+bamsemums sen. :lol:

DVD:n är uppdelad på två pass, ett längre, 42 minuter och ett kortare 25 minuter (bra som komplement till en promenad eller löptur).
Körde det långa passet och det kändes perfekt för den som vill ha en stabil kropp, bra hållning och en bra muskelkorsett runt bålen. Styrka, balans, "totalövningar" (lite flås och stabilitet) och rörlighet. Vill man bara köra styrka en dag går väl det fint, 15 minuter tar det. Det blir inga stora, snygga, synliga muskler att stajla med på stranden i sommar, men träningen är bra för den som har lite svag rygg, stillasittande jobb, lyfter barn osv. Precis vad jag behöver!

Kan verkligen rekommenderas, även om den är lite dyr, 249 kronor. Jag köper inget träningskort, promenerar (springer snart!) och kör den här i stället. Och då blir det ju rena kapet...

Kram
Ulrika
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Låter som en bra video Nya Mamman :thumbsup:

Här kommer en STOLT rapport från U-hamn! :D \:D/
Jag gjode det igen :!: 5 pass! :D Särskilt stolt över de båda första passen är jag :wink:

TIS: 50 min löpning utan paus :D \:D/
ONS samma :!: (ja, inte går det fort, men stannar gör jag inte heller.
FRE: aerolates
LÖR: motionscykel + muskler
SÖN: Step-up pass, med EXTRA tuff ledarinna. Jag körde dessutom hela passet med hantlar i händerna.

Och hur går det då, med mina retliga 3 kilo, och slappa kropp. Jo, ett halvt kilo har i alla fall försvunnit, och magen har blivit NÅGOT lite plattare.
Vad som stör mig mest är att jag HADE kommit dit jag ville. OCH varit där i över ett år :!: Och så bara släppte jag på det och lät Per "göda upp mig" på helgerna :twisted:
Men nu jäklar är det krig mot mig själv, ska dit jag var igen, och det snart!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tjohooooo! Tinis har joggat! 45 min varvat med lite gång när orken tröt. Men ändå! Glad och pigg blir man! :D

anna, du är vansinnigt duktig! Förstår att du inte hinner kackla längre... :wink: :D
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

anna!!! Vilken vecka! Du för ett hårt krig mot dina kilon! De kommer att försvinna fortare än kvickt om du håller den här takten.
Jag hänger snart med i kilojakten, har en 5-6 bebiskilon som sitter förvånansvärt hårt på kroppen. Men det tar vi när amningen är klar. Nu gottar jag mig för fullt 8) :oops:

Min träningsvecka då? Jo, jag är jättenöjd.
MÅ: F&S stabilitetsträning 45 minuter. 1 tim rask barnvagnspromenad.

TI: 1 timmes powerwalk (har bestämt mig för att det är det jag gör, när jag inte har barnvagn med.)

ON: 1 tim powerwalk + styrka utomhus

TO: F&S stabilitetsträning 45 min

FR: Inget. Träningsvärk...

LÖ: Provsprang. Går hur fint som helst. lite tung, men gott flås. Varvar gång och spring (tänkt standardmodell, typ spring 2 min, gå 1, spring 2, gå 1. Just nu är det "smekmånad" och jag går vid minsta pip. Men om nån månad är det tuffare tag som gäller :lol: Bara inte knäna protesterar mot min imponerande vikt. Det känns att det är lite mer än vanligt att kuta runt med... Dessutom styrka utomhus.

SÖ: F&S stabilitetsträning, kortprogrammet, drygt 20 minuter.

Måste säga att jag är rätt nöjd. Jag har börjat köra iväg min sambo till jobbet tidigt på morgnarna, så att han kommer hem mellan halv fem och fem och tar barnen. Då har jag en timmes egentid. Jädrans skönt att sticka ut med lite skön musik i lurarna.

Kram alla hurtbullar!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Tinis: :thumbsup:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Imorgon börjar vattengympa för min del. Annars tänker jag vara försiktigt passiv i denna tråden ;) Tyvärr :(

anna, du är grym :!: Tinis :thumbsup:
Alla andra som tränar: kämpa på, jag återkommer :D Till hösten blir det barnvagnspromenader i backarna runt omkring :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

anna ocn Nya Mamman :D My good, ni har verkligen kommit igång. Bra jobbat :!:

Tinis: första gången är alltid värst, ge det tre fyra gånger sen är du fast. Bra jobbat att (äntligen) ta dig ut...Visst kändes det skönt i kroppen efteråt ( för att inte tala om knoppen...)

Jag känner sååååå väl igen mig angående gravkilona som hänger kvar. Jag gick ner det mesta ganska fort. Efter amningen var avlsutad (ca 7 månader) så var min kropp sig lik FÖRUTOM ett mjukt band runt magen. Misstänkter att det är kostomläggning som gäller ( äter som du anna GI, men har slarvat rätt mycket... :oops: ) Jag stör mig oerhört på magen, och NU ska den bort här också... :evil: :D :!:

Rapport:

Tis: löpning
Tors: cykla 1.5 mil

En mindre bra vecka. Ska beställa träningsdvd IDAG.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Här kommer en sen rapport från mig:

Den föregående veckan har jag slarvat ordentligt (tänk att man kan göra det ordentligt åtminstone 8) ). En endaste kort promenad har det blivit på ca 30 min. Men det känns bra att det i alla fall blev en promenad. Tänk att behöva rapportera i denna tråd när man inte gjort något alls.... Det vill man ju bara inte... :shock: :oops:

Denna vecka är mitt mål att få till de sedvanliga tre promenaderna på ca 45min-1h. Med start idag, för på torsdag får jag min fjärde cytobehandling, så det blir såhär:

mån: prom
tis: prom
ons: yoga
sön: prom

Jag har märkt att illamåendet efter cytobehandlingarna går att lindra med hjälp av promenader. Det är väl den friska luften förstås! Kanske ett tips till er gravida som lider av illamående?

Bra kämpat alla andra! Särskilt ni som just kommit igång!!!

Hälsningar Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ottilia: Du är helt makalös! Skönt att du hittat ett sätt att hantera biverknngarna - och promenader är ju bra på fler sätt. Kramar till dig!

/LO: Du håller dig lugn! Det handlar ju om så få månader och det finns ju all möjlighet i världen att ta igen det är bebin väl har landat. Vattengympa låter härligt dock!

LindaVega: "MIndre bra vecka", väg är det för trams?? Du HAR ju tränat och jag är helt övertygad att man måste ha veckor med mer vila! Den här veckan får du köra hårdare, dock :lol: Och kanske ska vi förklara gemensamt krig mot Det Mjuka? Starta du, så hakar jag på sen :lol: :lol: :wink:

Kram
Lovis

Inlägg av Lovis »

:D Oj, oj, oj, ni är ju bara så grymma allihop!!!! Otroligt bra gjort!!
Kan det vara vårkänslorna....?
Här bidde det bara 2 promenader och efter det en dunderförkylning.
Nu har vi haft alla sjukdomar för i år har jag bestämt.

Nya mamman; man kan bara köpa Friskis DVD:n om man är medlem vá? Hmm..då måste jag isåfall förnya mitt kort också...Jag har ju fortfarande inte köpte aerolates DVD:n och vet inte vilken jag ska välja. Jag har ett litet motstånd mot att träna hemma framför TV:n men det är bara så att ibland jobbar mannen sent och jag kommer inte iväg på ett "svettpass".

:heart: Kram till er, hurtbullar!
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Lovis, nej det går bra att köpa F&S DVD. Jag är inte medlem, utan gick bara in och köpte den. Tror att den finns att köpa via deras hemsida också. Men obs! att det inte är konditionsträning, utan styrka och stabilitet. Effektiv!!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

För bövelen.
Jag tror jag har brutit höger lilltå.
Skulle vagna Herman i en sömnskarv och tjongade tån rätt in i trapphelvetet.
Den är stor, tjock och bultande. Jag kan med nöd och näppe ta mig runt i lägenheten nu. Powerwalk bye bye. Skor är inte att tänka på. Bilringar, varsegod, bliv där ni är.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"