Jag har en son som såvit hela natten sen han var ca 3 1/2 mån, men nu den senaste veckan vaknar han kl 4.00 på natten och har då bara såvit 9 timmar.
Saken är den att han är en stor pojke som lärt sig krypa och han går inte med på att bli puffad längre han kryper helt enkelt iväg eller vänder sig till rygg och försöker få tag i min arm.
Det hela slutar med gråt och att jag tillslut tar upp honnom och ger mat för då sommnar han och såver till kl 7.00 som han ska.
Jag känner mig lite maktlös för han är så fysiskt stark och viljekraftig och om jag försöker hålla ner honnom ett tag blir han hysterisk, förstår inte varför detta kommer nu han är en så glad och tillfreds bebis på dagarna som kan leka själv och är hur charmig som helst.
Hoppas ni har lite tipps och råd som kan hjälpa .
6 mån som såvit hela natten men som nu vaknar kl 4.00
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Jag skulle nog rekommendera dig att lägga din fråga under "kurbarnens forum" och att du "Kurar bort" din sons nattmål.
Du skriver inte hur gammal han är idag så du får gärna gå in under "profil/signatur" och fylla i detta åt oss så blir det samtidigt lättare att hjälpa dig.
Vi ses kanske på kurforum.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.