HJÄLP EFTERLYSES

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
titti_lie

HJÄLP EFTERLYSES

Inlägg av titti_lie »

Hej! Jag heter Matilda och bor i Umeå. En vän till mig (bor också i Umeå) har en halvårs pojke som vaknar varje timme varje natt. SHN har hon hört talas om, men känner sig osäker på hur hon ska göra och den nödvändiga och självklara attityden finns inte där. Hon och hennes kille är i desperat behov av att sova - naturligtvis, och vill gärna pröva SHN-kuren.

Min dotter har tack och lov sovit bra hela tiden, så jag och min man har inte behövt köra en kur med henne. Jag vet vad kuren gå ut på, men eftersom jag inte testat den själv vill jag inte "testa" på min kompis barn.

FINNS DET NÅGON som också bor i Umeå, som har kört kuren och tror sig kunna den så pass bra att du kan assistera vid hennes sida och hjälpa henne? Snälla, skriv svar!

Matilda
mamma till edith, född den 25 september 2007,
astrid, född den 23 juni 2009 och
inga, född den 12 november 2010.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej!
Här är kontaktlista för utbildade kurare, om ingen nappar här!
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=7921

Med det inte sagt att för man måste vara utbildad kurare för att hjälpa till och stötta! Och viktigast av allt är nog att du får dem att läsa sova-hela-natten boken först, den kan de beställa här på förstasidan!

Hoppas ni hittar nån som kan hjälpa till, och hälsa din kompis att hon är SÅ vökommen in hit till oss på forumet :D :!:

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
titti_lie

Inlägg av titti_lie »

hej!

jo, jag har sett den lisatan, men hittade ingen som bor i umeå... och det är sant; man måste ju inte vara utbildad för att kunna hjälpa! så jag hoppas någon nappar!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!

Kan du inte be vännen vända sig hit till forumet? Här finns all hjälp hon behöver :D . Eller saknas tillgång till nätet?
duggan

Inlägg av duggan »

Jag bor i Luelå men det är väl 30 mil bort.
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
titti_lie

Inlägg av titti_lie »

tillgång till nätet tror jag inte saknas, så det är inte där skon klämmer. men däremot tror jag det är svårt för en del att i sin trötthet och ängslan ta tag i det ensam (visserligen har hon ju sin kille, men han har heller inte hört om SHN).

jo, luleå är ju lite långt borta... men om ingen i umeå finns så får jag hjälpa till helt enkelt.

men hör snälla av er om ni kan vara till hjälp!

matilda
cissii

Inlägg av cissii »

Hej :D

Ville bara påminna om Annas egen akut.

http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... jalpakuten
(visserligen har hon ju sin kille, men han har heller inte hört om SHN).

Jag hade inte heller hört om den förrän jag hörde om den om man säger så :wink:
Men SHN boken är ju väldigt grundlig och lättfattad. Bästa tipset är väl att ge den som kurar ett par dagar att vila upp sig på innan och läsa på, kan ju göra underverk med beslutsfattandet. Där kan ju säkert du vara behjälplig med, barnvakta tex.

Lycka till :heart:
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"