Hej!
Behöver lite goda tips på hur vi ska lyckas med att få dottern blöjfri på natten. Hon slutade med blöja på dagen för ca.1 år sedan men då hon drack mycket välling på kvällen behöll vi blöjan på natten. Ni vill dottern själv släppa blöjan på natten och hon har också gått med på att inte dricka välling på kvällen. Problemet är att hon ändå kissar på natten och att hon inte vaknar av att hon är kissig. Sedan sover hon vidare utan att vakna i blöta sängkläder. Jag har också ställt in en potta som hon kan använda om hon skulle vakna.
Hur går vi vidare??
Hälsningar Filippa
blöjfri på natten
blöjfri på natten
mamma till son f?dd mars-01 och dotter f?dd januari-05
Välling på kvällen är gott, bra att fylla på eventuella luckor efter dagens matintag och så blir det varmt och skönt i magen när man ska sova. Så jag röstar för välling på kvällen. Sån är jag.
Ta upp tösen och sätt henne på pottan i så gott som sovandes tillstånd så klarar hon kanske hela natten. Vi brukar "väcka" Emil vid 23-tiden, vilket har varit optimal tid för honom, satt honom på pottan och så har han kissat en skvätt. Ibland har det inte kommit något men då har vi bara sagt; oj vad det kom kiss och så har han somnat om och inte kissat på sig på natten.
Det kan ta ett tag innan de blir helt torra på natten, har något med hormoner att göra har jag för mig.
Ett tips är också att lägga dubbla lakan i sängen med plastad froté mellan. Då kan man bara dra bort det över lagret ifall det händer en olycka så tar det ingen tid med lakansbyten alls.
Kram Susan
Ta upp tösen och sätt henne på pottan i så gott som sovandes tillstånd så klarar hon kanske hela natten. Vi brukar "väcka" Emil vid 23-tiden, vilket har varit optimal tid för honom, satt honom på pottan och så har han kissat en skvätt. Ibland har det inte kommit något men då har vi bara sagt; oj vad det kom kiss och så har han somnat om och inte kissat på sig på natten.
Det kan ta ett tag innan de blir helt torra på natten, har något med hormoner att göra har jag för mig.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Förklaring finns här, skrivet av Mammamy:Det kan ta ett tag innan de blir helt torra på natten, har något med hormoner att göra har jag för mig.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ed767c72d3
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
blöjfri på natten
Tack för mycket kloka råd
Vi har backa då natten bestod av en kissning kl.22.15 och redandå var hon genomblöt. Hon fick också en massa utslag och eksem då de blöta sängkläderna låg mot hennes hud.
Jag behövde verkligen läsa och förstå allt det där med hormoner.
Tusen tack /Filippa
Vi har backa då natten bestod av en kissning kl.22.15 och redandå var hon genomblöt. Hon fick också en massa utslag och eksem då de blöta sängkläderna låg mot hennes hud.
Jag behövde verkligen läsa och förstå allt det där med hormoner.
Tusen tack /Filippa
mamma till son f?dd mars-01 och dotter f?dd januari-05