Funderar på om vi behöver lägga om dagssömnen för vår lilla kille. Han har sovit bra sen kuren för 7 månader sedan. 8-månaderskrisen började runt 10-månader men det tycker vi börjar klinga av nu. Han kan fortfarande vakna upp på natten ibland men klarar det själv.
Men den här veckan har det varit MYCKET argt vid läggning på dagen. Den luren tas normalt inomhus i säng. Jag har försökt att få det att sovas i vagnen ute men det blir aldrig mer än 30 minuter. Han kan inte ligga på magen där, tror det beror på det.
Schemat ser ut så här:
7 morgon + välling
9.30-9.50 sova (i vagn)
10 mellis
11.30 lunch
12.30-14 sova
15 mellis
17.30 middag
19 sova
Han får ju inte för mycket sömn och den där morgonluren tror jag inte vi kan vara utan, han är väldigt trött då. Men kan någon se om man kan lägga om schemat på ett smartare sätt?
Idag och igår tog det 20 minuters superargt protesterande innan han gick med på att somna. Ramsa tar inte alls då, utan eldar snarare på. Jag gick in idag för jag trodde faktiskt att han slagit ut en tand eller nåt (fel förståss + att det blev några minuters skrikande till ..) men annars går jag inte in när han är så där arg.
Någon som känner igen sig