vaknar på natten 5-6 ggr

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
sipaite

vaknar på natten 5-6 ggr

Inlägg av sipaite »

Hejsan,

min kille på 9 mån har börjat vakna igen 5-6 ggr på natten. Det hade slutat ett tag och då sov han nästan hela natten, men nu börjar samma igen.
På kvällen lägger vi honom vid åtta tiden. Och då får Jonathan gröt(1,7 deciliter). Tyvärr, inte alltid får han i sig hela gröten. Välling vägrar han dricka.
Sedan badar vi honom varann kväll ( kanske man borde bada honom varje kväll och ha det som en rutin???). Jag och Anders turas om vem som ska lägga Jonathan. Oftast blir han glad innan läggdags, vi bussar lite osv. Jonathan brukar somna av sig själv.
Och så börjar det, vaknar som en klocka varje två timmar...Och storgråter/gallskriker(ibland så att han kräks)...Jag försöker vänta och håller tummarna att han ska somna om, men det gör han inte, blir mer hysterisk och högljudd...Då försöker jag hjälpa honom på traven...han lugnar ner sig om jag bara rör på hans rygg eller mage...allt annat funkar inte...tyvärr, han lugnar ner sig men inte alltid lyckas han somna om...Vad jag gör sedan kanske inte bra(säkert :oops: )att jag tar upp honom och han snuttar...tills han somnar om...Det brukar ta 5-10 minuter...Han vaknar sedan mellan 6-7 på morgonen och lägger sig vid 9 igen.sover ungefär 3 timmar på dagen. 1,5 på fm och 1,5 på eftermiddag.
Jag vet att jag har misslyckads med att kura Jonathan. Hur ska jag börja om igen? Vad gör jag för fel? Snälla kom med tips!!!
Trött med dålig samvete mamma
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
I mina öron (ögon...) har du inte kurat honom alls. Eller du håller i alla fall inte igång de verktyg som kuren ger.

Läs på allt om kuren - igen - och börja sedan om. Han är förvirrad och vet inte vad som gäller. Det kan han inte veta om inte ens du vet det. Han ska hjälpas till ro för att lugn och trygg somna, sova och somna om i sin egen säng.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"