Nu då? Kanske?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Men va :shock:

Jag var helt säker på att bebbarna var ute vid det här laget...
Trösta dig med att de blir stora och rejäla :!:

Ligger båda rätt?

Fortsätter hålla mina tummar för er :!:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nu är jag så less, less är väl en underdrift, jag tillhör nog typen som blir deprimerad under graviditeten, för det är precis vad jag är.
Vill inte göra något, är arg, lynnig, håglös, orolig och SÖMNLÖS.
Precis som förra gången :roll:

Förra förlossningen var rena befrielsen, beträffande sömnen, för då sov man i alla fall mellan amningarna, nu sover jag i bästa fall enbart mellan 05-07 på morgonen, före det ligger jag vaken :cry:

Och bebisarna stannar kvar, och jag börjar bli orolig för dem,
jag själv slutade gå upp i vikt för en tre månader sedan, jag har i bland gått ner i vikt.
Bebisarna har bara gått upp några 100 gram på flera veckor,
och har haft +2 äggvita, och rätt högt blodtryck. Äggvitan var försvunnen senast, men senast var den 5 mars :shock: och har alltså inte kollat sen.

Tvilling 2 har nu också för lite fostervatten, vart nu det har tagit vägen :cry: :? undrar jag :?
Så senast tisdag, efter påskhelgen sätter de igång förlossningen,(39+2 v)
och jag längtar :wink:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Men kära sonica :heart:

Jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur tungt och jobbigt det måste vara just nu, jag har ju varit som en elefant med ETT barn :shock: ...

Du får kokonga dig nu under påsk, sova, äta, läsa, titta på tv - för alldeles snart är det faktiskt tisdag! Och då, du :wink: :!:

Sköt om dig, och det KAN ju faktist sätta igång sig själv nu under helgen!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Kära, tappra sonica,

kan inte heller jag föreställa mig hur du måste känna dig. Tyckte att jag var gigantisk i v.38 sist men så var det ju antagligen inte...

Nu har du inte ökat i vikt sista tiden men ändå torde väl magen vara betydligt större med två barn.

Mitt tips när dagarna sniglar sig fram är att räkna timmar istället... Nu har du ju ett mer bestämt mål i och med igångsättningen på tisdag. Håller mina tummar stenhårt för att det skall sätta igång innan dess.

Förströelse... tja med min graviditetsdiabetes uppmanar jag alla att njuta av rejält med påskgodis :P

Leia fick igår en chokladkanin inslagen i guldfolie av sin morfar. Gissa vem som lystet går och beundrar kaninen... oj vad gott det luktar.

Annat som kan locka... fina tips från Mia men då fyller jag på med kolla BB-väskan en gång till, gråta en sentimental skvätt över hur lycklig man är i kombination med gråta över hur synd det är om en, parkera sig på en stol med en sopsäck bredvid och rensa skräp i lådor/skåp, ringa goda vänner som det är ok att beklaga sig hos, gosa med sina äldre barn, gosa med sin man, få massage av sin man, hyra en bra film (kanske en skräckis så tvillingarna kommer ut av bara farten)...

Jo, ang BB-väska: om man blir kvar några dagar längtar man efter annan outfit än nätbyxor, vit skjorta och grådaskig hy. Lite mascara och en hyfsat snygg top är inte fel om man får tråkigt och i brist på sin egen man (om han åker hem på em för att ta hand om syskon eller får körtelfeber eller nåt sånt) får lust att flörta med förstagångspappor i dagrummet :wink: 8) :lol:

Stor kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nancy skrev:Leia fick igår en chokladkanin inslagen i guldfolie av sin morfar. Gissa vem som lystet går och beundrar kaninen... oj vad gott det luktar.

Annat som kan locka... fina tips från Mia men då fyller jag på med kolla BB-väskan en gång till, gråta en sentimental skvätt över hur lycklig man är i kombination med gråta över hur synd det är om en, parkera sig på en stol med en sopsäck bredvid och rensa skräp i lådor/skåp, ringa goda vänner som det är ok att beklaga sig hos, gosa med sina äldre barn, gosa med sin man, få massage av sin man, hyra en bra film (kanske en skräckis så tvillingarna kommer ut av bara farten)...

Jo, ang BB-väska: om man blir kvar några dagar längtar man efter annan outfit än nätbyxor, vit skjorta och grådaskig hy. Lite mascara och en hyfsat snygg top är inte fel om man får tråkigt och i brist på sin egen man (om han åker hem på em för att ta hand om syskon eller får körtelfeber eller nåt sånt) får lust att flörta med förstagångspappor i dagrummet
:lol: :lol: :lol: Dagens gladaste skratt! Tack för det. :D Jag kan faktiskt se dig framför mig gå och lura på kaninen som en annan killer-räv.

NU sonica ÄR det faktiskt inte långt kvar, oavsett om man räknar dagar eller timmar. Jag håller båda tummarna för enkel ankomst till det hinsida livet för tvillingarna. :heart:

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack för alla tips :lol:
Tipset om att flörta på BB var helt nytt :lol:
Nyförlöst och urläcker 8) :?

I dag har jag försökt vara aktiv, gå i trappor, promenera, dansa lite med lilleman bärandes i famnen, visst får jag förvärkar, eller är det riktiga :?:
Tredje och fjärde barnet, men man vet ändå inte.
De två första skilde sig åt, så varför skulle inte denna gången också kunna vara annorlunda.

Men det jag lärt mig av förslossningarna jag haft hitills är att personalen på BB velat ha mig i rörelse, för att ine värkarna ska avstanna, så jag tänker att om jag rör mig så kanske värkarna inte bara slutar...helt plötsligt.

I går kväll ilade det och värkte till mot rumpan,
känner delvis igen det, från de gånger man varit riktigt nära att föda, och jag trodde nästan att något var på gång.
Men ilandet har gått över under natten.

Jag räknar verkligen timmarna till tisdag, snart, snart.

I dag beställdes även en sån här orbitrek( ska försöka trimma min slitna stora kropp), i går kom min nya korsett med posten, så
allt är faktiskt ordnat,
jag vill ha mina barn hos mig :!:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Stooor kram, tänker på dig!!!

:D

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"