Tio fingrar och tio tår!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tessan skrev:I morse frågade Emma, "har Rasmus kommit nu, har du och Thomas varit på kulhuset"
He he..... :heart:
Vet ni, även större juveler lever i nuet. Förra våren då jag väntade Lussi och arbetade som lärare hände det att elever kom fram och frågade om bebisen hade kommit ännu :wink:

Instämmer med Elle i att det är skönt att du inte har lång tid kvar på jobbet. Hoppas att kräksjukan håller sig borta också.

:heart: Kram från Nancy
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

HA :twisted:
Jag klarade mig.
Magsjukan borta sen i torsdags och jag har inte känt något
Så skönt....

Idag skiner solen, flera plus, ska sätta mig ute och sola tror jag minsann!

//Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Idag har jag varit hos doktorn på Huddinge sjukhus. Mkt trevlig och bra!

Men vilken start, vi var på väg till hennes rum när en sköterska bad om hennes tid i två minuter.
Jag gick in och väntade, sen kom hon efter ett par minuter, högröd och gråtandes. :shock:
Ehhhh, inge konstigt alls. Hon bad om ursäkt och jag frågade om hon kanske ville ha en kvart för sig själv, men det gick bra ändå sa hon och hämtade papper att snyta sig med.

Ja ja, ligger enligt henne i låg riskzon att åka ner i djup depression men vi ska träffas om två veckor igen, jag ska gå hos psykolog och även träffa henne 3 veckor efter förlossning!

Hon tyckte jag skulle sluta jobba lite tidigare också så jag fick tid att lugna ner mig, så jag tror jag kommer gå ner till halvtid.

Känns riktigt bra idag, skönt att bli tagen på allvar helt enkelt och få bekräftat att det är okej att inte må helt bra.

/Tessan

blomman

Inlägg av blomman »

Tessan skrev: Känns riktigt bra idag, skönt att bli tagen på allvar helt enkelt och få bekräftat att det är okej att inte må helt bra.
Vad skönt!
Bara den bekräftelsen hjälper kanske en hel del!

Kram
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Tessan :heart:

Ja, doktorer är bevisligen människor de också, med bekymmer ibland...
nu hoppas jag att du slipper hamna i nån depression, men skönt ändå för dig att vara förberedd på att det KAN bli så...
Sköt om dig, goa du, och vila och ladda så gott du kan :!:
Alldeles snart har du en liten Rasmus :heart: hos dig, hos ER!

Kramar från Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle

Inlägg av Elle »

Tessan skrev: Hon tyckte jag skulle sluta jobba lite tidigare också så jag fick tid att lugna ner mig, så jag tror jag kommer gå ner till halvtid.

Känns riktigt bra idag, skönt att bli tagen på allvar helt enkelt och få bekräftat att det är okej att inte må helt bra.
Vilken klok läkare! Följ hennes råd och börja varva ner nu!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

..men du... nu närmar det sig med stormsteg juh! :heart:

/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

Instämmer med Fjällmor, det är ju snart dags :shock: :heart:

STOR kram från Nancy
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol:
Nu är det 15 dagar tills han ska komma ut och jag räknar iskallt med att Rasmus kommer som dom har sagt :-)

2 dagar kvar på jobbet, sen ska jag bara mysa med Emma och Thomas till bebisen kommer. Ska bli så skönt.

Kram Tessan

Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Ja, nu är det snart vår tur Tessan! Man blir ju inte lite sugen av att läsa om alla bebisar som föds här på forumet! Gissar dock på att jag går över tiden med några dagar och får en påskbebis precis som sonen!

Kram
Elle

Inlägg av Elle »

Tessan, det låter underbart! Det ska bli så roligt att träffa dig nästa vecka :D Det är så spännande att läsa dessa "nedräkningstrådar", jag kollar varje dag för att se om någon juvel :heart: har kikat ut.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Nu får han komma ut om han vill :lol:
Hade glömt hur det var sista veckorna när typ alla rörelser är jobbiga, gör ont osv :oops:

Väldigt roligt att försöka förklara för Emma också varför jag inte kan hoppa på studsmattan längre utomhus när man får till svar att Rasmus tycker det är jätteroligt 8) :lol: när det skumpar i magen.

Var på UL i måndags för att BM inte tyckte magen växt som den borde. Ingen fara alls men han ligger så snett över magen, svårt att mäta ordentligt då. Läkaren skrev dock att jag inte bör gå över 41+0 vad nu som menas med det om allt såg så bra ut. Hon menade på att eftersom jag har haft lite komplikationer/depression osv så var det bra.
Jag nöjde mig med det svaret och går nu alltså och bara väntar på att han ska komma.
Kanske ska ta och packa väskan idag, inte gjort det än.

Något som stör mig är att jag knappt kan öva på andningen för min näsa är så förbannat täppt. Kan inte andas genom den.
HUR GÖR MAN DÅ? :shock:

Kram Tessan

Nancy

Inlägg av Nancy »

Tessan skrev:Väldigt roligt att försöka förklara för Emma också varför jag inte kan hoppa på studsmattan längre utomhus när man får till svar att Rasmus tycker det är jätteroligt 8) :lol: när det skumpar i magen.
:lol: :lol: :lol:

Gulle-Emma :heart:

Angående det att du inte borde gå över v.41, ring och fråga om du känner dig undrande tycker jag.

Skönt att allt såg fint ut på UL :!:

Kram på dig du höggravida, orörliga men säkert alldeles, alldeles underbara Tessan :heart:

Nancy
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tessan skrev:
Något som stör mig är att jag knappt kan öva på andningen för min näsa är så förbannat täppt. Kan inte andas genom den.
HUR GÖR MAN DÅ? :shock:
nässpray 8)

Kraaam! :heart:
/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Eller profylaxandas genom munnen bara. Det går det med.

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"