Är ny här på forumet och här några frågor till er som kan det här
Är mamma till en liten kille som fyller ett år om en vecka, själva läggningen har egentligen funkat bra innan men vi har fastnat i buffningsträsket. Så tänkte vi skulle köra denna kur för att få bort det. Problemet är att sonen vaknar oftast vid 06:00 isället för 07:00 som vi vill ha som morgon efter som han somnar vid 19.
Detta är tredje kvällen/natten av kuren nu. Första kvällen gick bra ja la sonen i sängen och tillrättalade honom och buffade ca 20 sek, solfjädrade och ramsade mig ut. När jag kommit ut blev han lite ledsen så jag ramsade x4 gick sedan till köket och fixa. Hörde honom kort efter och ramsade då oxå x4 sen var han tyst, gick in och tittade efter 15 min och då sov han.
På morgonen där vaknade han starx innan 06 och var riktigt ledsen jag ramsade x flera men han lugnade sig inte så gick in för att lägga honom tillrätta men kände då att han bajsat och tog upp honom sen somnade han såklart inte.
Andra kvällen var exakt som den första men han vaknade igen vid 21:30 ramsade då x8 han blev tyst och somnade sen sov han hela natten till 06. Gick direkt jag hörde honom och ramsade, sen gick ja och la mig efter 5 min var han ledsen igen jag ramsade. Då var han tyst till 06:30 då började han igen så ramsade återigen och han blev tyst sen gick jag in 06:45 med ett glatt godmorgon.
Så tänkte höra om jag gjorde rätt där på morgonen
Han somnade aldrig, behöver han det för att det ska bli rätt?
Har även läst att många rekommenderar väckarklocka till dom som vaknar tidigt, lär de då sig att vara trygga och sova till klockan ringer?
Nu ikväll så bökade han runt en del när jag lade ner honom stannade någon minut och la honom tillrätta och gick inte ut förräns han låg stilla. Han blev ledsen när jag ramsade mig ut, men ramsade sedan x4 utanför dörren och han tystnade då. Han var sedan tyst hela tiden fast jag hörde att han inte somnade förrän efter ca 20-25 min. Men jag ramsade inget då för han var tyst var det rätt att göra så?
Säg gärna om jag gjort något galet och hur jag isådana fall ska göra. Tar tacksamt imot alla tips. Har läst forumen här en del men när man är mitt i det så dyker det alltid upp någon fråga.