Fasterlängtan och bebisväntan....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Lingontuva

Fasterlängtan och bebisväntan....

Inlägg av Lingontuva »

...helt plötsligt känns en månads väntan på att få snusa på min bebis oerhört långt. Jag blev nämligen faster i natt! Till den goaste lilla tösabit man kan tänka sig :heart: Och så är de så långt borta så jag kommer förmodligen inte att få snusa på henne heller den närmsta tiden då resan på 30 mil är lite för lång för mig i det här tillståndet.

Längtar såååå tills vi har vår lille här, ja lille för jag blir än mer säker på att det är en kille till. Har fem vänner som fått barn de senaste två veckorna och samtliga är flickor så någonstans måste ju en kille komma! Eller vågar ni er på någon annan gissning? Sonen skulle dock behöva en "manlig" kompanjon då släkten och grannskapet kryllar av flickor!

Tar också tacksamt emot namnförslag som går fint ihop med Simon :-) Även om vi har lite på lut så skadar det aldrig med lite tips!!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Åh, vad fuskigt! Jag vill bli moster nån gång...

GRATTIS till utökningen av släkten! :heart:

Kram Jannika
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Grattis! Det är jättehäftigt när ens syskon får barn! Min syster väntar nummer två och jag har hur bråttom som helst att få se vad det blir. Fast det vet vi väl redan - den lille rackar'n skrevade på ultraljudet!! Nu kan det ju ha varit något annat som svischade förbi, men vi förbereder oss för kille nummer tre i barnaskaran!

Trist att bo så långt ifrån! Min syster bor tio minuter bort med bil... Lyx!

Lycka till hur som helst! Och åter - stort grattis!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Tack så mycket Åsa! Jo, det är verkligen härligt att bli faster! Lilla Agnes verkar vara en riktig sömntuta som bara äter och sover, jämfört med deras förstfödda som fick en jobbig start i livet med en besvärlig förlossning och allt vad den förde med sig. Nu längtar jag dock mest efter mitt eget lilla knyte! Den lilla rackaren kämpar som attan för att ta sig ut genom naveln känns det som....Ett fastligt gympande så det lär väl dröja ett tag innan h*n behagar visa sig, det sägs ju att det ska lugna sig i magen mot slutet så....
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Nu närmar det sig!! :D BF-2 idag... fast jag känner mig redan "överväntad"... Sonen kom ju lite tidigare och jag hade nog hoppats att det skulle bli likadant denna gång men tji fick vi! Inte en känning, inte så mycket som en enda liten förvärk, ingenting trots dagens storstädning, stavpromenad och tokbus med sonen :( Det är nog bäst att bara vila, för det enda som händer av alla aktiviteter är att jag blir fullständigt utmattad... Så kvällen får tillbringas i soffan med filten och chipsskålen :D
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol: He he, jag känner likadant och har 11 dagar kvar till BF!
Snart har du din egna lilla att snusa på!

Mår du bra i övrigt?

Kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Jo, jag mår faktiskt riktigt bra! Jämför jag med förra graviditeten är det en enorm skillnad, då jag hade sån foglossning så jag var överlycklig om jag lyckades gå runt kvarteret. Har haft foglossning denna gång också men det bara försvann och nu känner jag inte alls av det! Nu är det bara ryggont som spökar och förstås är jag trött, trött, trött vilket gör att mitt humör inte alls är sig likt! Tålamod existerar liksom inte....

Hur går det för dig Tessan?
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Jag mår faktiskt mycket bättre än på länge :lol:
Känns väldigt skönt att inte vilja dra täcket över huvudet varje morgon.

Har ni några namn klara?

Kram Tessan

Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Flicknamnet har vi klart, men det är hemligt än så länge :-) Pojknamn diskuteras fortfarande!

Igår kväll vaknade sonen och spydde ner hela sig och hela sängen! Bara att slänga in honom i duschen. Hade misstänkt att något var på g då han inte hade ätit på hela dagen. Men det verkar vara en lindrigare magsjuka för han har sovit gott, lite feber och inget mera kräk. Men hängig, gnällig och utan matlust är han. Hoppas nu bara att jag klarar mig, inte så kul med magsjuka på förlossningen!!

I morgon kommer barnvakterna (mormor och morfar som bor 30 mil bort) ner hit. De skulle komma hit när det sätter igång men nu beslutade de att komma oavsett vad och fira påsken här hos oss och hoppas på bebis!
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Nix, klarade mig inte! Har haft en rejäl släng av magsjuka och jag kan säga att det är ingenting jag rekommenderar då man är så här pass gravid! En mardröm, men nu är jag på bättringsvägen i alla fall så det känns jätteskönt! Sonen blev inte sjukare än en kräkning heller, har bara haft dålig matlust och har så fortfarande men det ska nog snart ge sig! Sambon klarar sig som vanligt och tur är väl det att en av oss är pigg i alla fall!
Elle

Inlägg av Elle »

BLÄ, för magsjuka :twisted: Hoppas att ni får hålla er friska nu hela familjen och att er juvel :heart: kommer ut snart!

Ta hand om dig!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Usch, det där lät inget trevligt :( ...

Nån har sagt till mig att en förlossning väntar med att sätta igång tills dess att man är frisk - så vila dig nu i form :!:

Kram och lycka till :heart:

mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

HUR går det :shock:

Tänker på dig,
Kram Tessan

Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Allt är bara fint! Har blivit frisk men är lagom överväntad nu! Jättelugnt i magen fortfarande, hoppades på att fullmånen i natt skulle sätta igång det som med sonen men det hände ingenting :-( Men han föddes ju på påskdagen så det kanske den här knodden oxå gör!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nu väntar vi på din lilla påskhare när Tessans bebis hittade ut lagom till påsk! :D

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"