Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Krümel

Inlägg av Krümel »

Och vilken intressant utläggning sen! Helt fascinerande verkligen. :D
Nu kunde jag inte hålla mig från att skriva i den här tråden också. 8)
Så intressant med horoskop också. Jag är ju helt klart en "believer" när det gäller det mesta i den riktningen... Det kommer lite beställningar snart!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Krümel skrev:Och vilken intressant utläggning sen! Helt fascinerande
Håller med :!:
Förstår att sambon blev lite tagen :lol: det skulle jag med ha blitt...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, jag har så mycket att säga... men jag ORKAR inte :sleep:

Dubbelskorpan har hållit mig vaken om nätterna nere hos mor och far, ovan som jag är vid samsovning med små sparkande, grymtande, varma stekplåtar till barn... :roll: :lol:

Kram på er!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Krümel, kom genast tillbaka till min tråd! [-X :lol:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Päivi skrev: Kära Gablex, nu får jag hötta fingret lite åt dig: [-X det är väl i sin ordning att MÄN tror att passion enbart handlar om sexet, men hallå, du är ju faktiskt TJEJ

Hörrududu! Jag är en TJEJ som gillar tandborstning :oops: :lol: Varför skulle det vara förbehållet männen?!
Jannika skrev: ÄR det sex som gäller, då är det SEX som gäller. Big time.
Ja, det var liksom DET jag hade hört.... Och det förklarar också varför min astrologi- och tandborstningsintresserade väninna fick något lystet i blicken när jag berättade att Mr Cool är Skorpion. Detta var när vi precis hade träffats och nu är vi ju alla något äldre, men väninnan är fortfarande lite fascinerad av hans "stjärnstatus"! Och så HAR vi ju så många barn så då får hon lite vatten på sin kvarn - haha!

Djurpratningen - vad ska man säga? Låter helt incredible! Fast varför skulle djur inte kunna prata? Det känns lite förmätet att tro att vi är de enda varelser på jorden som kan kommunicera på det viset.

Nu ska jag sluta bre ut mig här och istället bege mig till min sköna dubbelsäng där jag ska bre ut mig helt ensam. Aaaaah! Sov gott!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Gablex skrev: Och så HAR vi ju så många barn så då får hon lite vatten på sin kvarn
Alltså, jag SER ju själv hur bisarrt det där resonemanget är!

Ja, vi har tre barn.
Ja, vi borstade tänderna 1997, 1999 och 2003 - big deal liksom!!
Herre gud, jag har inte borstat tänderna på fem år!

Nä just det, jag är ju inte kristdemokrat... *puh*

Och hur självcentrerad är man inte när man citerar sig själv?!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
kiki

Inlägg av kiki »

Gablex skrev:
Gablex skrev: Ja, vi borstade tänderna 1997, 1999 och 2003 - big deal liksom!!
Herre gud, jag har inte borstat tänderna på fem år!
Gablex, nu fick jag mitt skratt till godnattet, tack

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Gablex skrev: Och hur självcentrerad är man inte när man citerar sig själv?!
ASGARV!!!

:lol: :lol: :lol:

Fjällmor :heart: Gablex

Kram!
Gäst

Inlägg av Gäst »

kära svägerska; varför rodna? :D Det är helt okej att gilla tanborstning, egyptiska gravmålningar, mörkt öl, choklad eller vad man vill!

Stå upp, slå dig på bröstet, och utropa med hög röst:

JAG GILLAR TANDBORSTNING! :D

Så har du "gjort fredagen" för de flesta avdina arbetskamrater! :P

Inget, inget är förbehållet männen!

"Sisters are doing it for them selves.." :-({|=

säger hon vars man nu är på väg till Liverpool... :P
Gäst

Inlägg av Gäst »

passionen, framför allt, är inte förbehållet männen, möjligen då förmågan att tro att passion måste vara = tandborstning. :roll: Det var DET jag menade Gablex, inget annat... :P
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Snälla ni, FATTAR ni hur många inlägg jag har fått lov att läsa ikapp i den här tråden, bara för att man har haft lite fullt upp i några dar???
Fast det var riktigt kul! :lol: :lol: :lol:

Jannika - skönt att ni har tagit beslut! 6års blir nog bra, fast hade bestämt er för skolan så kan jag tycka att det hade varit skönt med några som hade knäppt Gävlejanten på näsan. Att bo i staden där man inte får sticka ut åt nåt håll kan vara lite krävade och kvävande ibland.

Gablex - apropå tandborstning, vill du dela med dig av ditt bästa tanketips för att komma i rätt mood för denna aktivitet??? :oops: :oops: :oops: Nån annan? Själv verkar jag ha hamnat i tandborstarvakuumet, ingen höjdare. Alldeles för splittad i tanken, för mycket runt omkring, men det borde inte vara nåt hinder egentligen. För när man väl sätter igång så är det ju kul! Det är bara det att jag inte verkar minnas det mellan gångerna...
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ebbab: axelmassage..? 8)
kiki

Inlägg av kiki »

Ebbab skrev: Gablex - apropå tandborstning, vill du dela med dig av ditt bästa tanketips för att komma i rätt mood för denna aktivitet??? :oops: :oops: :oops: Nån annan? Själv verkar jag ha hamnat i tandborstarvakuumet, ingen höjdare. Alldeles för splittad i tanken, för mycket runt omkring, men det borde inte vara nåt hinder egentligen. För när man väl sätter igång så är det ju kul! Det är bara det att jag inte verkar minnas det mellan gångerna...
Ja visst är det svårt :!: Det finns ju massa andra mer intressanta saker i livet just nu. Maken har t.ex fastnat i historier om sin Mio, det enda han pratar om faktiskt :lol: :shock: (jag me)
Men jag tror på "bokningssystem" Man bokar helt enkelt in tandborstning i almanackan :lol: Lite som att gå till frissan, eller massören. För som du säger Ebbab, när man väl sätter igång är det ju rätt kul :lol: :lol: :lol:

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gablex

Inlägg av Gablex »

Päivi skrev: "Sisters are doing it for them selves.." :-({|=
Är det den gamla eltandborsten som är framme och spökar igen?!!? [-( :-s :D

Ebbab, jag tror som kiki på planering, tills beteendet har kommit tillbaka till reptilhjärnan s.a.s. Bestäm med maken att ikväll ska vi minsann borsta tänderna när barnen lagt sig! Det blir som världens längsta förspel kan jag lova! Och det ÄR ju så trevligt att borsta tänderna! "Varför gör vi inte det här oftare?" kan man tycka.... :wink:

Päivi - jag vågade inte! Ställa mig upp på fredagsfikat och erkänna att jag gillar tandborstning, alltså...Herre gud, jag jobbar ju med jurister! (och ja just det, jag är ju en själv också :roll: :wink: )

Dagens snackis hemma hos oss vid frukostbordet var huruvida Storprinsen eller Sessan skulle lyckas bli äggkung eller -drottning i skolan. De skulle ha med sig vars två hårdkokta ägg som de skulle tävla med :-k :-s på olika sätt i parken. Jag misstänker att det kommer att vara världens äggröra där i eftermiddag! Har alla skolbarn i Sverige påsklov nästa vecka?

Nej, dags för lite jobb igen :shock: :o ](*,) :D
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Okej -planering alltså!!! Ska testa den varianten.... :thumbsup:
Gablex skrev:Har alla skolbarn i Sverige påsklov nästa vecka?
Nix, jag skulle gissa att ca halva Sverige har påsklov efter påskhelgen! :D I alla fall Gävleborg och Västerbotten. Antagligen länen däremellan också.
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"