Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

STOR kram och ett gott skratt från Nancy till anti-dutt-Jannika :heart:

Jag är också rädd för tandläkarbesök men funkar precis tvärtom... ju mer dutt desto bättre.

Dock har jag en viss förmåga att lyckas råka på de yngsta och snyggaste manliga sådana och då måste jag såklart käcka mig och göra mig till... :roll:

Fullkornsön ja... Skall dryfta saken lite i min väntanstråd tror jag.

Men nu är det definitivt läge att byta namn på ön för jag mår skräp av både bröd och pasta hur mycket fullkorn det än må vara.

:heart: Nancy
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jag vill bara visa att jag bytt signatur... :roll: :roll: :roll:

Äh! Va fasen, det blev inte nu till 40-årsdagen, men det HAR INGEN BETYDELSE. Jag är i varje fall på gång och kommer att lyckas. Snart. :roll: :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Gablex skrev:Äh! Va fasen, det blev inte nu till 40-årsdagen, men det HAR INGEN BETYDELSE. Jag är i varje fall på gång och kommer att lyckas. Snart.
:lol: :lol: :lol:
Som den AC-skytt du är förnekar du dig inte. :heart: Hoppet lämnar AC-skyttarna sist och med en optimistisk tro på sig själv och andra sätter de nya höga mål (endel skulle säga ouppnåeliga mål men det är bara ord för pessimister, eller hur?) och off they go. Det gäller att hänga med om man ska få se röken av dem.

Heja Gablex!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev: Det gäller att hänga med om man ska få se röken av dem.
Tur att jag fortfarande är så tjock att jag rör mig lite långsamt då! :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: Tror jag INTE ETT DUGG på!
Gablex

Inlägg av Gablex »

:heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nu kommer jag i ett par byxor stl 38! Hur gick det här till?
Gablex

Inlägg av Gablex »

Det måste vara fyrbarnschocken som slår till! 8) :wink:

Den här helgen har jag miss-skött mig GRAVT. Det har varit kalashelg för PojkPirayan, och Hushållsgrisen Gablex har tvingats äta både marängsviss och gräddbullar med mera.... Fast å andra sidan förklarade min kära faster i dag att om jag går ner mer så kommer jag att gå av på mitten (haha - undrar vilket dokument HON vill att jag ska skriva på :lol: ), så OK - det gjorde kanske inget...
Lua

Inlägg av Lua »

Hej alla snyggingar :!:

Jag var och köpte lite nya kläder i torsdags. Tog ett gäng plagg som såg lagom stora ut, det mesta i storlek 40. Men döm om min förvåning när allt är för stort :shock: Så alldeles fantastiskt underbart skitkul, om jag får säga det själv. Detta har aldrig hänt mig tidigare, däremot motsatsen, om man säger... :wink:

Så jag skickar extra gosiga och peppande kramar från Jämnsviktsön - ett trevligt ställe!

/Lua. :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heja Hushållsgrisen och Jämviktaren! :heart: Jag tror som faster att det är lugnt. Och grattis Lua, då delar vi förvåningens känsla. Den är rätt skön, eller hur? Och du kan ju inte ens skylla på fyrbarnschocken... :lol:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej alla smala och underbart tjusiga :D

Strl 38 är ju suveränt Jannika =D>

Och Gablex, jag måste protestera mot din signatur =; Alldeles missvisande och berättar ju inte ett dugg om vad du faktiskt åstadkommit so far :!:

Lua, det är en alldeles underbar känsla, eller hur :?: Minns när jag i flera omgångar gick ned så mycket som 25 kilo. Fick byta ner massa storlekar och det var så roligt att få göra åt det hållet :thumbsup:

För egen del får jag nog pausa från denna tråd tror jag... Diabetesen blir allt sämre :( och nu står jag ensam i kampen mot insulinet.

En gravid diabetiker som lever nästan uteslutande på protein och fett... :roll: Numera passar jag på vikten fast åt andra hållet... För om jag inte går upp tar det hus i helsike (igen :evil: ) och då blir jag väl tvångsinlagd med insulinpump i ena armen och flytande glukos rätt in i andra :roll:

(men upp går jag och det i alldeles lagom takt tycker jag)

Tittar till er med beundrande hejarop emellanåt och ber att få återkomma när det är dags att komma i de där jeansen från Tradera jag aldrig hann med i höstas :wink:

:heart: Kram från Nancy
Gablex

Inlägg av Gablex »

Tack rara Nancy, jag ska genast ändra min signatur!!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nancy skrev:Strl 38 är ju suveränt Jannika =D>
Ja, alltså, jag har ju inte GJORT nåt så applåderna kan jag inte ta åt mig riktigt. :lol:

Det låter inte roligt alls med skitdiabetesen! :( Jag skulle bryta ihop totalt och aldrig komma igen om jag var tvungen att tänka, fippla, räkna och stickprova mig hela tiden. Vilken trist inskränkning av allt spontant och roligt. Men som nån skrev, det är ju inte för gott utan för en begränsad tid.

Hur mår den lilla bebisen :heart: där inne i magen annars då?

Kram Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

BUUUUU för skitdiabetesen!! :x :x :x [-X [-( #-o Dra åt skogen Skitdiabetesen, och lämna vår Nancy i fred!!! :evil: :evil: :evil:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:lol: :heart: :evil: :heart: :lol:

Jannika: Äh, klart att du skall ha applåder, visslingar och rop :!: Tänk efter lite: fyrbarnsmor som fått sina barn inom en ganska snäv tidsperiod lyckas 8 månader efter den yngstas födelse komma i ett par jeans i strl 38 :thumbsup:

Gablex: Javisst är det en riktig SKITdiabetes och ordentligt abstinent efter socker är jag MEN livet ser ljusare ut ändå eftersom jag numera slipper bördan av oro för att den kost jag äter skulle vara skadlig. För det har f*n inte varit lätt att justera kosten samtidigt som jag inte känt att det varit "rumsrent" :evil: Nu är det slut på den oron :thumbsup:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 244#137244

:heart: Stor kram till alla smalisar från Nancy
(+3 kg and counting)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"