Sova på dagen?!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Livi

Tjoho!

Inlägg av Livi »

:D Har nu lagt lilltjejen för hennes förmiddagslur.. Visst det var många många frågor i början och jag svarade nu med en helt annan självsäkerhet än jag haft förut och verkligen lyssnade igen försökte anpassa min röst efter hennes frågor. Gick mycket bättre.

Sen hämtade jag damsugaren och började damsuga i rummet intill.. Bleb knäpptyst :D ..

Gick då och smygkollade på henne, och så satt hon där i sängen och kolla lite och småprata :lol: Enormförbättring :!:

Höll sedan på och damsög ett tag men stängde av den så och så för att inte missa bekräftelseramsan. då fick jag dra påminelseramsan igen, Å hon lyssna :!:

Sen så fortsätte jag att damsuga och smygkolla lite.. Efter 30 min låg hon på sida och började slumra.. Då gick jag in och sa bekräftelse ramsan *4 Hon titta upp lite mer men blundade igen och jag gick ut från en sovandes bäbis :D

Nu tog det ju ändå 30 min men hon grät ju inte hysteriskt innan hon somade och hon fick verkligen med sig bekräftelseramsan in i sömen :!:

Ska Nu göra samma sak på kvällen!

Tack köra du!

Fortsättning följer :lol:
Storasyster L -07 SHN vid 9 månader
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
duggan

Inlägg av duggan »

...måste bara påminna om att du får hålla dig på utsidan av dörren, alltså du ramsar utifrån utan att gå in! :wink: ...
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Livi

jaha!

Inlägg av Livi »

Gäller det även bekräftelseramsan :?: :!:
Har funderat en heldel på det där om man ska gå in eller inte på bekräftelseramsan.. Skönt då vet jag hur det ska vara :wink: !

Ha en bra kväll :D

Johanna
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
duggan

Inlägg av duggan »

...det gäller även bekräftelsen.. :lol:
Livi

Värre än någonsin..

Inlägg av Livi »

Hejsan!

Sist jag skrev hade ju faktiskt dagslurarna blivit bättre... men nu är det värre än någonsin! Idag nådde jag faktiskt en mer eller mindre desperat punk och känner mig just nu väldigt ledsen för att hon gråter så mycket på dagen.. Känns värre än de forna nätterna :cry:

Ju mer och mer jag läser dessto mer förstår jag hur mycket fel jag gjorde ender själv kuren :oops:

Ska jag göra en omkurning :?: :!:

Idag grät hon så mycket på vid förmiddagsluren och lyssnade inte alls!! Så jag fick gå in 2 grr och ge ett litet besked! Jag nåde inte framtill henne och hon verkligen skrek för livet! Blev bra efter en stund men direkt när jag gick ut samma sak! (det är snöstorm här och går inte att vara ute!) Så 1,5 tim luren skulle tillråga på allt göras innomhus.. Slutade i ommöjligt värre katastrof. Hon Sov gott i 45 min sen var det helt omöjligt att få henne somna om. Då busade jag med henne i sängen tills jag kunde ta på marginalkvarten.

:cry:

Har tänkt att göra en schema ändring nu så att hon ska sova mellan 20.00 - 8.00 på natten, (skrev ett nytt inlägg ) Tänkte faktiskt efter denna galna dag lägga henne kl. 20 för hon måste verkligen vara jättetrött!!
Eller är det galet att göra en sådan ändring efter det som har varit idag?

Stor kram!

Johanna
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan.

Det kan hända att en dagskur är på sin plats, för som du beskriver har hon inte förståt sambandet med ramsan alls. Så du kör efter lathunden på dagslurarna , första dagen buff vid minsta pip, andra dagen får ramsan ta över mer osv.

Jag föreslår att du kör dagskuren i samband med ditt nya schema.

För visst sover hon bra på nätterna?

//Malin
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"