Sova i sängen på dagen?!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
162ochenhalv

Sova i sängen på dagen?!

Inlägg av 162ochenhalv »

Min gosse har vuxit ur sin liggvagn och hans sittvagn har iofs fullt liggläge men känns inte tillräkligt tryggt att ha honom sovandes i den, så nu tänkte jag att han får sova i sin säng på den långa luren. Problemet är att han ställer sig upp hela tiden, hur gör man då? går in och lägger och ramsar ut sig? Han kan inte sätta sig själv än från stående så jag kan inte vänta ur honom. Kvällarna är aldrig något problem då somnar han nästan omedelbart.
endast döda laxar följer strömmen - Mini född 2007-05-20 kurad vid 6 1/2 månad. LillTjejen född 2009-03-05
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
vi har samma problem men vår pojk får plats i sin gamla liggvagn än. Dock går det inte att lämna honom vaken i den för att somna själv för han reser på sig och hänger ut över handtaget på en gång... :shock:
I sängen har vi inte lagt honom än på dagen annat än en gång. Han reser då också på sig men kan sätta sig själv. Jag har dock inte tagit den "kampen" än! Vad jag tror är att i en viss ålder är de så nyfikna på allt runtomkring så det är ett måste att mörklägga rejält även på dagsluren, om de ska sova i sängen.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
162ochenhalv

Inlägg av 162ochenhalv »

Krümel skrev:Hej,
vi har samma problem men vår pojk får plats i sin gamla liggvagn än. Dock går det inte att lämna honom vaken i den för att somna själv för han reser på sig och hänger ut över handtaget på en gång... :shock:
I sängen har vi inte lagt honom än på dagen annat än en gång. Han reser då också på sig men kan sätta sig själv. Jag har dock inte tagit den "kampen" än! Vad jag tror är att i en viss ålder är de så nyfikna på allt runtomkring så det är ett måste att mörklägga rejält även på dagsluren, om de ska sova i sängen.
precis!! :lol: igår så kände vi bara att måttet var rågat när han satt upp i vagnen och kikade ut med glad min... Han somnar i sängen, men det tar upp till en halvtimme innan han somnar. Jag har mörkat rummet så gott det bara går, med mörkläggningsgardin och lakan för fönstret. Han vaknar mycket lättare och har svårare att somna om... men det är kanske en vanesak helt enkelt!?!?
endast döda laxar följer strömmen - Mini född 2007-05-20 kurad vid 6 1/2 månad. LillTjejen född 2009-03-05
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan. :D

Jag tror det tog nästan en vecka innan långluren satt helt smärtfritt efter inflyttandet till spjälsängen, men sedan dess sovs det gott. Ett öppet fönster i rummet kan göra helt skillnaden!

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
162ochenhalv

Inlägg av 162ochenhalv »

duggan skrev:Hejsan. :D

Jag tror det tog nästan en vecka innan långluren satt helt smärtfritt efter inflyttandet till spjälsängen, men sedan dess sovs det gott. Ett öppet fönster i rummet kan göra helt skillnaden!

//Malin
ah smart, han är ju van att ha svalluft när han sover ute :D
duggan

Inlägg av duggan »

:thumbsup: Jajjemän!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"