Vaknade sen vid 03 och fick omedelbart en flaska som hon åt och fick behålla.
Så inatt som var ställde jag klockan på 0230 för att förekomma henne. MEN hon vaknar alldeless utom sig redan vid kl 21. Jag utgår från att det var en mardröm och buffar till tröst,ingen respons alls på detta. Ber maken komma med välling . SLURP! 2dl, 2,5tim efter middan som hon inte heller kräktes upp... Jag ställer om väckarklockan på 07 istället.Hon sover som en stock (såvitt vi hört) fram till kl06. Vaknar urlessen
Jag är rätt säker på att det inte är nån form av födoämnesallergi som gör att hon kräks. Kräkningarna hänger nämligen inte samman med nån viss mat.
Däremot kan vissa konsistenser på mat göra att hon hulkar till och av detta sen kräks. Eller att nappen /skeden kommer för långt in i munnen. Hon kan även tex ligga efter maten och undersöka nån grej med munnen och så vips så åker middan upp. Stark kräkreflex,inget annat. Är vad jag tror. Vi har fått en tid hos doktorn. Fast skulle det nu vara så att aptiten faktiskt vänt och hon inte kräks alltför ofta så avvaktar vi nog med de undersökningar som är alltför jobbiga för Vendela. Kommer försöka att ge maten i mindre portioner och oftare nu när aptiten vänt. Försökte ju med det tidigare men då spottade hon bara ut eller vred bort huvudet och knep ihop munnen,vad tror hon att hon är en ettåring eller