Är nattslurk berättigat i detta fall?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Hella

Inlägg av Hella »

Tack för allt stöd ,det är guld värt :) Har haft problem med att komma in på forumet sista dagarna men detta är vad som hänt; Igår natt prövade vi med vällingen kl 24 istället, hon drack nån klunk och ville sen inte ha mer :( .
Vaknade sen vid 03 och fick omedelbart en flaska som hon åt och fick behålla. :) Somnade om ganska snart efter det och sov sen till kl 06. Höll låda i nån halvtimme sen accepterade hon bekräftelseramsan och somnade om :thumbsup: . Väckte i vanlig ordning vid 07.Fick dessutom i sig en full grötportion som hon behöll vid kl 0730 :shock:
Så inatt som var ställde jag klockan på 0230 för att förekomma henne. MEN hon vaknar alldeless utom sig redan vid kl 21. Jag utgår från att det var en mardröm och buffar till tröst,ingen respons alls på detta. Ber maken komma med välling . SLURP! 2dl, 2,5tim efter middan som hon inte heller kräktes upp... Jag ställer om väckarklockan på 07 istället.Hon sover som en stock (såvitt vi hört) fram till kl06. Vaknar urlessen :cry: . Ger välling ,hon somnar ätande. Ville dessutom ha en fullportin gröt vid kl07.30 :shock: . Jag antar att hon har endel att ta igen! Det mest fantastiska är att hon inte kräkts på över ett dygn och haft toppenaptit! :) Jag har dock inte tappat hoppet om att kunna förekomma henne och ge vällingen sovande till inatt. Ställer kl på 23!
Jag är rätt säker på att det inte är nån form av födoämnesallergi som gör att hon kräks. Kräkningarna hänger nämligen inte samman med nån viss mat.
Däremot kan vissa konsistenser på mat göra att hon hulkar till och av detta sen kräks. Eller att nappen /skeden kommer för långt in i munnen. Hon kan även tex ligga efter maten och undersöka nån grej med munnen och så vips så åker middan upp. Stark kräkreflex,inget annat. Är vad jag tror. Vi har fått en tid hos doktorn. Fast skulle det nu vara så att aptiten faktiskt vänt och hon inte kräks alltför ofta så avvaktar vi nog med de undersökningar som är alltför jobbiga för Vendela. Kommer försöka att ge maten i mindre portioner och oftare nu när aptiten vänt. Försökte ju med det tidigare men då spottade hon bara ut eller vred bort huvudet och knep ihop munnen,vad tror hon att hon är en ettåring eller :lol: ..... Fortsättning följer :wink: Många kramar till er alla!
Mamma till
Rurik 980224 -aldrig Kurad
Vendela 040916 -Kurad mars-05
Assar 060313 -Standardmodell fr?n 3v
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"