Bytte du helt till ersättning eller bara nattetid? Jag känner mig så trött i brösten och tycker att det börjar bli jobbigt att amma- Ger dem ersättning sista målet för kvällen och någon gång emellanåt när sambon tar dem.
Nej vi körde inte bara på natten. Jag slutade amma helt då de var ca 2,5-3 mån. Kunde ej sitta så det var svårt med dubbelamning. Och redan från start fyllde vi på med lite ersättning. Och sen blev det ju bara ersättning efter 3 mån. Funkade kanon, fast jag var ju såklrt dubbel i mina tankar, dum som man är. huvudsaken de är mätta.
Ditt tips om att ha 2 vagnar: Sov dina tvillingar i vagnarna på nätterna även när de "sovit bort" sina nattmål?
De hade varsin vagn från deras 2:a levnadsvecka. Sov alla pass i den då vi var hemma. De sov bort alla sina nattmål i vagnen. När de flyttade över till säng, vid nästan exakt 4 mån sov de hela natten. Blev lite bök, men det fixade vi med lite buff, och så klart ramsan.
Så till Andningslarm: Har du några bra argument som jag kan vidarebefodra till sambon? Det han invänder emot är att tekniken kanske falerar någon gång och hu så hemskt!
Skulle aldrig våga chansa. Oavsett sovläge. Det finns inga dokumenterade psd där barnet legat på mage med larm, däremot finns fall där barnet sovit på sida/rygg utan larm. Man testar larmet hela tiden så att man vet att det fungerar. Fråga honom om han inte litar på brandlarmen. Snart kommer barnen kunna vända sig själva i sömnen, hur ska han resonera då.
Mina två tjejer kunde vända sig båda från rygg och mage då de var 2 månader.
En fråga om detta tips som du gav: "Om de ligger på mage är det superenkelt att mata i sömnen. Bara vända på sida och "tratta" in flaskan vänd ner på mage igen för en rap och så mer flaska.
Mina tvillingar kräks mycket, det känns som att det skulle kunna bli mycket spyor på detta sätt? Förstår jag det rätt med att nattetid när du gav flaska, så vände du dem från magläge till sida och så in med flaska?
Alltså, vi matade dem, på natten, vi tog upp en varsin och satt i soffan och sen tillbaka i sängen. Då de var ca 2,5-3 mån var det lite strul, för de var egentligen inte så hungriga på natten, men behövde fortfarande en lite slurk. Och nattmålen kl 04 var ju inte direkt det mål de behövde mest. Så i samråd med Mammut Maria spikade vi 22.00. Och då gjorde vi det i sömnen, eftersom de egentligen inte var så hungriga. Innan hade vi alltså tagit upp dem. Och på detta sättet kunde de sova gott hela natten. Sen slopade vi 22.00 målet då de var 3,5 mån. Utan problem.
Båda damerna var kräkbarn och vi tvättade nog 6 maskiner om dagen,. det var verkligen spyor överallt. Men eftersom vi inte tryckte i så himla mkt vid 22.00, och tog det väldigt lugn så gick det hyfsat. Vi hade massor med lakansbitar utan huvudet på dem, så vi tog bort en efter en då de kräktes, använde även tunna mjuka kökshanddukar uder deras huvuden. Vi hade en hel hög med lakan och handdukar på bänken brevid där deras vagnar stod. Så vi snabbt kunde byta om det tog slut på dem vi lagt i vagnen under deras huvuden. Hoppas du fattar hur jag menar?
Fråga mer om du inte förstod, hjälper gärna till.
Kram Å