Jag har SHN kurat när dottern var 10 månader (se tidigare inlägg från sipa), de har funkat bra även fast vi ej fick någon respons på ramsan, fast vi ramsade ändå vilket resulterade i skrik och från liggande till stående i spjälsängen. Sov då och då hela nätter men ofta vaknade hon 1-3 ggr per natt. De positiva i de hela var att hon lärde sig dock att somna själv vid läggning, de tog 5-15 minuter, dessutom började hon till slut att sova 1 timme vid vila på dagarna
Vid jul flyttade vi till ny lägenhet var på hon fick eget rum och ny "vanlig" säng (tidigare sov hon i vårt rum med gardiner runt spjälsängen). När hon väl somnar så sover hon bra i sängen men vaknar dock fortfarande 1-3 ggr per natt. Tyvärr är det och har alltid varit så att är man inte framme hos henne när hon vaknar på natten direkt så kan det ta låååång tid innan hon somnar om. Ramsa funkar överhuvudtaget inte då, vi har ramsat ihjäl oss på natten och de kan gå om jag är framme i tid lägger henne tillrätta, solfjädrar kort och går ut och knappt hörbart ramsar på väg ut (eller tidigare påväg bort från spjälsängen).
Idag har vi rent ut sagt ett helvete att lägga henne det tar lätt 40-60 min.
Just nu kör vi allt från buffing, ramas, hon springer upp och fram till dörren vilket har resulterat i att jag passar utanför och har även provat att sitta utanför på pall så att hon ser mig men jag tittar inte på henne. Hon hoppar ur sängen direkt när jag har ramsat på väg ut och skjuter igen dörren, 2-5 sek senare hör jag hennes fötter på golvet, jag går in innan hon hunnit fram leder eller t o m får jaga henne för att lägga henne i sängen igen och här griper man efter alla halmstråna igen som buffning, solfjäder, ramsa etc etc.
Jag behöver handsfasta råd för nu är det ett virr varr av olika saker under en och samma läggning vilket får både henne och mig förvirrade.
Vad göra