NorrlandsTokar!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Hönsmamma och kul å se dig i tråden :wink: :D
Tokstolla där, åka bort från vintern :lol: undrar just var gränsen går för vinter i vårt avlånga land...
Här har vi haft rätt kyligt idag, minus 13 och grått, men i morgon ska det visst bli lite trevligare!
HÖNSMAMMA skrev: Är också avis på sörlänningar som kan träffas i parken bara sådär...saknar det!
Jodu, jag skulle också vilja gå på såna här parkträffar, men visst borde väl vi här i mittnorrland kunna ses nåt i alla fall :?: En Sundsvalls/Östersundsträff skulle vara SÅ trevligt! Kanske badhuset i Östersund vore nåt? Eller norra berget i Sundsvall i vår :?: Vi får grunna lite på det, tycker jag, vad tycker ni andra :?:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Själv åker vi till Skåne på lördag. Där är det definitivt ingen vinter :wink:

Tycker att en träff i Östersund skulle vara himla trevligt. Badhuset stänger för renovering dec-maj så det får kanske bli på annat ställe då. Jamtli kanske? eller på Frösön hemma hos mig

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
HÖNSMAMMA

Inlägg av HÖNSMAMMA »

Det är klart att vi borde få ihop en träff någonstans i "mitt-riket", Sundsvall är ju inte helt fel :wink: ?! Men Ösd är också ett okej alternativ. Frågan nu är när och hur många vi blir?
Julkramar! :santa: :heart:
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset. ;)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ja, för min del är det helt ovidkommande, jag bor precis tio mil från vardera stad :lol: :wink: !
Så ni stadsbor, kom med förslag på bra platser! Jag vill jättejättegärna ses :!: Och jag hoppas många kan sluta upp!
Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej alla :D

Hur har ni det med vintern?

Här är det VINTER kan jag lova, det har snöat i massor av dagar, det är skyhöga drivor och barna njuter... men jag oroar mig över att det kommer att ta OFANTLIGT lång tid för all den här snön att försvinna :roll: !
Idag är det en plusgrad och sol, perfekt pulkaväder!

Är lite avis på stockholmarna som nyligen träffats en dag i en park och haft det skoj, skulle också vilja ha en park där jag kunde se er :D !

Snart kommer några "tjejer" (får man säga så om kvinnliga kompisar i min ålder 8) ) och vi ska ordna årets julgransplundring här på byn, vi ska ha den på söndag så det är lite att fixa! Så nu ska jag sätta på hurran och vara lite social ett tag!

Hej på er, hoppas alla mår gott!
Kram Mia
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Vinter, vinter :shock: :lol:

Minns hur jag sa till världen (som var väldigt intresserad på den tiden jag var jättekändis :roll: ) att det som skulle vara svårast att vara utan, om jag av någon anledning måste flytta ifrån Gastsjön i Jämtland, vore just vintrarna.

Och nu har jag rymt. Övervintrar i Stockholm. Och har insett att jag stannade ungefär fem vintrar för många i Gastsjön.

Men :shock: vad är det som gör skillnad :?: Ensamheten :cry: :!:

Häromkvällen var Bibban och jag på Intiman och såg Allt för byn - Hammarstrand-"pojkarnas" show (känd från TV, om man säger). De var skickliga, det var en alldeles kolossalt sevärd föreställning, som förhoppningsvis sätter Hammarstrand på kartan för evigheten, med all ära :!: :heart:

Nostalgin sprutade, liksom mina tårar (möjigen sammanhängande). Och det var vansinnigt roligt på sina ställen - älgar som dansar balett... Och när det spelades Jämtandssången, då var intet öga torrt. I varje fall inget exiljämtskt.

Om inte förr, ni kära alla norrlänningar, så ses vi i Gastsjön i sommar :!: Eller hur :!: :!: Oförglömliga Gastsjön. Numera kursgård och sommarparadis för barn och barnbarn, och undantagsstuga för mig... :lol:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
kokos

Inlägg av kokos »

Vinter? Här i Härnösand verkar det inte vara någon ordning på vintrarna. Det snöar, det töar, det snöar och töar. Man skottar helt i onödan. Och skidåkningen blir det ingen ordning på. Jag har varit tvungen att köpa vinterfodrade gummistövlar till barnen, galonbyxor använder de också.

Jag vill ha Härjedalsvinter, så som jag är uppvuxen, med meterhöga drivor och nysnö varje dag. Fina skidspår och kallt och kristallklart. Får be om att lägga in ett klagomål mot norrlandskustens vintrar.

Jag vill gärna ses om det blir nån träff nån gång. Svärfar bor i Östersund och till Sundsvall är det ju nära så jag hakar på!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tänk kokos, att det kan skilja så mycket på den här biten :shock: ! Jag hoppas ni får snö som behagar ligga kvar på backen, som den ska!
Härnösand är en sån mysig stad, jag läste ju en termin på lärarhögskolan där, och trivdes jätte-jättebra! (Och nu jobbar min käre lillebror där, de håller visst på att renovera fängelset och han är snickare.)
Jag hoppas verkligen att vi kan ses nånstans, det vore SÅ roligt!
annawahlgren skrev:Om inte förr, ni kära alla norrlänningar, så ses vi i Gastsjön i sommar :!: Eller hur :!: :!: Oförglömliga Gastsjön.
Ja, det hoppas jag verkligen!!! Vill så gärna vara med om tredje kurarkursen, eller på campen! Vem vill inte till Gastsjön sommartid :wink: :?:

Kram Mia
Mia79

Inlägg av Mia79 »

Hur har ni det norrlänningar? Idag har vi haft perfekt sportlovsväder! -3grader C strålande sol och klarblå himmel. Jag är så glad för alla barns skull. Imorrn blir det pulkåkning med bybarna :D .
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D Härligt vinterväder här också (även om jag längtar efter våår nu) Minus 5 grader, strålande sol. Mitt önskeväder just nu är 5 plusgrader och dropp från taken 8)

Hur blev det med planerna för en träff :?: Östersund? Sundsvall?

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"