Ja det kan vara en kämpig period när dom börjar ställa sig, men faktiskt så tycker jag att samma sak som vändningar gäller här. 1 tillrättaläggning per uppvak/läggning, och kanske att det behövs en solfjäder som verkligen markerar att man måste ligga ner och vara avslappnad för att kunna somna. Men inte in och ut hela tiden, för då har du snart cikus-show på hög nivå. Så ställer han sig igen efter du varit och lagt ner, så jobba på med ramsan och gå inte in förän han verkligen skulle BE om hjälp. Du kan gå in och se att allt står rätt till 10 min efter att han somnat.
Ang magen kanske du skulle börja ge lite "stop-mat och lättsmält mat" om magen är känslig nu. Morot, potatis, fisk, kyckling, banan, äpple osv Kanke du skulle prova Majs-Låglaktosvälling, om det skulle vara laktosen som retar?
Att han inte somnar efter att blivit upptagen är inte konstigt alls. Du har ju i handling berättat att morgonen är här, nu händer det saker....
Jag personligen har inte bytt några bajsblöjor efter vargtimmen, utan jag har smetat på rejält med salva på kvällen, och han har aldrig varit röd. Det är nog som dom säger, dagens blöjor är som en toalett med inbyggt spolknapp
//Malin