Kräkningar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
stinamalm

Kräkningar

Inlägg av stinamalm »

Hej,
jag undrar om det är någon som har erfarenhet av följande:

1) att deras barn kräks väldigt mycket? Det har blivit bättre sedan jag blev mer noggrann med att rapa, men oftast när min lilla tjej har ätit så kräks rätt mycket. Jag vågar knappt byta blöja på henne eftersom det då ofta sprutar ut. Samma sak om jag en stund efter maten har lagt henne på golvet. När jag tar upp henne så kommer direkt kräkningarna. Några tips mer än rapning?

2) att mitt barn under vakentiderna - oftast en stund efter maten plötsligt blir rasande och ålar sig. Jag tycker att det verkar vara magen som spökar igen. Í de fall hon bara ätit från ena bröstet då kan det var att det är dags för påfyllning (ingen social tid här inte), men ibland uppstår samma sak även efter påpfyllnaden när hon varit vaken och glad en stund. Plötsligt blir hon jättearg, kräks ev lite grann och sedan bara slocknar hon.

Hjälp mig!

Hälsningar Stins
stinamalm

Kräkningar

Inlägg av stinamalm »

Hej igen,
jag skulle kanske nämna att min dotter är 7 veckor gammal.

Hälsningar Stins
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jo, de kräks ofta rätt mycket. Man kan mäta: Testa att hälla ut lite (1 msk) mjölk eller tunn grädde så ser det hur mycket hon verkligen kräks. Oftast är det inte mer än ett par matskedar som mest som kommer upp. Det är rent överskott.

Jag tycker att det låter som att hon hinner bli lite övertrött. Testa att natta henne lite tidigare kanske?
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"