Jag födde inte med profylaxandning vilket jag ångrar djupt idag. Önskar att ngn hade kunnat slå en profylaxbok i huvudet på mig. Om (när

) vi får nästa barn så kommer jag träna stenhårt varje dag.
Jag gjorde 2 stora fel vid förlossningen. Jag spände mig hela tiden kunde absolut INTE slappna av (VARFÖR hade ingen sagt att det var viktigt att öva på?). Det andra var att jag krystade som när man ska bajsa

Det var vad sa sköterskan till mig

(Kan fortfarande känna mig besviken och sviken över detta, jävla kärring rent ut sagt)
Jag låg i alla fall på rygg med benen i såna där gynställningar. Barnmorskan tryckte mig på magen för att hon till slut skulle komma ut.
Ni vill inte veta hur länge jag krystade, men jag kan säga så mkt att jag höll på lika länge som 2 fotbollsmatcher varar:shock: (Ändå fick jag dropp för att krystvärkarna var för svaga)
Krystandet tog lika lång tid som öppningsskedet, det gjorde inte ens så värst ont. De flesta verkar tycka att öppningsbiten är det jobbigaste så var det absolut inte för mig.
Även om själva utdrivningskedet var så arbetsamt för mig så sa jag bara ngn timme efter att jag skulle kunna göra om det dagen efter. Det är verkligen häftigt att föda barn. (Nu blev ju detta nästan en förlossningberättelse)
Susanne