Som en äggsjuk....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej vännen!

Jag är själv omåttligt impad av syrrot. :heart: Jag är inte alls gjord av den sorten. Jag är en mycket otålig, hetsig och snabb person om jag inte hejdar mig MEÄN när jag är gravid inträffar en personlighetsförändring av megaformat. Otåligheten lägger sig. Och med första VILLE jag inte föda när det var bf. jag kände mig inte alls redo, haha! Och när han väl kom ut var jag mentalt införstådd med att han skulle med hem men känslomässigt var jag helt oförberedd. :lol: Förutom det kommer jag från en släkt med sega hinnor så MITT bf fanns längre fram än det officiella, då är det lättare att vara cool.

Och ingen KUSIN än. Syrrot var nöjd med att hon inte föddes igår på sin blivande farmors födelsedag, haha! Men idag tror jag det går bra. :lol:

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Iiiiiiiiingen kusin....

Nu är det alltså tio dagar över datumet. Syrrot är lugn.

"It aint over until the fat lady sings". Så sant, så sant!

Så vi väntar väl lite till då.'

Kram Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev: "It aint over until the fat lady sings".
:-s :-k Ska hon sjunga på förlossningen?? (Sorry, jag KUNDE inte låta bli :oops: :roll: ) Hoppas att the fat lady får sjunga snart i så fall :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Men, meeeen! :shock: :shock: :shock:
Jannika, hur mysigt är det egentligen i din syrrans magen???!
HUR kan syrran vara så lugn? Håller inte magen på att explodera?
Själv började jag tro att jag bara inbillat mig att jag var gravid, när jag gick 8 dagar över tiden med Hugo. Och 8 dagar, det är ju ingenting...
Trodde typ att det återbildats på något vis, och att mitt frossande (med förevändningen "JAG ÄR GRAVIIIIID!") hade resulterat i en mycket ojämnt fördelad övervikt.
Så var det ju inte, men jiss!
10 dagar över tid...
Bor syrran också i Gävle? I så fall, när börjar man locka ut de små där uppe? 2 eller 3 veckor över tid?

Kram, kram
kiki

Inlägg av kiki »

jag gick över tiden med ettan

från 20 december 1991
till 3 januari 1992
:shock:
visst låter det längre än 2 veckor, nytt år och allt. Men ut kom han.

kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeeeej alla omtänksamma!

Ingen kusin, nä.

Idag har syrrot varit på andra extra ultraljudet. Bebin hade det så bla, så bla där inne. Fin form, massa fostervatten. Så inga åtgärder än. Vilket förvånar mig en aning, mig höll de ju på och småhetsade så jag fick ryta till. JAG visste ju att ungen mognade på sig i den Segemarkska takten. :lol: Dvs långsamt.

Jag återkommer.

Kram Jannika
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ujuj, jag vet inte om jag ska klassa det här fallet som en nagelbitare eller som ett sömnpiller. Händer det INGENTING???! Lite rejäla värkar? Nån slempropp som släpper, kanske? Nån rygg som börjar mola lite...?
Nähä...
Vi väntar och väntar.
Hur går det med din äggsjuka, börjar den lägga sig?

Kram!
Ulrika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

..de seeega hinnorna slår till igen... 8)

/Fjällmor
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

...och kan ingen skvallra för den där bebin att det är rätt härligt här ute på andra sidan livmorderhalsen. OCKSÅ.
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Ni är roliga ni! :lol:

5 kg och lång som en stång ska den lilla vara i dagsläget. Tjoho! Jag tror de funderar på igångsättning på torsdag om inget spännande händer.

Hoppas syrrot slipper min skrämsbarnmorska bara. "När de är så DÄR stora så fastnar de lätt med axlarna" Kläcker människan ur sig vid första mötet mitt i en värk. Jodu. Det är tur att man varit med förr och snäste av tantalanten. Men en sån önskar man ju ingen förstföderska.

Kram Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

Vilken tur att hon har dig! :heart: Du har väl gett henne the full edition av de sega hinnorna, hur man föder stora bebisar och hur man på bästa sätt snoppar av sura barnmorskor?! Annars är det kanske hög tid nu :lol:

Åh så kul! Fler kusiner åt folket! ......Päivi...?!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jannika!
Nog för att jag har mjölk i brösten och gröt i skallen, men säg - är det inte TORSDAG idag?
Kusin på utflykt??!

Kram
Jannika

Inlägg av Jannika »

Japp. Syrrot med blivande pappan är inkvarterade på förlossningen. Min mamma tyckte det var lika bra, haha! Och hon är stenbock! (För alla oinsatta i astrologi så är stenbockar lugna praktiker som inte brukar stressa eller hetsa upp sig i onödan).

Min mormor kommer hit till helgen för att fira sin 80-årsdag med alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Vi hade ju tänkt att lilla kusinen skulle vara med men nu tror jag att det kan bli snävt. :lol:

Nagelbitare!

Kram Jannika
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: :lol: :lol:
Spännande, håll oss underättade.

kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Elle

Inlägg av Elle »

Spännande!!! Lova att uppdatera så fort du vet. Nyfiken, jag :oops: bara lite...

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"