Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nancy skrev:mannen i skoaffären verkar ungefär lika finkänslig som Al Bundy...
Jamen :shock: :shock: :shock: :!: Det VAR ju han!!! Tack kära du för dagens asgarv :lol: :lol: :lol: :!:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Den här veckan fegar jag från vågen.... :o :? :x Jag har haft ett KRAFTIGT återfall i socker- och fett-träsket och försöker förstå vad det beror på. Är det helt enkelt så att när man är FÖR "duktig", då slår kroppen bakut efter ett tag?

Jag tittade på "Du är vad du äter" för några dagar sedan och tjejen i det programmet hade diagnostiserat sig själv ganska bra. Hon var helt på det klara med att hon åt för att dämpa sin ångest. Själv har jag haft drag åt det hållet innan, men känner inte sådana tendenser nu. Nej, det är precis som att kroppen vill ha mer fett och socker. Ska den få det?!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gablex: Hoppas att du hämtat dig från Bundy-mötet nu :wink:

Angående att fega från vågen så vet jag precis hur det känns. Man veeeet (eller anar åtminstone) att resultatet inte blir vad man hoppas på så därför skonar man sig från pinan.

Angående kroppens sätt att reagera så har jag inga bra svar. Kan säga att oavsett "diet" (och jag har provat många...) har jag förr eller senare alltid hamnat i ett läge då man struntat i dess regler och rumlat runt lite i syndaträsket innan man kommit på banan igen.

Sen rapport från Fullkornsön (datorn knasade sig i fredags):
vikt: 56 kg dvs samma som förra veckan

:heart: Stor, stor kram från Nancy
Lua

Inlägg av Lua »

Hej alla :!:

Här går det bara bra! Jämnviktsön är ett hyfsat behagligt pläjs, faktiskt.
Gablex skrev:Är det helt enkelt så att när man är FÖR "duktig", då slår kroppen bakut efter ett tag?
Så har jag upplevt det. Var noga med att äta ditt fett varje dag. Om jag slarvar med det blir jag hysteriskt sugen. Tänk också förebyggande i övrigt: ät ordentligt till varje måltid så håller du nog suget borta. Om det inte är pms förståss... då hjälper inget för mig. Då gäller det bara att minimera skadorna :lol:

Kram Lua. :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Vinkar till Lua som sitter där på Jämviktsön och solar sig i glansen av sina bedrifter :wink: 8) :lol: VÄL värd detta såklart :lol: :heart:

Hur mås det alla inför imorgon :?:

:-$ Tror jag gör som Gablex gjorde förra veckan...

Det bor ett vargahungrigt monster i mig som ryter med ilskna vrål efter de konstigaste maträtter... :P :evil:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Äh, glömde ju skriva att det är jättekul att du tittar in Lua :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Jaha Nancy! Är det DU som är monstret hemma hos er? Då förstår jag. :wink:

Heja Gablex! Jag tror som Lua att du kanske behöver lite mer av det goda fettet om du är svårt sugen hela tiden. Eller så kanske din kropp inte ska vara smalare än så här för att vara nöjd. AC i skytten vet du, siktar mot stjärnorna... :lol:

[quote=Lua"] minimera skadorna[/quote]

Haha! Tack för det fnisset. Hur går det med revyandet? Du måste ju bli pinnsmal av att kasa runt på scenen och hålla på och vara nervös innan. Då kan jag aldrig äta.

Kram på er duktiga från fetknoppen Jannika
Lua

Inlägg av Lua »

Tack för era trevliga hälsningar :heart:

Revyandet går toppen! Men med det där rännandet på scenen följer också lite bubbel och ost och kex och godis och snabbmat mellan föreställningarna :wink: Men herregud! Det är ju en kort period. En gång är ingen gång...

Kram Lua. :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Kramar till fetknoppen Jannika (sure, tror jag inte ett dugg på), minimal damage-Lua, tjusiga Gablex och alla ni andra som är efterlängtade skall ni veta. Fast menar såklart inte att pressa någon.

Rättelse (just in case): Syftar såklart inte på bebisen som ett monster utan själva graviditeshungern i sig...

Alltså jag fattar inte detta: alla gravidböcker berättar att man "i början av graviditeten inte behöver mer energi än vanligt och i slutskedet möjligtvis ett extra mellanmål bestående av en liten smörgås och ett glas mjölk". Typ.

:evil: Varför är man då så jäkla hungrig för, va, VA :?: Varför sliter det i kroppen likt en Fenrisulv på väg att sluka hela solen eller åtminstone hela kylskåpet :roll: :shock: :?:

Att Nancy fegat vågen denna vecka kanske inte är svårt att lista ut... :roll:

Puss på er :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jag tar en liiiiiiten paus just nu :oops: :oops: :oops: :!: Min kropp behöver FETT! Jag försöker hålla mina points någotsånär och motionerar också en hel del, men avstår från vågen tillfälligtvis.

Hur var det nu med AC i Skytten :oops: :D ... Fast det ska nog gå så småningom! Jag har fått Mr Cool att lova mig en belöning när jag kommit i mål...
Gablex

Inlägg av Gablex »

Lua skrev:med det där rännandet på scenen följer också lite bubbel och ost och kex och godis och snabbmat mellan föreställningarna :wink:
Fasen vad det där lät glamoröst Lua! Härligt! Njut!

Och Nancy, kan vi enas om att vi låter våra kroppar tala till oss?! Min kropp vill som sagt ha FETT. Din kropp vill ha ett helt kylskåp. So fine. Låt den få det då, den har säkert rätt! (jag undrar när min kropp kommer att vilja ha danskt rågbröd & havregrynsgröt, jag är lite orolig för att jag har överdoserat och aldrig kommer att kunna äta det igen!)
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Haha! :lol: Du är ju så dj-la rolig! Tack för skrattet till lunchfikat.
Gablex skrev:Och Nancy, kan vi enas om att vi låter våra kroppar tala till oss?! Min kropp vill som sagt ha FETT. Din kropp vill ha ett helt kylskåp. So fine. Låt den få det då, den har säkert rätt! (jag undrar när min kropp kommer att vilja ha danskt rågbröd & havregrynsgröt, jag är lite orolig för att jag har överdoserat och aldrig kommer att kunna äta det igen!)
Och du har rätt Nancy, så farligt fet är jag inte. Fet JA, men fetknopp kanske var att ta i. Har precis varit hos tandläkaren och inte ett hål så långt röntgen nådde. Sköööönt. Min stora fobi - borra i horisontalläge. Blä.

Kram Jannika[/quote]
Gablex

Inlägg av Gablex »

I dag har jag joggat. Då talade kroppen, kan jag berätta. Den SKREK "Nej, nej, snälla, sluta - jag gör vad som helst bara jag slipper!" Fast jag måste lägga mig i träning nu om jag ska springa på Champs Elysées på långfredagen (kolla ödle-tråden för förklaring :lol: :roll: )!!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika: Måste du verkligen ligga ner då de borrar :?: Eller är det själva borrningen du inte tycker om (fast vem gör det...) Sen hade jag tänkt skriva nåt riktigt ekivokt om horisontalläge men man får ju försöka sköta sig lite... :roll: :wink: :lol:

Gablex: När reser ni :?: Och du, även om du skulle ha nåt enstaka kilo kvar så är din prestation ENORM, glöm inte det :heart:

Fullkornsön: Måste byta namn för min kropp fixar inte så mycket kolhydrater som diabetesmottagningen vill ha det till, långsamma eller ej. Åt rågflingegröt igår och blodsockret blev skyhögt :evil:

:idea: Nu tänker jag ENBART lyssna på mig själv och vad sticken i fingret säger. Annars blir det toksnurr och jag kommer att rusa upp i vikt i rena förvirringen. Ligger redan minst ett kilo över min "plan" och jag har ingen lust att bli så tung som sist, orkar inte det med min värk.

:heart: Kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Haha Nancy! DEN sortens borrande i horisontalläge behövs inte efter fyra barn. Borrandet alltså, det är god passage. :oops: :lol:

Jag har fått tandläkar-borrande-skräck efter en lagning i ung vuxenålder då bedövningen inte tog. Men det har blivit bättre i äldre vuxenålder. Däremellan var det stor panik och öppna tårkanaler varje gång. Skitpinsamt. Och om nån tyckte synd om mig blev det etter värre, då gick det inte att hejda. Det är rent praktiskt jättesvårt att laga tänder på nån som snorar och skvalar och jag lyckas dessutom alltid få de blödigaste tandläkarna som inte klarar av en deprimerad och lite missmodig inställning utan ska dutta till förbannelse med mig. Blir INTE bättre av det. INTE. Men de senaste åren har jag inte behövt fixa eller ordna till gamla lagningar så då har det gått bra. :D

Har du flyttat från Fullkornsön nu?

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"