Kotte påväg

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Nää fattar väl jag att det inte är för att det är så kul att jobba :) ! Kan förstå att det finns en massa anledningar till att jobba så länge och då menade jag mer att det är strongt att stå ut med det. Så hatten av för dig!
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

I know I know...
måste bara pladdra på i den här tråden så det blir någon volym på det hela! :D
blomman

Inlägg av blomman »

Jag sitter här och lurar på om jag ska slänga ut mina förlossningsberättelser..

Skönt att du blivit klar med allt på jobbet så du kan slappa utan det där lilla dåliga samvetet.. som man inte ska ha, men lätt får ändå!
kattklo

Inlägg av kattklo »

det ska du!
här, i denna tråd! det är rätt forum serru.
blomman

Inlägg av blomman »

Får jag inte ha en egen tråd menar du? :shock:
kattklo

Inlägg av kattklo »

JO!
ännu bättre!
blomman

Inlägg av blomman »

Vad bra!
Då ska jag plita ner mina berättelser från biblioteket :wink: !
Elle

Inlägg av Elle »

Hur mås det idag? Hur många dagar är det kvar till BF?

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jo du Elle, det är 4 dagar kvar!
:shock:
Börjar låta hemskt kort!

Jag skällde inombords på vår kära BM idag. :) Hade en tid hos henne i morgon som jag givetvis ställt in mig på, hängt upp min verklighet på, ja du vet, det blir så viktigt med dom där besöken, helst i slutet tycker jag.
Och så ringer hon idag och ställer in!! Jag kan förstås få komma på måndag, men då till en annan BM (men då är det ju BF!!!). Jag valde på onsdag och då till henne. Har inte lust att byta just nu.

Vet inte varför det ska vara så himla stor grej egentligen... bara det att nu får jag ju inte bekräftat att kotten har sjunkit ner lite eller andra spännande grejor!

Desstutom ville jag ju ha stick i fingret och järnspruta i rumpan! Så var det ju. Sablars, det hade jag helt glömt bort.

Också lite gissningar på det! Jag tror på kille och Ludvig på tjej.
Jag tycker den här gravven har varit jätteannorlunda än den med K så är det en tös så kommer jag aldrig ta det för ett tecken något mer.
8)
Elle

Inlägg av Elle »

:evil: Jag skickar lite arga tankar till henne.. Jag förstår att du blir besviken! Man är ju så sugen på att få reda på om något är på gång eller ej.. Men är du orolig eller vill ha en koll så tveka inte att ringa dit i helgen. Jag fick komma dit för koll och hinnsvepning en söndagskväll :D

Jag gissar på en pojk! Har ni några namnförslg?

kattklo

Inlägg av kattklo »

Koll och hinnsvepning säger du... hur många dar före/efter BF var det?
Jag har ju fått känslan av att vår BM inte gillar vaginala kollar ihuvudtaget?!! (Ungefär som om jag älskar dom :lol: )

Varför ville du in och kolla?

Ja som det känns nu kanske vi inte hinner kolla alls förrän det är skarpt läge och det går väl bra det med men man är ju så N Y F I K E N!

Namn ligger lite på vänt just nu. Måste se vem som kommer ut. Måste smaka på namnen ihop med någon.
Alla namn låter typ så fula om jag bara säger dom. :shock:

Ludvig tror inte att jag- som den tjej jag är- kan föda någon med snopp. :lol:
Så jag har sagt att han får väl föda sönerna i den här familjen.
Elle

Inlägg av Elle »

Jag hade gått 6 dagar över BF vid första hinnsvepningen och anledningen till att det blev på helgen var att min BM jobbade då och de hade lugnt på avdelningen. Det var vad hon "erbjöd" för att hjälpa det hela på traven. Sedan gjorde jag nästa hinnsvepning på överburenhetskontrollen i v 41+3.

Så det var inte jag som initierade kollen utan min BM märkte på mig att jag började tappa hoppet om att det någonsin skulle komma ut någon bebis :roll: och hon ville göra det som gick för att ge hjälp på traven.

Om du går över BF så kommer ni att lägga upp en "plan" för ev undersökningar och annat. Men vi får hoppas att det inte blir aktuellt för dig :wink:

Elle

Inlägg av Elle »

Ho ho kattklo? Är det bebis på gång kanske, SPÄNNANDE \:D/

kattklo

Inlägg av kattklo »

Nej nej, men lite spännande är det ändå. :D
Tänk att det bara kan sätta igång, från 0 - 100!
Med Karla var det stor blödning plask i sängen klockan 0400. Jag hoppas på en mer uppbyggd spänning den här gången.

2 dagar kvar till BF! Ludvig har gissat på idag men se där tror jag att han får fikon.

Jag roar mig med att baka vetelängder i dag. Det luktar så gott och så är det kul att göra något med K, nu när jag för det mesta ligger utslagen någonstans.
Karla satte koncentrerat kaveln i i den jästa degen så där blev många runda hål. Mycket fint mönster. Sen smular hon jäst förstås, rör bunke och vispar ut mjöl över bakbordet.
Sen är vissa moment läskiga och då tackar hon för sig och går iväg till sitt. Till exempel när all deg väller ut över bakbordet.

Jag hälsade på en 10-dagars i går. Herre vad små! :shock:
Tur på nått sätt, jag hade ändå föreställt mig att det var en 1 1/2 åring som skulle komma ut. Men det är ju ett pytte-pyre.

Låtom oss blanda högt och lågt i den här tråden.
vi kör med tygisar till Karla och är följdaktligen mkt ointresserade av blöjpriser. Köper ett paket då och då, för enisar är bättre på natten, men vi åker inte till särskilda affärer för det.
Men nu! Med Karlas enstaka paket och kotten som kommer ha enisar helt i början blir vi väl storkonsumenter. Vi bor stort nog för att lagra.
Stockholmare!
Var finns det bra dilar? Var kan man få tre paket för priset av två eller liknande?

KRAM!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Inga känningar än, kattklo?
Det där med vilja att hjälpa naturen på traven med en hinnsvepning - den varierar visst kraftigt mellan olika barnmorskor. Min goa barnmorska var minst lika otålig som jag och gjorde hinnsvepning 11 dagar före BF, efter att hon konstaterat att det var "mjukt, gynnsamt, buktande hinnor, öppet 3 cm och livmodertappen var utplånad... fikonspråk, fikonspråk...). Men hennes intryck var att det mest är BM som har jobbat på förlossningen som är villiga att utföra dem.
Kanske du borde gå till en annan BM på måndag och snyfta lite om ömma fogar (eller varför inte som jag - inflammerade bihålor...?? :lol: )
Håller tummarna för att det blir kotta snart!!

Engångsblöjor kan du köpa prisvärt på de flesta storköp, tippar jag. Vi köper våra på Prisextra och betalar en dryg 100-lapp för ett paket till Hugo. Enligt den blöjhandlande sambon får man köpa ett paket för 95 kronor om man handlar övriga varor för 500 kronor. (Han har skaffat prisextrakort nu också :lol: ) Småblöjorna kostar ju inte så mycket, men de går åt i en rasande fart. "Mat, mera mat och sen ännu mera mat" åker ju rakt igenom... :lol: :lol:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"