Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

AnnaO :heart: Tack för att upplyser :idea: jag trodde "en gång vittne, alltid vittne" spännande att få inblick, tack igen.
Jag tycker du är jätterolig, jag. Men IG? Jag visste inte ens att Anna delade ut betyg i de olika verktygen?
Nä det kan man nog inte påstå att hon gör :shock: Det är MIN tolkning av hennes :lol: missnöjda :lol: uppsyn när vi skulle lägga Mio, att hon behöver lite mer hallaballo rådde ingen tvivel. :lol: :lol: :heart: :heart: Det roligaste som hände i Mios lilla härliga liv idag var en planka på en trapp, som satt lite lite lite löst, och när hon satte foten där så vickade plankan till litegrann, oj oj vad skojsigt, skrattade högt och alla förbipasserande blev glada på köpet. Då blir jag aldeles glad i :heart: och tycker att jag har världens sötaste unge, vilket jag ju har. Ni har väl sett den länkade bilden när hon ätit jordgubbar.

Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev: Nu är det väl snart slutspurt för Projektet, eller? Uppdatera! Blir det party? Är vi bjudna? Kommer prinsen bjuda på sju sorter och dansa all night long?
:lol: :lol: :lol:

Hehe - ni är välkomna till Paris! 40-årsdagen tänkte jag fira med en MEGAstor tårtbit på Café Angelina på Rue de Rivoli, så vi kan väl ses där vid 15-tiden?! Jag lovar att ha en röd nejlika i knapphålet :wink:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Åh la la! Trevligt! Så Café Angelina är något du rekommenderar även för mig? :wink:

Hotell? Romantiska lågbudget?

Vilka följer med? Mr Cool antar jag. Barn? Familj?

Kram Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

Angelina är en klassiker! Ett riktigt gammeldags kondis i art déco-stil (i varje fall förra gången jag var där). Man går dit & äter smarriga bakelser och dricker varm choklad (som de är särskilt kända för).

Den här gången ska vi bo dyrt & fint... men jag har bott på alla sorters ställen i Paris så jag kan rekommendera nästan vad som helst :wink:

Det blir bara jag & Mr Cool (du aaaaanar inte vad det smeknamnet passar honom!). Storprinsen är inte till sin fördel i storstäder och ärligt talat behöver vi ibland andhämtningspauser. Det låter kanske hemskt, men det är the honest truth.

Jag har börjat göra upp ett program för vår 4-dagarstripp. Det ska bli SÅ HÄRLIGT! Och jag hjälper gärna till med ett program för er resa... 8)
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh...Paris... :heart: När jag var där missade jag typ allt jag ville se :? för de jag reste med var inte så intresserade #-o

:roll:

/Fjällmor
blomman

Inlägg av blomman »

Vad härligt det låter Gablex!

Vi var i Paris när Mira var 3 och Felix 1.
Vi hälsade på en tjej och promenerade hela dagarna, vilket jag älskar, för då får man se allt. Man går genom alla möjliga typer av kvarter, stannar i parker så barnen får leka, träffar folk, känner på atmosfären.
Mira ansåg för övrigt att ett avstånd på 25 meter från föräldrarna är helt ok i en 8 miljonersstad där man inte kan språket... :wink:

Fast det var ganska smutsigt...

Jag kommer vid 15-tiden! Fast jag kör på röd ros.. :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fjällfolket skrev:åh...Paris... När jag var där missade jag typ allt jag ville se för de jag reste med var inte så intresserade
Och när JAG var i Paris så missade jag också typ allt, för maken låg.... just det... MAGSJUK :shock: :( . På vår första tu-man-hand-grej sen vi blev föräldrar!

Och jag var skensjuk som få. Låg skavfötters i sängen och kände efter hur illa jag mådde. Vilket jag ju inte gjorde :roll:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nämen Tinis & Fjällmor - vilken otur!! Ni får kanske också möta upp på Café Angelina för att ta revansch... :wink:

När vi letade hotell inför den här vistelsen kollade jag ganska mycket på www.tripadvisor.com. Där var det någon som berättade att de hade varit ute på en joggingtur en morgon och sprungit sträckan Tuilerierna - Place de la Concorde - Champs-Elysées tur/retur. DET har etsat sig fast så mycket att jag tänker packa ner joggingskorna och köra samma runda :shock: :lol: (hotellet ligger vid Tuilerierna). Snacka om 40-årskris :roll: :roll: :roll: :D

Vad har ni för drömresa?
Gablex

Inlägg av Gablex »

blomman skrev: promenerade hela dagarna, vilket jag älskar, för då får man se allt.

Jag kommer vid 15-tiden! Fast jag kör på röd ros.. :wink:
Håller helt med - och välkommen till Angelina! Vilken sorts tårtbit vill du ha? :D
blomman

Inlägg av blomman »

Jag vill nog ha en stooor bit med mycket grädde!
Alternativt nån moussetårta. Och en kaka, eller tre.
Vi skulle frossa,va? :lol:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Det låter gott! Jag tror att jag kör på en stor bit chokladtårta, också med mycket grädde.... =P~ =P~ MUMS! Nu är det nog dags för lunch :D
K-ina

Inlägg av K-ina »

Nääe!

Nu tycker jag att ni är taskiga! När man åker till Paris på tu man hand så ska man väl inte behöva dras med hela forumet! Jag tänker hålla mig hemma! :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
blomman

Inlägg av blomman »

Gablex skrev:

Hehe - ni är välkomna till Paris! 40-årsdagen tänkte jag fira med en MEGAstor tårtbit på Café Angelina på Rue de Rivoli, så vi kan väl ses där vid 15-tiden?! Jag lovar att ha en röd nejlika i knapphålet :wink:
Du menar att jag inte ska ta det här på allvar! :shock: :D

Med tanke på sambons ovilja mot resor så är risken minmal... :(
Jag hade ju gärna käkat tårta.
K-ina

Inlägg av K-ina »

:shock: Jag trodde det här var en seriös tråd! :wink: :lol:

Jag har förövrigt redan varit i Paris...

På tågluff, 20 år...
kompisen längtade hem och ville ligga kvar på hotellrummet. Jag vågade mig inte ut själv... :roll:
Dagen därpå åkte vi iväg för att se Jim Morissons grav vilket vi ansåg vara allmänbildande - därefter drog vi till Champs Elyseé för att leta rätt på McDonalds. :shock: Vi hittade ingen, köpte några äpplen, massor med choklad och läsk och gav oss tillbaka till hotellrummet igen! :lol:
Dagen därpå åkte vi till Frankfurt!

Tror nog att jag ska försöka mig på den där stan igen nån gång!!! :D
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej vänner!
Gablex skrev:Det blir bara jag & Mr Cool (du aaaaanar inte vad det smeknamnet passar honom!). Storprinsen är inte till sin fördel i storstäder och ärligt talat behöver vi ibland andhämtningspauser. Det låter kanske hemskt, men det är the honest truth.
Jorå, det anar jag. Med Månen i stenbocken hetsar man inte upp sig i onödan direkt. Och har förmåga att se långsiktigt och sätta sina egna känslomässiga behov på vänt länge om de praktiska omständigheterna gör att man inte kan ta hänsyn till dem. På gott och ont naturligtvis, som med allt. Men om de väntar för länge blir de sjuka istället. De är fantastiska att hålla i handen i krissituationer, lugna, sansade med överblick. Bra chefsegenskaper. Och som sambo till dig gissar jag. :wink: :lol:

Inte behöver du ursäkta att du vill fira med kärleken bara. Hade det varit kul för Gab hade ni tagit med honom men det är det ju inte.

Jag lovar att INTE dyka upp men jag kommer sitta härhemma med en nejlika i knapphålet istället (jag får ändå inte igen mina byxor, haha!)

Jag skulle vilja resa med barnen och hälsa på deras fadderbarn! Fyra drömresor alltså.

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"