Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jaha... :? Har varit rejält dålig och förkyld i veckan, fast värst har det varit (och är) för Clara, som fått sin livs första penicillinkur. Skönt att hon klarat sig utan i nästan 7 år i alla fall! :D

Sååå..träning orkade jag inte med :shock: mer än ETT pass, idag, step-up. Ändå något. Känner mig piggare nu, så nästa vecka kör jag på igen :!:

Hur mår du LO/???

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Rapport från Östersund

Jogga måndag och torsdag, SKÖNT, även om det var skitseeegt att ge sig ut i måndags. Batteriet i min mp3 var urladdat när jag skulle ge mig iväg. Fick ladda upp det en halvtimme först. Satt med träningskläder i soffan och funderade allvarligt på att bara sitta kvar. Min sambo sparkade iväg mig. TACK

Fredag, slutade tidigare och tog med båda barnen till badhusparken. En halvlång promenad, men med barnvagn + ståbräda är det rätt svettigt i uppförsbackarna. Att hålla reda på Malte bland allt folk på isen, isborgen, lekplatsen är också rätt energikrävande (Vega vill mest gunga, så henne ser man hela tiden)

Lördag, promenad till Friskis. Vega i vagnen. Tog en halvtimme ungefär. Superskönt. 7 minusgrader och SOL. Sedan gympade vi tillsammans i en timme. ( familjelek, men jag försöker hoppa och springa lika mkt som de små..passar på liksom :wink: )

Nöjd med veckan.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

anna skrev:Jaha... :? Har varit rejält dålig och förkyld i veckan, fast värst har det varit (och är) för Clara, som fått sin livs första penicillinkur. Skönt att hon klarat sig utan i nästan 7 år i alla fall! :D

Sååå..träning orkade jag inte med :shock: mer än ETT pass, idag, step-up. Ändå något. Känner mig piggare nu, så nästa vecka kör jag på igen :!:

Hur mår du LO/???

kram anna
Usch vad jobbigt!
Vad gullig du är som frågar efter mig :D
Jag/Vi mår bra. Hela familjen! Jag var ju fortfarande lite hängig i måndags, så första träningen var i onsdags och sedan lördag. Härligt att komma igång igen.
Idag blir det ren fridans på kvällen. Jätteroligt. Det handlar mycket om att våga släppa loss. Både mentalt och fysiskt.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Lovis

Inlägg av Lovis »

mutter...mutter....här har det inte tränats alls. Förkylningen håller i sig.
Hoppas på bättre kommande vecka.
MEN så duktiga ni är alla andra! Jag blir så inspirerad av dig LindaVega, jag måste komma igång med löpningen.
LindaVega! Ang. Friskis, det står att familjejympan är för barn från ca 3 år. Kan man ta med sig en 2,5-åring?

Kram!
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej på er!

Vi har varit i Dalarna och njutit av snö och sol. För min del blev det ganska mycket barnpassande eftersom maken är betydligt säkrare på att att ha 4-åringen mellan benen i backen. Men en lång runda längdskidor blev det. Härligt!

Här på slätten är det vårtemperaturer och barmark så nu ska jag försöka hålla i löpningen som påbörjats.

Heja på i veckan, alla!

Tinis
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag hade ont i ryggen hela förra veckan, så det blev ingen träning alls... Först idag känner mig hyfsat bra, och ska försöka gå på yoga i morgon.
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Lovis: hmm har de inte samma program på Friskis i hela Sverige? I Östersund är "åldersgränsen" 2 år (2-6 år) men det är många som går med två barn, där det yngsta är runt 1.5-2 år Det är ju valfritt hur mycket man vill/kan följa med i rörelserna, viktigast är ju att man har roligt tillsammans + att det är ett bra tillfälle att få springa av sig ordentligt.

Vi började gå förra våren när Vega precis hade fyllt 2 år och nu när hon nästan är 3 följer hon med i alla rörelser ( gå på tå, hälarna, bra koordination mellan händer och fötter)

Roligast är ändå efter gympan, när man får vara kvar och leka i hallen med redskap och annat. Vega hänger i ringar, klättrar i ribbstol, slår kullerbytta på matta och springer runt. Eftersom vi mest är hemma på dagarna känns det som ett bra tillfälle att få träffas och vara med andra barn en stund + att det känns jätteroligt att se hur hon utvecklar sin motorik hela tiden. Förra gången gick hon balansgång på en bom. Jag gick bredvid, beredd att hålla handen eller ta emot ( det var ju en tjock matta under också) men hon gick stadigt framåt. Vega är ju en försiktig liten tjej i vanliga fall, men på gympan tar hon verkligen för sig på sitt sätt.

Till hösten får nog Malte följa med också (han lär ju mest springa runt på egna äventyr till att börja med)

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Lovis

Inlägg av Lovis »

Tack för svar Linda, i Borås står det "lämplig ålder ca 3-6 år". Men då ska jag kanske ändå prova på detta. Ingrid är en väldigt försiktig liten dam och inte så rörlig så det kanske skulle vara roligt för henne. Dagarna här är väldigt lugna så något kul kunde vara skoj att göra.
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Första passet :!:

\:D/

Bet ihop om huvudvärken, satte in dvd'n "Fit Mama post natal" och körde de första 20 minuterna... svimfärdig? Ja. Svettig...? Jo. Pannknack from hell? :twisted: Jupp.

Men på G...

/Fjällmor
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Nämen fjällmor!! :o :cry: :) :heart: Nä, nu blir jag lite orolig för dig, :shock: ta det LUGNT! Du har ju för 17 knappt fått ut ungen än!

kram anna
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

anna skrev:Nämen fjällmor!! :o :cry: :) :heart: Nä, nu blir jag lite orolig för dig, :shock: ta det LUGNT! Du har ju för 17 knappt fått ut ungen än!

kram anna
:heart: O:) Hon är en månad nu... och doktorn vill ha igång mig för cirkulationens skull. Se min tråd på barnaväntan..

Tack för omtanken Anna, inga avancerade övningar här - jag lovar!!!

/Fjällmor
Ottilia

Rapport söndag 24/2

Inlägg av Ottilia »

Hej alla!

Här kommer min träningsrapport:

Måndag: Promenad i 1h och sit-ups.

Tisdag: Min lillasyster kom hem från London. Fikade och sen sprang vi på stan i 3 timmar (räknas det? :wink: )

Torsdag: Promenad i skogen 45 min.

Söndag: Lek i sandlådan i 2h tillsammans med Maja och hennes kusin. :D

Som ni märker så är det pyttelite motion för mig just nu. Är riktigt trött nu i slutet av den första behandlingsomgången. Mina värden är inte på topp, så jag orkar inte så mycket. På torsdag nästa vecka är det dags för den andra omgången cyto. Hoppas hinna med en prommis innan dess.

/Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Här är min rapport!
Först vill jag tacka Ottilia för att du skrivit i tråden :thumbsup: . Jag läste inte ens, bara konstaterade att jag skulle skärpa mig och pallra mig iväg. Hade bestämt mig igår och i morse, men nu i eftermiddag var det segt...

Rapport då:
NIA-pass i måndags
Rask promenad 30 minuter i onsdags
NIA-pass söndag

Jag börjar känna av foglossningar :( Men jag ska leta fram mitt bälte som jag kan ha när jag tränar.
Det är en utmaning att ta ut rörelser i överkroppen när man bara flyttar fötterna lite. Inte minst för hjärnan :)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Sussi

Inlägg av Sussi »

Ingen träning på 2 veckor :twisted: Först ryggont, sen någon märklig form av magsjuka som drog runt i hela familjen över en vecka... I morgon ska jag träna!!!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ottilia, det är fantastiskt att du orkar NÅGOT öht :!: :heart:

Ja, här kommer en rapport från en som blivit FRISK nu :!: :D \:D/

tis: motionscykel en dryg timme + lite situps
fre: aerolates 1 tim
sön step-up 1 tim, 15 min. Tog även idag vikter i händerna hela passet, jag hade tänkt att få lite kontur-armar till sommarn 8) :oops: :wink:

Jag är jättenöjd! :D

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"