Kotte påväg
-
kattklo
Kotte påväg
Nu gör jag en kottetråd!
Det är snart skarpt läge.
Förutsättningarna lyder:
BF om 10 dagar. 25/2.
På Södra BB där jag är inskriven får jag max gå 2 veckor över tiden, de kan hjälpa en lite på traven så man hamnar inom den tiden.
Så blir det Södra sä är det MAX 24 dagar till Kotten är ute.
Jag är livrädd kontra blasé. Känns otillåtet.
Jag skyller på jobbet och allt annat som tagit så stor plats i mitt liv de senaste månaderna. Jag har inte hunnit längta, inte hunnit tänka, drömma, boa. Allt det där man "ska" göra som blivande mamma.
När jag är livrädd är jag det för att allt annat står mig upp i halsen. Jag har nosat på den bekanta väggen på grund av jobbet och nu är jag livrädd för att jag inte ska mäkta med. Att jag inte är värd den här vackra varelsen..att jag gapar efter mycket...
När jag är blase', ja då är jag väl just det. Jag längtar inte efter att bädda en sovplats. (Inte mer en en kvart om dan iaf), jag vill inte gå och handla handla handla.
Måste äta!
Det är snart skarpt läge.
Förutsättningarna lyder:
BF om 10 dagar. 25/2.
På Södra BB där jag är inskriven får jag max gå 2 veckor över tiden, de kan hjälpa en lite på traven så man hamnar inom den tiden.
Så blir det Södra sä är det MAX 24 dagar till Kotten är ute.
Jag är livrädd kontra blasé. Känns otillåtet.
Jag skyller på jobbet och allt annat som tagit så stor plats i mitt liv de senaste månaderna. Jag har inte hunnit längta, inte hunnit tänka, drömma, boa. Allt det där man "ska" göra som blivande mamma.
När jag är livrädd är jag det för att allt annat står mig upp i halsen. Jag har nosat på den bekanta väggen på grund av jobbet och nu är jag livrädd för att jag inte ska mäkta med. Att jag inte är värd den här vackra varelsen..att jag gapar efter mycket...
När jag är blase', ja då är jag väl just det. Jag längtar inte efter att bädda en sovplats. (Inte mer en en kvart om dan iaf), jag vill inte gå och handla handla handla.
Måste äta!
-
Fjällfolket
Re: Kotte påväg
Åh va spännande att det närmar sig!
/Fjällmor
Varför otillåtet...? :-kkattklo skrev: Jag är livrädd kontra blasé. Känns otillåtet.
/Fjällmor
-
kattklo
För den här modersbilden som cirkulerar.
Jag ser oftast igenom den, men ibland sitter den den heliga modern på axeln likt förbannat och säger åt mig hur jag borde vara, hur jag borde känna...
Äh. Jag njuter också. Av att dyka in i kaos. Av magen som håller på att lossna från sina fästen och studsa bort längs golvet. Av att vara mitt i skiten.
Jag ser oftast igenom den, men ibland sitter den den heliga modern på axeln likt förbannat och säger åt mig hur jag borde vara, hur jag borde känna...
Äh. Jag njuter också. Av att dyka in i kaos. Av magen som håller på att lossna från sina fästen och studsa bort längs golvet. Av att vara mitt i skiten.
Jag tycker att du ska försöka må bra av att vara hemma. Låt bli att känna press över vad du ska ha för förväntningar, tankar och känslor.
Ta det lugnt! Ta hand om dig, Ta vara på din tid hemma, som din egen!
Njut när du kan, men känn inte dåligt samvete när du inte gör det.
Varm kram och lycka till!
Kram!
/LO
Ta det lugnt! Ta hand om dig, Ta vara på din tid hemma, som din egen!
Njut när du kan, men känn inte dåligt samvete när du inte gör det.
Varm kram och lycka till!
Kram!
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Kattklo, BORT med alla dessa "borde-tankar"! Var i nuet, NJUT, ta dagen som den kommer och gör det DU känner för.
Jag är svårt avundsjuk för att du ska föda på Södra BB, vilken plats, vilka människor! Jag bara LER när jag tänker på vår förlossning där, den var alldeles UNDERBAR!
Tjoa till om jag kan göra något, du vet var jag finns
Elle
Jag är svårt avundsjuk för att du ska föda på Södra BB, vilken plats, vilka människor! Jag bara LER när jag tänker på vår förlossning där, den var alldeles UNDERBAR!
Tjoa till om jag kan göra något, du vet var jag finns
-
kattklo
Tack sötnosar!
Klart en kotte kan komma tidigare också, men jag är så inställd på att det inte blir så. Jag har ju slutat jobbet med en idé om att jag ska hinna vila åtminstone 10 dagar. Vi får se...
Japp, det är tack vare dig Elle som jag tänker att det kanske blir Södra BB ändå, även om jag går över tiden.
Om dom ändå kan hjälpa en, en lite smula.
Jag har ju samma BM som du hade också.
Det enda som skulle göra att det inte blir Södra är om det går för fort, då vill inte Ludvig köra in till stan utan då tar vi Huddinge som ligger ett stenkast bort.
Det ska bli spännande att se hur den här förlossningen startar. Jag hoppas på klassiska värkar som vi kan klocka i TV-soffan.
Klart en kotte kan komma tidigare också, men jag är så inställd på att det inte blir så. Jag har ju slutat jobbet med en idé om att jag ska hinna vila åtminstone 10 dagar. Vi får se...
Japp, det är tack vare dig Elle som jag tänker att det kanske blir Södra BB ändå, även om jag går över tiden.
Om dom ändå kan hjälpa en, en lite smula.
Jag har ju samma BM som du hade också.
Det enda som skulle göra att det inte blir Södra är om det går för fort, då vill inte Ludvig köra in till stan utan då tar vi Huddinge som ligger ett stenkast bort.
Det ska bli spännande att se hur den här förlossningen startar. Jag hoppas på klassiska värkar som vi kan klocka i TV-soffan.
-
kattklo
En dag närmare.
I dag har vi haft besök, lite bak, lite stök, lite matlagning. Mycket trevligt.
Jag sov en timme på eftermiddagen, gäster till trots. Måste göra det nu, ligger vaken varje morgon från 3 ungefär.
Vet inte om det här lilla huvudet kommer att fixera sig eller ens ädras till ruckbart. Hur har ni omförderskor haft det? Någon med helt rörligt huvud ända fram till värkar? Vad händer då?
Tänker att om ingenting trycker på hur ska då det börja öppna sig och hinnorna utsättas för tryck och allt sånt där som man tror sätter igång det hela?
I dag har vi haft besök, lite bak, lite stök, lite matlagning. Mycket trevligt.
Jag sov en timme på eftermiddagen, gäster till trots. Måste göra det nu, ligger vaken varje morgon från 3 ungefär.
Vet inte om det här lilla huvudet kommer att fixera sig eller ens ädras till ruckbart. Hur har ni omförderskor haft det? Någon med helt rörligt huvud ända fram till värkar? Vad händer då?
Tänker att om ingenting trycker på hur ska då det börja öppna sig och hinnorna utsättas för tryck och allt sånt där som man tror sätter igång det hela?
Bor du ett stenkast från HS?
Gör jag med!
I Huddinge Centrum, tills för ett år sedan. Bodde i Flemingsberg tills dess, så jag har bara gått över bron för att föda mina ungar
/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Du gör SÅ rätt i att vila dig i form!
Och mina barn har varit ruckbara fram tills dess de fötts, det man kan tänka på är att om vattnet går och det är rörligt/ruckbart, så ska man inte stå, då det finns risk att navelsträngen halkar ner och syretillförseln stryps!
Kramar i massor
och varmt lycka till!!!
Det där lät så underbart!!!
Och mina barn har varit ruckbara fram tills dess de fötts, det man kan tänka på är att om vattnet går och det är rörligt/ruckbart, så ska man inte stå, då det finns risk att navelsträngen halkar ner och syretillförseln stryps!
AnnaO skrev: så jag har bara gått över bron för att föda mina ungar![]()
-
kattklo
Fast inte så underbart, när det väl gälldemiar70 skrev:AnnaO skrev: så jag har bara gått över bron för att föda mina ungar![]()
![]()
![]()
![]()
Men det är klart, att jamföra med att åka bil i ett par timmar för att kunna komma till BB, så går det väl an
Nu har jag i alla fall fött barn färdigt så jag går inte över bron mer, tyvärr 8)
/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
-
Fd Medlem
-
kattklo
Gaaahhh...jag är så trött. Jag kan somna gående. Jag orkar inte gå i trappor. Mina ben domnar.... Buhu.
BM var orolig för mitt järnvärde vid sista besöket. Och detta trots att jag ätit 100 mg sen v.10. 100 mg!!
Hon frågade om jag kunde tänka mig att gå upp till 200!
Jag har köpt Blutsaft och kör på den+ 100mg+ järnrik mat.
Men efter idag börjar jag bli orolig.
Hur f-n ska jag föda barn så här? Urtvättad som ett gammalt lakan?
Såna där sprutor i skinkan som Anna pratar om i BB? Är det himlans omodernt eller? Jag vill ha en sån.
BM var orolig för mitt järnvärde vid sista besöket. Och detta trots att jag ätit 100 mg sen v.10. 100 mg!!
Hon frågade om jag kunde tänka mig att gå upp till 200!
Jag har köpt Blutsaft och kör på den+ 100mg+ järnrik mat.
Men efter idag börjar jag bli orolig.
Hur f-n ska jag föda barn så här? Urtvättad som ett gammalt lakan?
Såna där sprutor i skinkan som Anna pratar om i BB? Är det himlans omodernt eller? Jag vill ha en sån.