Emil har haft en period nu som bara funkat hur bra som helst. Han har riktigt dykt ner i sängen och sett ut som "ååååh, min säng, vad skönt". Men sen igår, 3 gånger nu, så är det vilda protester igen. Bara att köra på med verktygen och inte släppa in några vargar såklart så är vi väl snart tillbaks igen. Men nyheten i det här är att han sätter sig upp (och vrålskriker)så fort jag släpper honom. Går jag in och lägger ner honom efter en stund så verkar det som att han närstan blir lättad. Det kommer som en djup suck och han kurar ihop sig och är hur trött som helst, men så har han satt sig igen innan jag är ute ur rummet. Och skriker på nytt. Jag har såklart avvaktat för att ge honom tid att lägga sig själv men det verkar inte som om han kommit på att han kan göra det. Han sitter och nästan nickar till mitt i gråten och då blir han ju ännu mer ledsen förstås.
Nu löste jag det med att stanna i rummet (det är becksvart därinne) och lägga ner honom såfort han satte sig upp, men backa undan direkt. Det tog en stund men tillslut slutade han att sätta sig och somnade. Jag provade först att gå ut med ramsan men då satt han genast igen, fast han somnat till. Så när han väl somnade så smög jag faktiskt bara ut
Nåja, det var en gång, men nu behöver jag lite råd om hur vi löser det hela på ett bättre sätt framöver. Vi vill ha tillbaks de där mysiga och sköna nattningarna.