Skriker sig hes vid läggning dag som natt

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
nybörjare

Skriker sig hes vid läggning dag som natt

Inlägg av nybörjare »

Jag är nu inne på andra uppföljningsdagen och med lite hjälp från detta forum och speciellt Elle har det funkat bra. Hon vaknar oftast inte förrän 3 och somnar om själv. Sedan är det fortfarande jobb under vargtimmen fram tills hon ska upp kl. 7. Problemet, och det som håller på att knäcka mig är att hon skriker så vansinnigt innan hon somnar, dag som natt. (Någon gång är hon lugn tills vi går ut med ramsan men oftast gastar redan när vi lägger ner henne.) Det kan hålla på från 5 - 60 minuter och då är hon riktigt arg och ledsen om vart annat. Den lilla stackarn är helt hes men forstsätter gasta. Känns som inget lugnar henne. Vi säger ramsan när hon är ledsen, hon lyssnar och kan ibland lugna sig lite för att sedan sätta igång igen, ibland övergår det i argt skrik eller febrilt bitande och snuttande på handen. Lägger vi solfjädern blir hon bara argare. Så jag vet inte vad vi ska göra. Vi försöker få henne att börja skratta 10 innan vi lägger ner henne. Kan väl inte säga att hon asgarvar, men hon lerskrattar jämt. (inte i 10 minuter). Tacksam för så mycket råd som möjligt! Jag är knäckt :cry:
Elle

Inlägg av Elle »

Hej nybörjare!

Det är bra om du håller dig till en tråd när det handlar om samma barn. Du kan ju bara lägga in en ny rubrik om du vill. Det blir så mycket lättare för oss som vill hjälpa. Jag klistrar in detta i din andra tråd så stänger vi denna :wink:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
nybörjare

Inlägg av nybörjare »

Jag hade inte fattat att man knde ändra rubrik, tack för att du sa det. Ska försöka mig på det nu. Jag r inte så hemma på det här! :)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"