Redan tillbaka
Nya utmaningar!!!

Lilleman fick sin långlur i vagnen på promenad men det var ingen höjdare tyvärr. Han sov på bakgatorna men när vi kom bland pratande människor å bilar åkte ögonen upp direkt.. (det var lite jippon ute) Han var tyst hela tiden men ögonen var helt uppspärrade och man riktigt såg hur han sög in alla ljud och intryck.

Efter 25min fick ja honom att somna om efter intensivt vagnande utanför affären. Blev som lite sova!
Insåg helt plötsligt att vi verkligen varit "avskurna" från omvärlden en längre tid.. Jag har ju rentutav knappt besök affärer, träffat andra (utöver familj) mer än kanske 15ggr sen liam kom i AUGUSTI :shock. Dvs utöver vår veckohandling 1gång i veckan.
Vi har varit hemma jämt nästan!! Han var ju ofta grinig förr och sen så har vi ju kämpat på länge med att försöka styra upp hans sovning och sen blev det ju SHN= man har valt att inte göra för många utsvävningar.
Det är ju inte så konstigt att alla ljuden verkligen känns nya för honom.
Tidigare bestämde jag mig rätt snabbt för att ha alla lurar inne när jag körde igång med schemat.Jag minns att jag hade låtit honom sova ute 1gång men han vaknade så fort en bil körde förbi. Så det kändes inte hållbart och jag tog till slut in honom.
Men nu när vi kommit så här långt , klarat av så mycket så ska vi ju självklart även försöka knäcka denna nöt 8) Måste ta itu med detta om han ska klara av att sova i ex skoterpulkan i vår... Han borde ju vänja sig med att ha ljud och prat omkring sig (utomhus) och ändå sova gott, eller hur :-s

Men hur ska jag gå tillväga? Liam har aldrig sovit i en stillastående vagn!
Tänkte försöka med en kortlur, troligtvis fm luren.. han sover gärna den

Ska jag vagna honom lugn men ej sovades.. visst är det så?!

spelar det någon roll att vi kurat.. ja menar ska jag till en början vagna vid minsta pip eller??
Funderar på att kanske ställa ut honom på altanen på baksidan (mot skogen)till en början. Det är ju lite tystare (inga bilar som swizza förbi) och så är de lättare att se honom..
Man är nog verkligen mera utsövd nu för tiden eftersom man så gärna tar sig an nya utmaningar och kämpar på med dem man redan har