Erfarenheter av hinnsvepning

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
ela

Inlägg av ela »

d där m hinnsvepning låter nice 8-[
pratade m min bm i tisdags v39+5 o frågade om hon möjligtvis kunde känna om nått e på g. hon avrådde dock detta då d innebär infektionsrisk osv villket jag köper. hon sa inget om att man kan göra nån hinnsvepning för att få igång d.
Nu e jag ju jätte otålig o har "bara" gått över bf+3 men vill ju gärna att d sätter igång nu [-o<
Ska ju till bm på tisdag igen v40+5 om d inte kommit en liten då dvs, fast d känns inte så just nu :cry:
Är det så att man måste gått en viss tid innat detta görs? Kan alla bm göra det? Finns det risker? Eller är det bättre o "vänta" ut det? Bävar inför en igångsättning...
ela m barnen
:heart: -0211 v30 :heart:
:heart: -0507 v40+1 :heart:
:heart: -0802 v42+4 :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

ela, jag hade gått över bf när min bm erbjöd hinnsvepning. Det var som hon sa det enda de kunde "hjälpa till med" för att få fart på det hela.

Jag har blivit igångsatt med båda barnen. Är värksvag och min kropp behöver skjuts för att få fart på värkarbetet. Jag har bara positiva erferenheter av igångsättning. Det har gått så lugnt och bra. Sista gången tog de hål på hinnorna och sedan ökade värkarna mer och mer i lagom takt så jag hann med o profylaxandas.

Hoppas det sätter fart snart så ni får se vad det är för juvel som finns därinne :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ela, min BM sa att hon skulle göra det efter bf, men sen gick det upp för henne hur otålig jag är och hur oooooont jag har i mina fogar, så hon sa att hon kan kolla om livmodertappen har börjat bjuka upp sig strax inna - och OM det är något på G, så skulle hon försöka "dra igång" mig.

Vet inget om infektionsrisk, dock. Det ska väl vara ok så länge inte slemproppen har gått? Den sitter väl där som infektionsskydd?

Lycka till!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

"Bjuka upp sig"
ska naturligtvis vara
"mjuka upp sig"...

Jag är en slarva!
ela

Inlägg av ela »

Ska kolla m Bm på tisdag... Här känns inget fortfarande :cry: , inte nån slemmis lr nått.
O jag har oxå trott att d va ok m undersökning om slemmisen inte avgått. Säjs ju oxå att d inte e alltid man märker när den avgår, kan komma i omgångar. Jag har dock varit väldigt noga o kollat efter den som ett säkert kort men icke. Hos vissa avgår den isamband m vattnet, ja när förlossningen börjat så att säga.
Men ALLA Bm kan göra detta? För isåfall ska jag be henne göra d på tisdag då jag som sagt e v40+5. Så bara o vänta tills dess...
ela m barnen
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Så, hinnsvept och klar.
Kändes ingenting, men det kommer, enligt min bm, an på hur moget det är.
Och i mitt fall var det visst väldigt moget. 8)

Nu är jag bara rädd för värsta antiklimaxet, att det inte kör igång enligt planerna. För allt tydde enligt bm på att det var nära nu.

Men vi får se, häckar jag inte här i morgon, ja, då är jag Någon Annan Stans... :wink: :wink:

Eller så sitter jag här och gnäller över segheten... :lol: :lol:
Elle

Inlägg av Elle »

Vad skönt att det gick bra! Spännande, då börjar det närma sig! Jag förstår att du är otålig, var i samma sits som du för tre månader sedan... :wink:

Då hoppas jag att vi inte "ser" dig här imorgon :D

Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Nähä, ingenting. :x
Förvärkarna molade lite extra i korsryggen i går kväll, sen gick jag och la mig och hoppades att jag skulle väckas av en rejäl värk. Men nix.
(Jag kommer ärligt talat inte ihåg hur en värk känns.)

Så nu sitter jag här, bredbent och lättretlig.
:twisted:
Nästan mer irriterande att veta att livmoderhalsen är utplånad och att jag är öppen ett par centimeter och har rejält tryck mot hinnorna. OCH är hinnsvept! OCH SÅ HÄNDER DET INGET!!
Men, men, barn kommer när dom kommer, trallala.
Any day, now...
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej!
Jag fick hinnsvepning TRE gånger och från början var jag öppen 2 cm, hade 1 cm kvar av tappen. Tyckte det gjorde ONT! :shock: Väldigt moget sa BM. Gjorde ont andra och tredje gången med. Efter det hade jag praktiskt taget inget kvar av tappen och var öppen närmare 3 cm.

Så vad vill jag ha sagt? Det är SÅÅÅ olika! Har aldrig hört om någon vars barn stannat kvar :lol: :lol: ut kommer de alla, som du själv säger, any day now!

Sålänge du inte har ont, stanna upp och njuuuuut! Det glömmer man när man är gravid. och sörjer sen :wink:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Elle

Inlägg av Elle »

Å, vad jag känner igen mig i det du upplever nu. PRECIS så kände jag när vi väntade på lillasysters ankomst. Varje dag känns såååå lång! Försök NJUTA av lugnet, ät gott och vila. Snart, snart får du snusa bebis :heart:

Varma kramar från ett SOLIGT Lindvallen 8)

ela

Inlägg av ela »

Blev hinnsvept igår!
Och d kändes ju vill jag lova. :?
Var öppen 2 cm o tappen va 2 cm, ska dit på söndag igen så får vi se om nått har hänt. Annars får jag vara med o bestämma när jag ska sättas igång.
Vet inte om jag vill vänta fler dagar efter på söndag då e jag v 42+3. Annars blir d igångsättning den 14:e om bebben mår bra då dvs... o då e jag v 43+0!!!
ela m barnen
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Kära påhejare!

Fortfarande lugnt. Vissa antydningar, dock.
Proppen har gått. Kraftigare förvärkar.
Fortfarande grinig... :lol:
Nu lägger jag mig och njuter. Kanske kolhydratladdar lite, det ska man ju göra och det är ju en fin "belöning" :lol: :lol: :lol:

Ela, best of luck!!

Kram på er!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nya mamman skrev:Kära påhejare!

Fortfarande lugnt. Vissa antydningar, dock.
Proppen har gått. Kraftigare förvärkar.
Fortfarande grinig... :lol:
Nu lägger jag mig och njuter. Kanske kolhydratladdar lite, det ska man ju göra och det är ju en fin "belöning" :lol: :lol: :lol:

Ela, best of luck!!

Kram på er!
\:D/ :-({|= \:D/

/Fjällmor
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

ojoj vilka kämpare ela och nyamamman!
43+0 MY GOD! :shock: :shock:

Bra att det händer lite nyamamman!

COME ON! Vi vill att bebisarna kommer nuuu :lol: 8) :heart:

Lycka till!
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
ela

Inlägg av ela »

Lycka till du m nu Nya mamman!

Hejar =D> o håller tummar o tår för oss nu så vi snart får snusa bebbe... :heart:

TACK! alla vänliga påhejare här känns skönt att veta att fler än en själv som tänker på en :D
ela m barnen
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"